Wil je een huis verhuren of verkopen?

Gestart door Tamza, 19/10/2005 om 12:42:40

abrid

Citaat van: @lcf op 19/10/2005 om 12:52:55


naast atheïst en aspirant refqieh ben ik vanaf vandaag ook makelaar... :P

:)

groenebriefjes

Citaat van: Verweggistaan op 19/10/2005 om 13:03:51
Citaat van: Don-Rifi op 19/10/2005 om 13:01:26
Citaat van: Verweggistaan op 19/10/2005 om 12:59:10
Citaat van: Don-Rifi op 19/10/2005 om 12:58:14
Jammer dat er qua aanbod nog niks staat. Op paar huisjes na dan.

ja hij vraagt gelijk 43,00 euro ervoor, maja ik verwacht binnen 2 mnd een dergelijke site opgezet te hebben.
Zoiets zou kunnen werken mits het daar zowel als hier goed gaat met de koopkracht. Valt me ook op hoe weinig mensen tegenwoordig een huis in marokko willen.

hoeft niet perse te kopen, kan ook huren ;) daar is veel vraag naar!
De verhuur is voornamelijk voor toeristen denk ik. Daar moet je het dan van hebben. Maar wat verdien jij dan? Ik bedoel de verhuurder vangt het geld, niet de eigenaar van de site. Die pakt al1 43euro. :)  Als makelaar heb je (mits je connected bent) investeerders achter je staan, dan koop je een pand, knapt het op en verhuurt het. Dan verdien je iets mee dan 43euro. Je kan dit ni vergelijken met een makelaar.

Maar het concept is wel ok. ;)

MBTiza

Citaat van: Don-Rifi op 19/10/2005 om 13:06:55
Citaat van: Verweggistaan op 19/10/2005 om 13:03:51
Citaat van: Don-Rifi op 19/10/2005 om 13:01:26
Citaat van: Verweggistaan op 19/10/2005 om 12:59:10
Citaat van: Don-Rifi op 19/10/2005 om 12:58:14
Jammer dat er qua aanbod nog niks staat. Op paar huisjes na dan.

ja hij vraagt gelijk 43,00 euro ervoor, maja ik verwacht binnen 2 mnd een dergelijke site opgezet te hebben.
Zoiets zou kunnen werken mits het daar zowel als hier goed gaat met de koopkracht. Valt me ook op hoe weinig mensen tegenwoordig een huis in marokko willen.

hoeft niet perse te kopen, kan ook huren ;) daar is veel vraag naar!
De verhuur is voornamelijk voor toeristen denk ik. Daar moet je het dan van hebben. Maar wat verdien jij dan? Ik bedoel de verhuurder vangt het geld, niet de eigenaar van de site. Die pakt al1 43euro. :)  Als makelaar heb je (mits je connected bent) investeerders achter je staan, dan koop je een pand, knapt het op en verhuurt het. Dan verdien je iets mee dan 43euro. Je kan dit ni vergelijken met een makelaar.

Maar het concept is wel ok. ;)

ik denk dat je eerst een goed concept moet hebben en de inkomsten dat komt later wel, stel dat jij zegt van ik wil mensen gratis laten uploaden en jij hebt in database 1500 huizen staan dan kan je er later ervoor kiezen om mensen betaald toegang te verschaffen tot de contactgegevens (vd eigenaar of makelaar), inkomsten komt later, zoveel geld is bij de opzet van een dergelijke site niet gemoeid.

Tamza

Citaat van: Verweggistaan op 19/10/2005 om 13:02:55

was 2 jaar terug al mee begonnen maar heb het nooit verder opgepakt, nou die makelaars moeten er ook wat aan verdienen he, maar dat komt later wel, je moet wel de connecties hebben in Marokko, appartement eigenaren ect.

Ja maar dat is toch hel hele doel van de site? Tis voor mensen die geen behoefte hebben aan tussenkomst van een makelaar. Op de site staat per huis wat het te bieden heeft enz. De koper maakt dan zelf de afweging of ie em koopt of niet. Heb er verder ni veel vertstand van, maar dit is wat ik ervan begrepen heb.

Sowieso veel succes met het opzetten van jouw site. Ben benieuwd. Je laat me toch wel voor een zwerverprijsje een huisje huren (als je een goedkoop en mooi huurhuisje weet) in Al Hoceima mocht ik daar ooit komen?

Tamza

Citaat van: Don-Rifi op 19/10/2005 om 13:04:35
Hoezo lopen zij geld mis? Ze hebben meer verstand van de bouw van een huis en hun kijk op wat het waard is. Dus wie weet kunnen zij het huis voor minder aanbieden dan wat die beheerder van die site doet. Of heeft ie een studie makelaardij o.g. gedaan?

Makelaars zullen het nooit goedkoper aanbieden dan de prijs die de verkoper aanvankelijk had. Daar verdienen ze immers hun geld mee: ze kopen, knappen het misschien hier en daar op, houden een vlot verkooppraatje, en plakken er een bedrag op dat veel hoger is dan de echte waarde. En deze site is dus juist bedoeld voor verkopers en kopers ZONDER een tussenpersoon als makelaar.

MBTiza

Citaat van: Tamza op 19/10/2005 om 13:13:44
Citaat van: Verweggistaan op 19/10/2005 om 13:02:55

was 2 jaar terug al mee begonnen maar heb het nooit verder opgepakt, nou die makelaars moeten er ook wat aan verdienen he, maar dat komt later wel, je moet wel de connecties hebben in Marokko, appartement eigenaren ect.

