Huwelijk tussen moslims en niet-moslims

Gestart door .........., 26/10/2005 om 03:37:02

Inuit

Citaat van: L_L op 31/10/2005 om 22:59:08

inuit;
als we het over een stoel hebben dan wil ik graag discusseren over de stoel en niet over een tafel..

ik kan ook alle regeltjes hier neerkalken en zeggen zo dien je je te gedragen anders ben je geen moslim maar daar ging het niet om.
snap dan ook niet waarom jullie constant andere dingen erbij halen..

het ging om de shahada...en de shahada is de basis van al die andere dingen..zonder shahada kom je gewoonweg niet in het paradijs..en wordt je niet als moslim gezien..heel simpel...de shahada erkennen alleen de moslims en geen enkel ander...

en al die hadieths hiervoor hebben niets maar dan ook niets met gebed te maken of zakaat of bedevaart...so pleassseeee he
Is goed L_L, we praten langs elkaar heen. Laten we het maar beter hierbij laten.

Inuit

Maar punt blijft, als je verschillende levensovertuigingen hebt, dan ontploft in 9 van de 10 keer de bom vroeg of laat als 1 van de 2 of beiden waarde hecht aan zijn/haar levensovertuiging......believe me.
Anders zou ik zeggen, learn it the hard way!

Timarzgha

Citaat van: L_L op 31/10/2005 om 23:01:23
Citaat van: Timarzgha op 31/10/2005 om 22:57:47
Citaat van: L_L op 31/10/2005 om 22:47:58
waarom denk jij nou dat ik ontkent dat je je aan de regels moet houden?
dit heb ik nergens beweerd.
wel heb ik gezegd dat je jezelf al moslim kan noemen bij het citeren en geloven in de shahada...een bekeerde zal een bewijsje krijgen dat hij/zij bekeerd is nadat hij/zij de shahada heeft opgezegd en niet nadat hij/zij 5 keer naar de moskee komt....dus ze zijn al moslim na het zeggen van de shahada...

ik heb niets uit mijn duim gezogen..heb zelfs hadieths voor jullie geplaats..meer dan dat kan ik niet voor je doen..
Nee ik zeg niet dat je iets uit je duim zuigt meid zou niet durven
Maar ik zeg dat je belangrijke aspecten over het hoofd ziet
Namelijk de betekenis van het afleggen van de shahada
Geen enkele moslim is verzekerd van het paradijs want mijn god stel als we dat wel waren, dan zouden we massaal gezondigd hebben!
Een imaam die dat beweerd spoort niet en is hoog nodig toe aan koran lessen!
Nee lieverd vaak eens met je maar zeer zeker niet op dit punt, de hadiths en alles kloppen zeker
En ook ik heb me er bij neer te leggen alleen ik weet dat de shahada niet alleen ophoud bij de uitspraak maar verder gaat naar de uitvoering van de beloften die men aangaat aan Allah swt
En door de koran te accepteren accepteer je ook de wetten en dus de 5 zuilen
Ik snap niet echt wat daar moeilijk aan is en erom heen draaien heeft geen enkele nut
Een niet praktizerende moslim is geen moslim maar lkaffier biellah (iemand die het woord van Allah swt weigerd)


maar liefje zeg je toch dat ik dat ook niet ontken.
natuurlijk dienen wij ons aan de regels te houden.
heb ik ergens beweerd dan onbewust dat het niet zo is?
waarom verdraaien jullie al mijn goede bedoelingen?
dacht dat jij me altijd begreep >:(


Lieverd ik begrijp jou wel alleen vrees dat je mij niet wilt begrijpen
Zeg bv een ayaat waarin een aantal arabieren voor huichlaars worden uitgemaakt
Moeten wij dan concluderen dat alle arabieren in alle gevallen huichlaars zijn?
of gaan we dingen in hun context lezen en de ware bedoelingen er achter zoeken en dus breed bekijken
Ik ga voor het laatste en dat is de opdracht van onze profeet en het lijkt alsof jij niet breed wenst te kijken en kort door de bocht redeneerd

Lieve schat de shahada nogmaals is een begin een begin om moslim te zijn maar alleen geldig als je dat met je hart meent en ook de 6 aspecten die ik al aangaf accepteerd
En de shahada is ongeldig als je één van de 6 niet erkend of accepteerd, waaronder de koran
En de koran omvat veel verboden en geboden en dus ook plichten
Voldoe je niet aan je plichten en aan de verboden danwel geboden, dan wat is je shahada nog waard?
Niets want de imaam wist het niet maar wel Allah swt en dus je erkend iets om vervolgens niet te accepteren en te aanvaarden
Je snapt ll het is onzin, je shahada is niet beperkt tot één dag die leg je af bij elke surah die je opnoemt en bij ieder gebed
Je eerste shahada is niet de laatste als je snapt wat ik bedoel
Je bent vanaf het moment dat je de shahada aflegt moslim maar daarna kun je alsnog lkaffier worden
het is geen garantie voor het leven namelijk en hier laat ik het bij
Anders gaat het meer in de richting van koppigheid wat niet goed is, hoop dat je in elk geval begrijpt wat ik bedoel en het is niet meer dan Allah's swt ons opdroeg, wa sallaam

