Hoofdmenu

Wenkbrauwen Epileren

Gestart door Hadou, 13/10/2005 om 22:33:19

(Offline)

Dr zijn wel belangrijkere zaken/dingen waar wel is duidelijkheid over mag zijn, i.p.v wenkbrouwen epileren...

masanisa

Bedankt voor  je uitleg. Ik denk dat we allebei zelfde zeggen. Aleen vanuit veschillende perspectieven.

Nog maals bedankt voor je reactie.
Allah  zal je belonen

Izouran

Citaat van: (Offline) op 22/08/2007 om 15:25:03
Dr zijn wel belangrijkere zaken/dingen waar wel is duidelijkheid over mag zijn, i.p.v wenkbrouwen epileren...

Met een beetje zoeken en lezen zal je ongetwijfeld duidelijkheid op zaken krijgen. Het komt vaak voor dat mensen meteen gefrustreerd raken als ze bijvoorbeeld niet meteen (in een bepaalde situatie) antwoorden krijgen op hun vragen.

(Offline)

Citaat van: Izouran op 22/08/2007 om 15:41:25
Citaat van: (Offline) op 22/08/2007 om 15:25:03
Dr zijn wel belangrijkere zaken/dingen waar wel is duidelijkheid over mag zijn, i.p.v wenkbrouwen epileren...

Met een beetje zoeken en lezen zal je ongetwijfeld duidelijkheid op zaken krijgen. Het komt vaak voor dat mensen meteen gefrustreerd raken als ze bijvoorbeeld niet meteen (in een bepaalde situatie) antwoorden krijgen op hun vragen.
Het is niet zozeer een antwoord krijgen, of opheldering, maar wenkbrouwen epileren kom op hey, wie wat of wat schaad je hier mee? (sommige dingen zijn geen discussie waard, net zoals dit is persoons gebonden vind ik)

selwa

wie of wat schaad je er mee? jezelf, het is haram. ik heb nu effe het boek niet bij de hand, maar ik zal het bewijs voor je opzoeken.
met varkensvlees eten schaad je ook niemand, is ook haram.

selwa

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

lijkt me duidelijk. ik snap sommige moslims niet: die verkiezen bepaalde verboden of geboden in de islam niet op te volgen (ok,eigen keus) en proberen dit dan goed te praten door te zeggen dat ze er niemand kwaad mee doen. de enige die kan en mag oordelen of iets goed of slecht is, is Allah swt zelf, islam betekent onderwerping dus je geeft je over aan deze regels of niet.

dat je mooier wordt van wenkbrauwen epileren is ook maar een mening, vind er niks moois aan die zwarte stoppeltjes boven je ogen.

Ighes

Citaat van: selwa op 07/10/2007 om 19:55:36
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

lijkt me duidelijk. ik snap sommige moslims niet: die verkiezen bepaalde verboden of geboden in de islam niet op te volgen (ok,eigen keus) en proberen dit dan goed te praten door te zeggen dat ze er niemand kwaad mee doen. de enige die kan en mag oordelen of iets goed of slecht is, is Allah swt zelf, islam betekent onderwerping dus je geeft je over aan deze regels of niet.

dat je mooier wordt van wenkbrauwen epileren is ook maar een mening, vind er niks moois aan die zwarte stoppeltjes boven je ogen.


Sorry, maar dit is echt  onzin.

selwa

dit is een hadieth sahieh, dus je zegt dat de woorden van de profeet saw onzin zijn.
moet jij weten.

AmatoeLah

Citaat van: Hadou op 13/10/2005 om 22:33:19
Wie heeft dat gedaan?
Hoe wordt er in je omgeving er op gereageerd?

Persoonlijk vind ik het niet zo mooi. Een beetje kan wel maar niet dat dunne streepjs op je voorhoofd..

Ik heb het gedaan toen ik nog ontwetend was AlhamdoeliLah leidt Hij wie Hij wil leiden. Mijn moeder was er altijd op tegen en vond het niet goed.
Ik vind het zelf ook persoonlijk heel mooi maar ik hecht meer waarde aan de woorden van Allah en Zijn boodschapper dan aan mijn zienswijze.

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).



selwa

precies, dit stuk heb ik al eerder geplaatst.

sweet


ik heb vernomen dat dat haram is .

dat is de reden dat ik het niet doe

beslama sweet

Stille_wateren

Ik doe daar niet aan ben blij met de vorm van mijn wenkbrauwen...
Maar kan het wel begrijpen bij sommige vrouwen die hebben echt dikke wenkbrauwen of doorlopen wenkbrauwen en dan begrijp ik het wel dat er gekozen wordt  voor het epileren.

Morena

Citaat van: Stille_wateren op 28/11/2007 om 12:49:54
Ik doe daar niet aan ben blij met de vorm van mijn wenkbrauwen...
Maar kan het wel begrijpen bij sommige vrouwen die hebben echt dikke wenkbrauwen of doorlopen wenkbrauwen en dan begrijp ik het wel dat er gekozen wordt  voor het epileren.

Bij die doorlopende wenkbrauwen mag je dat stukje wat tussen je wenkbrauwen is wel epileren maar de wenkbrauw zelf in vorm brengen, dat mag niet :).

moroviago

Citaat van: Hadou op 13/10/2005 om 22:33:19
Wie heeft dat gedaan?
Hoe wordt er in je omgeving er op gereageerd?

Persoonlijk vind ik het niet zo mooi. Een beetje kan wel maar niet dat dunne streepjs op je voorhoofd..

heb jij geen sociale netwerk om over dit onderwerp te praten? ;)

zin _arifi

salam a 3lekom mensen ik ben hier nieuw ingelogd ik wou het hebben over wenkbrauwen epileren is het eigelijk haram of niet soms ik weet het echt  niet waga salam