Hoofdmenu

Welke films heb je onlangs bekeken?

Gestart door groenebriefjes, 17/10/2005 om 23:42:22

Tamza

Citaat van: Nimana op 05/01/2008 om 22:24:31
Hotel Rwanda is om 22.10 begonnen op Ned.3

Wat was dat een bijzonder sterke en pijnlijke film, ben er helemaal gaar van geworden. De mensheid kan ongekend wreed zijn wanneer blinde haat en onverschilligheid in het spel is, het is echt niet te bevatten. Tfoe.

Nimana

#511
Ja, die film drukt echt op je gemoed. Het spreekt natuurlijk meer tot de verbeelding dan verhalen die je leest, er gebeurden dingen in die film die ik me niet voorgesteld zou hebben (darmen in een boom).

Het is niet de bedoeling van de film, maar geloven in een stabiel Africa lijkt hopeloos als mensen zo tegen elkaar uit te spelen zijn. Dat is het natuurlijk niet, zowieso is niets hopeloos als je het mij vraagt. Maar die moedeloze gevoelens bekruipen je dan wel even, als je die afslachtingen ziet.

moroviago


Tamza

Citaat van: Nimana op 11/01/2008 om 23:16:34
Ja, die film drukt echt op je gemoed. Het spreekt natuurlijk meer tot de verbeelding dan verhalen die je leest, er gebeurden dingen in die film die ik me niet voorgesteld zou hebben (darmen in een boom).

Het is niet de bedoeling van de film, maar geloven in een stabiel Africa lijkt hopeloos als mensen zo tegen elkaar uit te spelen zijn. Dat is het natuurlijk niet, zowieso is niets hopeloos als je het mij vraagt. Maar die moedeloze gevoelens bekruipen je dan wel even, als je die afslachtingen ziet.

Gelukkig heb ik die scene met de darmen in de boom niet gezien. Weet wel dat ze destijds idd cordons maakten van menselijke darmen en schedels. Te beestachtig voor woorden, walgelijk. Het ergste is nog dat dat zogenaamde verschil tussen Hutu's en Tutsi's onderdeel was van de Belgische verdeel- en heerstactiek tijdens de bezetting.

Tamza

Nog een sterke film die ik niet lang terug heb gezien: the life of David Gale (met een van mn favoriete acteurs Kevin Spacey en Kate Winslet)

http://www.youtube.com/watch?v=9Y8A65bvQYA

Eek!

Vanavond American History X op tv, 22.00 uur veronica

Nimana

#516
P.S: I love you.
Was in het beginstukje wel klef. Maar het was verder een mooie, grappige film (misschien alleen al vanwege de hunks die erin spelen).

Thaziry

Moordwijven heb ik recent gezien.

Ik ga van de week eindelijk naar Cloverfield. Heeft iemand hem al gezien en hoe was ie?

(Offline)

SAW III v/d week gezien, de god seth werd er ook in afgebeeld. Best vreemd als je er meer van weet dan zie je ook de geheime boodschappen in dit soort films. Laatst ook Dreamgirls gezien, precies zelfde verhaal. CBS en de Farao....

Morena

Alles is liefde met ckv, het is echt een de stomste films die ik ooit heb gezien... bleeh

Thayouth



Tfoe... Nederlandse producties zijn echt slecht. Alleen 'Van God los' ofzo en 'Magonia' staan me bij als goede films.

MBTiza

#521
Citaat van: Thayouth op 14/02/2008 om 17:15:21


Tfoe... Nederlandse producties zijn echt slecht. Alleen 'Van God los' ofzo en 'Magonia' staan me bij als goede films.

TBS is ook wel ok...wat een mafketel is dat trouwens.

Ciske de Rat, De Lift en bepaalde aspecten van Flodder zijn ook wel goed ;D

Thayouth

Citaat van: ElGalloNegro op 14/02/2008 om 17:17:17
Citaat van: Thayouth op 14/02/2008 om 17:15:21


Tfoe... Nederlandse producties zijn echt slecht. Alleen 'Van God los' ofzo en 'Magonia' staan me bij als goede films.

TBS is ook wel ok...wat een mafketel is dat trouwens.

Ciske de Rat, De Lift, Flodder zijn ook wel goed ;D


Ik haat Theo Maassen, ben volgens mij ook de enige die hem totaal niet grappig vindt. Ik heb TBS by the way niet gezien ofzo.

Morgen komt 'Gegen die wand' op tv. Een van mijn favoriete films, alleen veel teletekst momenten, dus ik zou hem niet checken met de tifqirin erbij.

Morena

Citaat van: Thayouth op 14/02/2008 om 17:20:25
Citaat van: ElGalloNegro op 14/02/2008 om 17:17:17
Citaat van: Thayouth op 14/02/2008 om 17:15:21


Tfoe... Nederlandse producties zijn echt slecht. Alleen 'Van God los' ofzo en 'Magonia' staan me bij als goede films.

TBS is ook wel ok...wat een mafketel is dat trouwens.

Ciske de Rat, De Lift, Flodder zijn ook wel goed ;D


Ik haat Theo Maassen, ben volgens mij ook de enige die hem totaal niet grappig vindt. Ik heb TBS by the way niet gezien ofzo.

Morgen komt 'Gegen die wand' op tv. Een van mijn favoriete films, alleen veel teletekst momenten, dus ik zou hem niet checken met de tifqirin erbij.
Huahahahahahaa dat is lastig he om op zo'n manier een film te kijken:P.

MBTiza

Citaat van: Thayouth op 14/02/2008 om 17:20:25
Citaat van: ElGalloNegro op 14/02/2008 om 17:17:17
Citaat van: Thayouth op 14/02/2008 om 17:15:21


Tfoe... Nederlandse producties zijn echt slecht. Alleen 'Van God los' ofzo en 'Magonia' staan me bij als goede films.

TBS is ook wel ok...wat een mafketel is dat trouwens.

Ciske de Rat, De Lift, Flodder zijn ook wel goed ;D


Ik haat Theo Maassen, ben volgens mij ook de enige die hem totaal niet grappig vindt. Ik heb TBS by the way niet gezien ofzo.

Morgen komt 'Gegen die wand' op tv. Een van mijn favoriete films, alleen veel teletekst momenten, dus ik zou hem niet checken met de tifqirin erbij.

Over tifiqirin en ifqirin gesproken, vrienden van me vertelden me laatst iets leuks...

Hele tijd terug zat een van hen s'avonds zo'n soft erotische film te kijken om twee uur in de nacht, hoorde hij ineens z'n vader naar beneden komen, hij snel TV uitdoen zegt z'n vader wat was je aan het doen....hij van eh eh eh...xeraregh pirikula n Mohammed Ali, zn vader keek m zo aan met zo'n ongeloofwaardige blik en zei pirikula n Mohammed Ali ghi rweqth a?

En een keer zaten ze weer naar zo'n filmpje te kijken als gastjes van een jaar of 14, komt er ineens een oom binnen...zij snel zappen, kregen ze die sneeuw-ruis kanaal...en met z'n allen zeghma geintresseerd daarna kijken hahaha die oom had ze gelijk door.