Hoofdmenu

Wenkbrauwen Epileren

Gestart door Hadou, 13/10/2005 om 22:33:19

*****

Sommigen hebben wenkbrauwen die lijken op twee Yorkshire terriers.
Lijkt me haram om die zo te laten zitten. Wie wil er nou met twee honden op zijn gezicht rondlopen?

Dora

al scheren ze het weg en teken ze het bij met potlood..who cares..is hun keuze toch..tering he...

Nomaad.

Hahahaha!

Hysterische mensen hier.

't Is maar een onderwerp. Als je er iets over kwijt wil, SPIT.

Zo niet, S.T.F.U.

P.s.: Nee doe 't niet, die van mij zijn mooi genoeg zo.

madridino

Citaat van: hadou op 13/10/2005 om 22:33:19
Wie heeft dat gedaan?
Hoe wordt er in je omgeving er op gereageerd?

Persoonlijk vind ik het niet zo mooi. Een beetje kan wel maar niet dat dunne streepjs op je voorhoofd..


Ik vind ook die dunne streepjes bah lelijk..... net barbiepop bah.........

Farouda

salam,

het gaat er niet om of het mooi staat of niet het gaat erom dat het haram is.

Fouzia1

Ejoow wiema je moet gewoon blij zijn met wat je van Allah (swt) hebt gekregen.. Klaar of het nou haram is of niet wees niet een ondankbaar iemand. Er zijn mensen die een hele bos wenkbrouwen hebben en er niks aan doen. ( omdat het gewoon haram is hun zijn Allah er dankbaar)

Moehim of je het er nou mee eens bent of niet maar ik heb begrepen van vele mensen dat het gewoon haram is.( het staat gewoon in de Koran)

Groetjes Fouzia

Samir!

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Wat oksels betreft, het is zelf aangeraden om deze te ontharen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed.

Wat benen betreft er is geen enkel hadith die verbiedt om deze te ontharen. De bekende regel in de islamitische jurisprudentie luidt als volgt: "Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is gesteld in de Qor'aan of de Soenna." Dit integendeel tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper .

En Allah weet het het beste.

Bron

karima1984

Assalaam Zusters,

Over wenkbrauwen heeft Allah gesproken het is ten alle tijde Haram om je wenkbrauwen te eppileren

masanisa

waar zijn jullie mee bezig !!!!!!!!!
Wie bewert hier dat Allah het epilieren van wenkbrouwen heeft verboden, En wat zal de rede zijn waarom Hij dit verbiedt?

Islaam is toch anders dan wat we denken. Doe gewoon wat je denkt dat dit goed is zolang dat je lief bent voor de anderen. Dat is de kern van onze geloof

PS: Echter ik walg steeds van dit soort onderwerpen.


karima1984

het is echt zo,

vraag maar na en lees het boek van Youssef Elkardoui. niet ik heb de regels gemaakt maar allah

masanisa

Citaat van: karima1984 op 21/08/2007 om 12:13:56
het is echt zo,

vraag maar na en lees het boek van Youssef Elkardoui. niet ik heb de regels gemaakt maar allah

We hebben het steeds alleen maar over Haraam en Halaal. Ik geloof nl niet in de twee termen. Ik geloof meer in het hier en nu. Islaam is mijn geloof, laat ik voorop stellen.........

Allah zal ons vegeven en belonen.

almanzah

ik snap niet waarom zo'n hele discussie hierover , het staat vast  de hadith hierboven genoemd is overduidelijk.

en Meneer masanisa: de koran en de soenna gaan samen hand in hand
en het gehoorzamen van de Profeet (saws) staat duidelijk in de koran.

en wat jij zegt: doen wat je denkt dat goed is ..is een gevaarlijke uitspraak :)

masanisa

Citaat van: almanzah op 21/08/2007 om 19:42:58
ik snap niet waarom zo'n hele discussie hierover , het staat vast  de hadith hierboven genoemd is overduidelijk.

en Meneer masanisa: de koran en de soenna gaan samen hand in hand
en het gehoorzamen van de Profeet (saws) staat duidelijk in de koran.

en wat jij zegt: doen wat je denkt dat goed is ..is een gevaarlijke uitspraak :)

Ik gehoorzam zeker mijn Profeet, maar ik maak ook gebruik van mijn ratio. We moeten af van dogmatig denken. Het zou kunnen zijn dat Haraam is. Wat ik probeerde te zeggen dat is dat er andere dingen zijn die zeer belangrijk zijn dan dit.

Respect voor de andere !!!!!! is een plicht Dus..........

masanisa

wenkbrouwen epilieren, Waarom niet.

Inuit

#74
masanisa,

Ik vind toch dat je 2 zaken door elkaar haalt. Ten eerste, ieder geloof is tot op zeker hoogte irrationeel, immers, de naam geloof zegt het al. Ten tweede, als jij van mening bent dat er islamitisch gezien niets mis is met wenkbrouwen epileren, dan zul je dat toch ook echt vanuit de koraan en/of sunnah moeten onderbouwen. Uiteraard ben je vrij om de mening dat er niets mis mee is persoonlijk te hebben, daar valt dan  verder niet over te discussieren.
Daarnaast zeg je dat je gewoon moet doen wat jij denkt dat goed is, ook hiervoor geldt hetzelfde als hierboven. Maar zeg nou zelf als wij mensen werkelijk altijd weten wat goed is, waar hebben we de leiding die we in de islaam zoeken dan voor nodig?

Je zou in mijn ogen wel een punt hebben als je zegt dat wij de islaam te vaak benaderen vanuit het haraam-halal perspectief en dit op een belerende dan wel irritante manier aan elkaar proberen uit te leggen of in sommige gevallen zelfs op te dringen. Ik vind namelijk dat we op zo'n manier het geloof veel tekort doen en het gevaar lopen om in dogmatisch denken te vervallen. Ondanks dat de geboden en verboden in mijn ogen zeker belangrijk zijn is de islaam meer dan slechts een setje regels alleen.