De naam Gzenaya....waar komt dat vandaan???

Gestart door weetikveel, 03/10/2005 om 11:46:16

Chatt zie arif

David hart stelt dat het woord hetzelfde betekent als FORNICATORS.Het is ook geen stamnaam die door de ighzanayen is aangenomen maar zo werden ze  tegen hun wil genoemd

Ik probeer hier geen ighzanay te beledigen maar het staat er echt.


Tikinas


Tikinas

Of misschien werden er vroeger vaak van die zandsculptuurfestivals gehouden, waar een jury het mooiste kunstwerk uit koos.

of nee denk het eigenlijk niet

Mauri

Citaat van: Tikinas op 06/10/2005 om 23:47:42
Of misschien werden er vroeger vaak van die zandsculptuurfestivals gehouden, waar een jury het mooiste kunstwerk uit koos.

of nee denk het eigenlijk niet

hahahahaha dan ga ik meer voor de grafdelvers ;D

Tikinas

Citaat van: Mauri op 06/10/2005 om 23:48:50
Citaat van: Tikinas op 06/10/2005 om 23:47:42
Of misschien werden er vroeger vaak van die zandsculptuurfestivals gehouden, waar een jury het mooiste kunstwerk uit koos.

of nee denk het eigenlijk niet

hahahahaha dan ga ik meer voor de grafdelvers ;D

Ja bij die tweede schoot ik echt door in mn fantasie.

Dora

he er worden hier geen grapjes over igzenayen gemaakt he..anders komt er hier iemand in actie..qa je weet

Mauri

Citaat van: Chatt zie arif op 06/10/2005 om 23:45:06
David hart stelt dat het woord hetzelfde betekent als FORNICATORS.Het is ook geen stamnaam die door de ighzanayen is aangenomen maar zo werden ze  tegen hun wil genoemd

Ik probeer hier geen ighzanay te beledigen maar het staat er echt.



Maar abderrahman ibn khaldoun had eerder geleefd dan David Hart (overleden in de 20 ste eeuw), en de eerste leefde ergens in de 13 de eeuw. en had ze al genoemd in zijn boek. als één van de hoofdstammen die Arif toen telde. en het lijkt me een amazigh benaming. meervoud begint met "i" enkelvoud man met 'a", enkelvoud vr met "t".

dus het lijkt me dat het duidelijk niks te maken heeft met één of andere arabische benaming.
wie weet misschien proberen arabieren (anno 2005) dit er wel van te maken. ze staan hierom bekend.

Tikinas

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 23:51:41
he er worden hier geen grapjes over igzenayen gemaakt he..anders komt er hier iemand in actie..qa je weet

Sorry

E3ber_Tastite

Wij noemen onszelf Izenayyen, is het misschien zo dat Gzenaya een verbasterd woord is dat we van de Rmaxzan hebben gekregen, netzoiets als Ait Touzine er Beni Touzine van is gemaakt.

Dora

Citaat van: Ighzar n Aghbar op 06/10/2005 om 23:57:02
Wij noemen onszelf Izenayyen, is het misschien zo dat Gzenaya een verbasterd woord is dat we van de Rmaxzan hebben gekregen, netzoiets als Ait Touzine er Beni Touzine van is gemaakt.

is dat zo??..wij net hoor..

zzin..kan best wat bij voorstellen ;D

E3ber_Tastite

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 23:58:21
Citaat van: Ighzar n Aghbar op 06/10/2005 om 23:57:02
Wij noemen onszelf Izenayyen, is het misschien zo dat Gzenaya een verbasterd woord is dat we van de Rmaxzan hebben gekregen, netzoiets als Ait Touzine er Beni Touzine van is gemaakt.

is dat zo??..wij net hoor..

zzin..kan best wat bij voorstellen ;D

Iwa shab bou3enkoud zijn al half Oujada geworden, er is als het ware een hele volksverhuizing naar oujda gegaan, hahah

Dora

Citaat van: Ighzar n Aghbar op 07/10/2005 om 00:04:39
Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 23:58:21
Citaat van: Ighzar n Aghbar op 06/10/2005 om 23:57:02
Wij noemen onszelf Izenayyen, is het misschien zo dat Gzenaya een verbasterd woord is dat we van de Rmaxzan hebben gekregen, netzoiets als Ait Touzine er Beni Touzine van is gemaakt.

is dat zo??..wij net hoor..

zzin..kan best wat bij voorstellen ;D

Iwa shab bou3enkoud zijn al half Oujada geworden, er is als het ware een hele volksverhuizing naar oujda gegaan, hahah

hahahaha...we zijn bezetters qa twarith...

E3ber_Tastite

Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 00:05:34
Citaat van: Ighzar n Aghbar op 07/10/2005 om 00:04:39
Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 23:58:21
Citaat van: Ighzar n Aghbar op 06/10/2005 om 23:57:02
Wij noemen onszelf Izenayyen, is het misschien zo dat Gzenaya een verbasterd woord is dat we van de Rmaxzan hebben gekregen, netzoiets als Ait Touzine er Beni Touzine van is gemaakt.

is dat zo??..wij net hoor..

zzin..kan best wat bij voorstellen ;D

Iwa shab bou3enkoud zijn al half Oujada geworden, er is als het ware een hele volksverhuizing naar oujda gegaan, hahah

hahahaha...we zijn bezetters qa twarith...

hmm ja ik weet het, ik waande me dit jaar in Oujda bij zo een wijkje gewoon in Bou3enkoud, was wel leuk om te zien.

Dora

hoe heet die wijk weet je dat toevallig...misschien heb ik je wel gezien :)

E3ber_Tastite

Citaat van: L_L op 07/10/2005 om 00:12:32
hoe heet die wijk weet je dat toevallig...misschien heb ik je wel gezien :)

zo een wijkje, met allemaal gaten in de weg, en daar ergens in de buurt zit een school, en met veel asht bou3enkoud, hahaha. ik heb daar spannende tijden beleefdt dit jaar, al je begrijpt wat ik bedoel.