Hoofdmenu

islamitische namen.

Gestart door najat29, 19/09/2005 om 23:36:38

najat29


salaam aleikum allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie, ik ben een moeder met twee kinderen.. ze zijn half marokkaans en half nederlands..ik heb veel meegemaakt in mijn leven.. ik heb mijn ouders heel jong verloren.. toen mijn moeder overleed ben ik afgedwaald.. mijn familie was tegen mij (afgunstig en jaloers) dus voelde ik ook niks meer voor de islam in die tijd...


ik heb toen mijn kind geboren werd hem een gewoone naam gegeven als voornaam ( niet islamitisch) zijn tweede naam is wel islamitisch omdat ik dat zo wou.. mijn jongste zoontje heb ik wel een islamitsche voornaam gegeven omdat ik toen wel weer in de islam begon te geloven en ik dat nog steeds doe..


mijn familie beweerd dat zijn eerste naam niet islamitisch is ( omdat ze de naam niet kennen.. maar volgens internet is dat wel zo, hij heeft ook een tweede naam erbij.. ze zijn allebei besneden omdat ik dat wou uit geloofsovertuiging.. mij vraag is nu dus..



moet ik de naam van mijn oudste kind veranderen.. omdat ik er zo op aangekeken wordt door andere mensen, ( er zijn mensen die zeggen dat het niet verplicht is )islam zit toch in je hart en niet in je naam.. misschien wordt hij wel de beste moslim.. alsjeblieft help mij .. want het doet zoveel pijn.. anderen doen mij nog meer pijn.. ik weet niet wat te doen... bedankt alvast..

salama Najat

Dobry Den

#1
1

najat29

Bedankt voor je antwoord...

Klatta

geef ze een amazighnaam

najat29

Ze hebben al arabische namen, gewoon marokkaanse namen bedoel ik.. ik weet het verschil niet zo goed met amazigh namen..  maar toch bedankt..

groetjes Najat

abrid

Word iemand door zijn naam meer Islamitisch??

najat29

Salaam abrid,

Nee ik denk niet dat iemand meer islamitsch wordt vanwege een naam. Integendeel zelfs.. er zijn mensen met een arabische naam die beweren dat ze moslim zijn.. maar zijn het lang niet.. ze zijn zo geboren maar doen er niks aan.. en ik denk dat als je geen arabische naam draagt en toch een goede moslim bent je  de goede weg bewandeld inshallah..

salama najat.

abrid

Azul Najat,

De denkfout die veel mensen maken is dat ze denken dat alle ARabieren Islamitisch zijn. ER zijn ook grote christelijke//joodse Arabische gemeenschappen aanwezig in bv. Irak, Syrie en Palestina/Israel.

De Islam is universeel en is niet gebonden aan een nationaliteit of iets dergelijks. DE naam die je je kinderen geeft moet een goede en mooie betekenis hebben dus dat zou ook in een andere taal kunnen.

Aqadi

najat29

Ben ik het mee eens.. de eerste naam heeft niet echt een betekenis.. het is in ieder geval geen slechte betekenis en verder hebben ze een tweede naam die ik gebruik als ik arabisch met ze praat, als ze later in de islam gaan geloven zullen hun naam misschien wel willen veranderen, hun tweede naam meer gaan gebruiken..


de eerst naam van onze tweede zoon heeft een mooie betekenis en betekent near, close.. van mijn oudste betekent de tweede naam sandstorm..van mijn jongste betekent de tweede naam, genereus..dus daar ben ik niet zo bang voor...


maar meer dat amazighen zeggen het is een jodennaam( begrijp je wat ik bedoel) en dat is pijnlijk want het is gewoon een naam ( ik vind het een beledeging) geen stimulans om mij de kinderen de islam goed over te brengen.. maar ik moet maar leren mij er niks van aan te trekken, laat ze maar praten..

najat

abrid

Precies laat ze maat praten. Uiteindelijk oordelen zij er niet over maar Allah swt.

Geef je kinderen een goede opvoeding naar jou kunnen en meer dan dat kan je niet doen.

ps: ben je van arabische huize dat je je kids arabisch leert? Je bent niet verplicht om te antwoorden. ;)

najat29

ik ben marokkaans maar ik bedoel eigenlijk berbers.. ik kan helemaal geen arabisch.. mijn ouders konden het wel, ik kan wel wat woordjes maar weinig.. en jij? Ben je een amazigh?

Najat

abrid

Spreek je het Tmazight wel?

najat29


abrid

Oh oke. Waarom leer je ze hun moedertaal dan niet ?

Ja ik ben een Amazigh. Mijn kinderen zullen inshaellah gewoon de taal van hun voorouders spreken. Wie ben ik omdat van hun af te nemen?

najat29

ja, maar dat doe ik ook.. ik leer ze mijn moedertaal ook.. daar ben ik druk mee bezig en gelukkig pikken ze het snel op..
Hoeveel kinderen heb je?