Echtscheiding, hoe moet dat?

Gestart door abida, 19/10/2005 om 15:52:22

Flower23

Citaat van: @lcf op 20/10/2005 om 14:59:50

Het is niet zozeer om een advocaat te nemen om te kunnen scheiden, maar meer als er een inboedel verdeelt moet worden en eventuele spaartegoed/schulden etc is het goedkoper om 1 advocaat te nemen. Anders moeten ze beide een eigen advocaat nemen. Dat was mijn bedoeling.




Je kunt alleen maar allebei 1 advocaat hebben als je via een echtscheidingsbemiddeling gaat scheiden. Een advocaat kan niet de belangen behartigen van 2 clienten die beiden tegenstrijdige wensen hebben.

Ook moet er een boedelverdeling komen, zeker als je in gemeenschap van goederen bent gehuwd. Kinder-en partneralimentatie en omgangsregeling kan ook zaak zijn, maar volgens mij doen de marokkaanse mannen niet moeilijk over bij wie het kind zijn/haar hoofdelijk verblijfplaats zal hebben.

Isefrawen



Er zijn geen tegenstrijdige wensen, ze gaan in goede harmonie uit elkaar.

Ouahida

Je zult inderdaad hier in nederland eerst een echtscheiding moeten aanvragen. Ik denk dat het inderdaad van belang is dat jullie dan jullie financieën zaken regelen hier in nederland. Met of zonder advocaat, maar wel met een getuige beste is een notaris. Laat het zwart op wit zetten. Na deze scheiding in nederland met je nog niet in marokko gescheiden.

Jullie scheiding valt onder het marokkaans privaat-familie recht (de Mudahawana)

Elk huwelijk dat in Marokko heeft plaats gevonden, kan alleen in Marokko ontbonden worden.

Maar hoe zit dat met huwelijken die hier in Nederland hebben plaats gevonden? Ik heb gehoord dat je daarvoor ook naar Marokko moet.

Ik heb vernomen dat zo'n procedure 6 maanden duurt ongeveer.

Veel sterkte met alles....

Dora

klopt..alle huwlijken die volgens de marokkaanse wet zijn voltrokken (al is het dus in een consulaat in een ander land) moet worden ontbonden in maroc...en je krijgt tegenwoordig ook vragen waarom jij MOET antwoorden..

ameziane

Citaat van: L_L op 20/10/2005 om 14:53:12
alleen zijn de regels nu veranderd en moet je wel naar maroc om je van je huwlijk te ontbinden.
Is dat echt zo? En sinds wanneer?

Flower23

Citaat van: L_L op 20/10/2005 om 15:17:46
klopt..alle huwlijken die volgens de marokkaanse wet zijn voltrokken (al is het dus in een consulaat in een ander land) moet worden ontbonden in maroc...en je krijgt tegenwoordig ook vragen waarom jij MOET antwoorden..


alles wat via het consulaat gaat is een ramp, die mensen daar zijn zelf een ramp. Ik ga dus mooi niet scheiden (Inschaalah) hahah

himmito

Citaat van: ameziane op 20/10/2005 om 15:28:52
Citaat van: L_L op 20/10/2005 om 14:53:12
alleen zijn de regels nu veranderd en moet je wel naar maroc om je van je huwlijk te ontbinden.
Is dat echt zo? En sinds wanneer?
Als je in Marokko gehuwd bent voor de Marokkaanse wet moet je zowiezo daar scheiden.Dat geld volgens mij ook voor huwelijken die hier tot stand zijn gebracht omdat de Marokkaanse rechtbank daar over moet beslissen.

Flower23

Citaat van: himmito op 20/10/2005 om 15:38:37
Citaat van: ameziane op 20/10/2005 om 15:28:52
Citaat van: L_L op 20/10/2005 om 14:53:12
alleen zijn de regels nu veranderd en moet je wel naar maroc om je van je huwlijk te ontbinden.
Is dat echt zo? En sinds wanneer?
Als je in Marokko gehuwd bent voor de Marokkaanse wet moet je zowiezo daar scheiden.Dat geld volgens mij ook voor huwelijken die hier tot stand zijn gebracht omdat de Marokkaanse rechtbank daar over moet beslissen.



marokkaanse rechtbank hahah, die kun je zo omkopen, net als die idiote gasten van het consulaat!

abrid

Citaat van: abida op 19/10/2005 om 16:18:32
Citaat van: mara op 19/10/2005 om 16:15:13
Citaat van: abida op 19/10/2005 om 16:12:47
Citaat van: mara op 19/10/2005 om 15:54:56
Eerst dien je de reden van de echtscheiding te vertellen :)

Man wil kinderen en ik kan ze niet maken (probleempje van moedernatuur)
Zo dat is best wel flauw, voor jou dan eh...

Nee, Nee, ik heb ingestemd met de scheiding, ik kan niet leven met het schuldgevoel dat hij kinderen wil en ik ze niet kan geven. Ik heb er vrede mee.

Je bent wel hard voor je zelf.

ameziane

Citaat van: himmito op 20/10/2005 om 15:38:37
Dat geld volgens mij ook voor huwelijken die hier tot stand zijn gebracht omdat de Marokkaanse rechtbank daar over moet beslissen.
Dat bedoelde ik met mijn vraag...dat zou onredelijk zijn, om een reis te boeken naar Marokko, alleen maar om te kunnen scheiden.

P.S. Himito, welcome back! Hoe staat het met de nieuwbouw van jullie moskee?

mara

Marokkaans mentaliteit eh: wat kan mij t schelen dat je op kosten wordt gejaagd...

himmito

Shkoran oema,de nieuwbouw wordt 2006 gerealiseerd inshallah.Ik ben vorig weekend nog in Lille geweest om geld in te zamelen en deze week(dinsdag) in Rotterdam bij Moskee Nasrr.We hebben al de grond gekocht en moeten nog ongeveer 150.000 euro inshallah.

Flower23

Citaat van: himmito op 20/10/2005 om 16:04:56
Shkoran oema,de nieuwbouw wordt 2006 gerealiseerd inshallah.Ik ben vorig weekend nog in Lille geweest om geld in te zamelen en deze week(dinsdag) in Rotterdam bij Moskee Nasrr.We hebben al de grond gekocht en moeten nog ongeveer 150.000 euro inshallah.



sjoo, das en hoop geld. Als ik toegang had tot de rekening van VRAU (je weet wel wat dat is) dan had ik je zeker geholpen hahaha

himmito

#28
Citaat van: Flower23 op 20/10/2005 om 15:45:25
Citaat van: himmito op 20/10/2005 om 15:38:37
Citaat van: ameziane op 20/10/2005 om 15:28:52
Citaat van: L_L op 20/10/2005 om 14:53:12
alleen zijn de regels nu veranderd en moet je wel naar maroc om je van je huwlijk te ontbinden.
Is dat echt zo? En sinds wanneer?
Als je in Marokko gehuwd bent voor de Marokkaanse wet moet je zowiezo daar scheiden.Dat geld volgens mij ook voor huwelijken die hier tot stand zijn gebracht omdat de Marokkaanse rechtbank daar over moet beslissen.



marokkaanse rechtbank hahah, die kun je zo omkopen, net als die idiote gasten van het consulaat!
Alleen de allerhoogste kun je omkopen en alleen als je in het bezit bent van tientallen documenten die gelegaliseerd moeten worden door hen.(macht!!!)

Isefrawen



scheiden is een grote business; advocaten, rechters, ambtenaren; allemaal willen ze een graantje meepikken.