Ja maar dat is toch hel hele doel van de site? Tis voor mensen die geen behoefte hebben aan tussenkomst van een makelaar. Op de site staat per huis wat het te bieden heeft enz. De koper maakt dan zelf de afweging of ie em koopt of niet. Heb er verder ni veel vertstand van, maar dit is wat ik ervan begrepen heb.

Sowieso veel succes met het opzetten van jouw site. Ben benieuwd. Je laat me toch wel voor een zwerverprijsje een huisje huren (als je een goedkoop en mooi huurhuisje weet) in Al Hoceima mocht ik daar ooit komen?

Jij wel hahah minzi cem tamcumt t'amaghnast (militante) ;)

Dora

Citaat van: @lcf op 19/10/2005 om 12:48:17


Deze gasten zijn toch ook gewoon tussenpersoon? Hebben zij geen belangen?

Op zich heel slim gedaan!

Nu nog de marktplaats.nl variant...

Iemand sterk in het Frans? De site is zo gefixt...

en niet met het idee er vandoor gaan he! :(

klopt, mijn neef liep ook met dat idee rond..hij heeft in maroc gestudeerd dus zijn frans is zeer goed.
we hebben 'm allemaal aangespoord om het te doen, maar is te druk met zijn werk ofzo...

eruug jammer want is een super idee

waarom doe jij het niet dan??..jij hebt toch niets te doen :P

Sa3ieD

#22
Iedereen heeft wel met dit idee rondgelopen....Marokkanen weten alleen geen reet van marketing of website techniek. Verder zijn het vaak de wat oudere marokkanen die huizen kopen in Marokko, die vragen gewoon in de moskee in marokko van wie verkoopt er een huis en dan hebben ze gelijk een lijst. Het probleem is alleen dat dit vaak in de zomer gebeurd en de huizenprijzen in Marokko zijn heel erg seizoensgebonden. In Arif heb je weinig professionele onroerendgoed projecten, als ik bijv. naar Tetouan en Tanger kijk met hele grote appartementen complexen, deze heb je haast niet in Arif. Ik denk niet dat er voldoende huuraanbod is in Arif, probleem is ook dat een heel erg groot deel van de huizen alleen in de zomer bezet zijn, en de huurvraag is vaak ook voor de zomer.......

Tamza

Citaat van: Verweggistaan op 19/10/2005 om 13:18:45
Jij wel hahah minzi cem tamcumt t'amaghnast (militante) ;)

Lief, alvast bedankt, ouwe

T'amaghnast betekent echt militante cek? Ik geloof nu niet meer zo snel bepaalde vertalingen, haha. Ben zo vaak geflasht met woorden die een heel andere betekenis bleken te hebben dan ze aanvankelijk (expres!) zeiden. >:(

MBTiza

Citaat van: Tamza op 19/10/2005 om 22:03:37
Citaat van: Verweggistaan op 19/10/2005 om 13:18:45
Jij wel hahah minzi cem tamcumt t'amaghnast (militante) ;)

Lief, alvast bedankt, ouwe

T'amaghnast betekent echt militante cek? Ik geloof nu niet meer zo snel bepaalde vertalingen, haha. Ben zo vaak geflasht met woorden die een heel andere betekenis bleken te hebben dan ze aanvankelijk (expres!) zeiden. >:(

dat hoorde ik van een jongen die bij cma zat in oujda...ik dacht altijd activist maar hij zei nee het is militant


maar nadoriaan...is het nog gelukt....want loop ook al heel lang met dat idee rond..

Nadoriaan

Citaat van: Lopende__Lach op 11/07/2006 om 13:57:48
Citaat van: Tamza op 19/10/2005 om 22:03:37
Citaat van: Verweggistaan op 19/10/2005 om 13:18:45
Jij wel hahah minzi cem tamcumt t'amaghnast (militante) ;)

Lief, alvast bedankt, ouwe

T'amaghnast betekent echt militante cek? Ik geloof nu niet meer zo snel bepaalde vertalingen, haha. Ben zo vaak geflasht met woorden die een heel andere betekenis bleken te hebben dan ze aanvankelijk (expres!) zeiden. >:(

dat hoorde ik van een jongen die bij cma zat in oujda...ik dacht altijd activist maar hij zei nee het is militant


maar nadoriaan...is het nog gelukt....want loop ook al heel lang met dat idee rond..

Gaat helemaal perfect! Wel lastig aan het begin, maar mag niet klagen...

Na de zomer inshallah is er ook hele grote aanbod uit arrif.

MBTiza

ik loop al 2 jaar met het idee rond, had een eerste opzet gemaakt en 1800 plaatsnamen in een database geklopt...na de zomer heb je er een concurrent bij ;D

Isefrawen

Citaat van: Nadoriaan op 11/07/2006 om 14:20:27
Gaat helemaal perfect! Wel lastig aan het begin, maar mag niet klagen...

Na de zomer inshallah is er ook hele grote aanbod uit arrif.

Kan je geen klein villaatje voor mij regelen? Te huur...

Nadoriaan

Citaat van: Lopende__Lach op 11/07/2006 om 14:22:41
ik loop al 2 jaar met het idee rond, had een eerste opzet gemaakt en 1800 plaatsnamen in een database geklopt...na de zomer heb je er een concurrent bij ;D

Hahaha geen probleem. Al een kantoor?

Isefrawen

Citaat van: MB__Tiza op 19/10/2005 om 13:21:28
waarom doe jij het niet dan??..jij hebt toch niets te doen :P

Omdat ik vaak mijn interesse in zaken verlies... heb ik wel vaker last van. Ik ben meer de ideeenbus type, ik ben goed in de voorbereidingsfase, daarna moeten anderen het overnemen. Ik raak de motivatie kwijt... zo ben ik nu eenmaal.