Dora

zelfs de hoogste torens beginnen op de grond.
dus wanneer je de shahada hebt afgelegd kun je omhoog klimmen op jouw tempo en op jouw manier.

nogmaals en dit is echt de laatste keer, ik ontken niet dat je je niet aan de 5 zuilen moet houden...maar de 4 zuilen zullen niet gedaan worden als je de eerste zuil niet hebt gedaan. je kan bv de zakaat eerder of later doen dan de hadj...het gebed daar kan je in groeien..want geloof niet dat je meteen 5 keer op tijd zult bidden..hier groei je in..maar de shahda daar is geen verandering of groeien in...daar begint het namelijk mee...en dan kun je de rest rustig opbouwen..

maar zie dat ik niet begrepen wordt...dus laat ik het hierbij..

dit heeft geen zin zo

allasian

Citaat van: Inuit op 31/10/2005 om 23:12:12
Maar punt blijft, als je verschillende levensovertuigingen hebt, dan ontploft in 9 van de 10 keer de bom vroeg of laat als 1 van de 2 of beiden waarde hecht aan zijn/haar levensovertuiging......believe me.
Anders zou ik zeggen, learn it the hard way!
Hoe kom je aan deze stelling ? Waar baseer jij die 9 van de 10 gevallen op ?

Inuit

Citaat van: allasian op 31/10/2005 om 23:23:44
Hoe kom je aan deze stelling ? Waar baseer jij die 9 van de 10 gevallen op ?
Deels eigen ervaring, deels directe omgeving en deels logisch nadenken.

Dora


Timarzgha

#142
Citaat van: L_L op 31/10/2005 om 23:21:25
zelfs de hoogste torens beginnen op de grond.
dus wanneer je de shahada hebt afgelegd kun je omhoog klimmen op jouw tempo en op jouw manier.

nogmaals en dit is echt de laatste keer, ik ontken niet dat je je niet aan de 5 zuilen moet houden...maar de 4 zuilen zullen niet gedaan worden als je de eerste zuil niet hebt gedaan. je kan bv de zakaat eerder of later doen dan de hadj...het gebed daar kan je in groeien..want geloof niet dat je meteen 5 keer op tijd zult bidden..hier groei je in..maar de shahda daar is geen verandering of groeien in...daar begint het namelijk mee...en dan kun je de rest rustig opbouwen..

maar zie dat ik niet begrepen wordt...dus laat ik het hierbij..

dit heeft geen zin zo
haha ll, ik begrijp je echt wel
Met de shahada opend men de deuren van de islam en limaan
Maar of je wel of niet binnen treed is afhankelijk van je daden ;)
De shahada leg je iedere dag af als het goed is niet iets dat eenmalig behoort te zijn
Met andere woorden je opend de poorten maar blijft buiten rondhangen, wat is je shahada nog waard
Het punt is jij hebt gelijk en niemand kan het ontkennen maar ook ik en inuit hebben gelijk
Het is een start maar geen garantie en iemand die geen gevolg geeft aan die start mag alsnog lkaffier worden genoemd, en daar ging volgens mij deze hele discussie over :)
Dank voor de discussie was weer eens leuk :P

Dora


Inuit

jongens en meisjes geef elkaar een knuffel; het was weer gezellig ;D

allasian

Citaat van: L_L op 31/10/2005 om 23:37:08
stomme awaycher >:(
Wat is awaycher ? Je bedoelt awayeGHer,net als amaziGH, je schrijft zo brabants

Dora


Dora

Citaat van: Inuit op 31/10/2005 om 23:38:13
jongens en meisjes geef elkaar een knuffel; het was weer gezellig ;D

nadat ik je een knietje heb gegeven wil ik je best knuffelen hoor

Timarzgha

Citaat van: Inuit op 31/10/2005 om 23:38:13
jongens en meisjes geef elkaar een knuffel; het was weer gezellig ;D
jawel jawel ll mag één van mijn 72 maagden wezen in het hiernamaals :P

Inuit

Citaat van: L_L op 31/10/2005 om 23:47:27
nadat ik je een knietje heb gegeven wil ik je best knuffelen hoor
you'r going down!