Hoofdmenu

Aantrekkelijk of niet?

Gestart door athsaynou, 14/09/2005 om 13:55:13

Timarzgha

Citaat van: L_L op 28/09/2005 om 12:00:19
waarom haal jij altijd alles door elkaar?

leg me eerst even uit wat soenna inhoud..pas dan kunnen we verder praten...
letterlijk vertaald het pad van de profeet
maw zijn handelingen wetten en gedragingen en ga zo maar door
Bij mij staat de keuzevrijheid die Allah swt mij gegeven hoger in het vaandel dan een bepaalde gedraging van de profeet die hij zelf niet als fard heeft aangegeven
Een aanbeveling is een aanbeveling en niet wet van Allah swt
tazoesh-rhennie doe ik niet aan mee of de profeet het gedaan heeft of niet



Dora

het verven van je baard of uberhaupt een baard laten is geen fard, maar soenna...soenna is dus geen verplichting.
heb ik trouwens ook nergens gezegd.

Allah heeft ieder mens geschapen met verstand, en wordt verwacht die te gebruiken. dus inderdaad neem niet klakkeloos alles maar aan.

wilde gewoon aangeven dat henna soenna is..wat jij er mee doet is aan jou...

Timarzgha

#32
Citaat van: L_L op 28/09/2005 om 12:08:16
het verven van je baard of uberhaupt een baard laten is geen fard, maar soenna...soenna is dus geen verplichting.
heb ik trouwens ook nergens gezegd.

Allah heeft ieder mens geschapen met verstand, en wordt verwacht die te gebruiken. dus inderdaad neem niet klakkeloos alles maar aan.

wilde gewoon aangeven dat henna soenna is..wat jij er mee doet is aan jou...
Daarom weeg ik dingen eerst af ll en uiteindelijk hecht ik meer waarde aan de koran en zijn vrijheid daarin die mij gegeven werd
Klakkeloos volgen moet je nooit doen altijd vragen en van alle kanten bekijken want uiteindelijk word iedereen veroordeeld op zijn of haar eigen daden
Koran is de wet, de hadith bevat veel waaronder de uitleg en hulp bij interpetaties dus ook van grote waarde
Maar aanbevelingen zijn er om aan te nemen of te negeren zonder dat je er door minder moslim word anders was het namelijk wet geweest, wa sallaam

Dora

dus met andere woorden jij gaat he baard met henna verven :P...

weet nog als klein kind ging er geen 3id voorbij dat ik geen henna smeerde op mijn handjes...nu kan ik het niet uitstaan...

Timarzgha

Citaat van: L_L op 01/10/2005 om 11:54:47
dus met andere woorden jij gaat he baard met henna verven :P...

weet nog als klein kind ging er geen 3id voorbij dat ik geen henna smeerde op mijn handjes...nu kan ik het niet uitstaan...
met andere woorden u heeft gelijk :P
Ik vind die geur best lekker ruiken trouwens alleen op handen vind ik het dus 10xx niks

Dora

Citaat van: Timarzgha op 06/10/2005 om 03:08:24
Citaat van: L_L op 01/10/2005 om 11:54:47
dus met andere woorden jij gaat he baard met henna verven :P...

weet nog als klein kind ging er geen 3id voorbij dat ik geen henna smeerde op mijn handjes...nu kan ik het niet uitstaan...
met andere woorden u heeft gelijk :P
Ik vind die geur best lekker ruiken trouwens alleen op handen vind ik het dus 10xx niks

;D

lekker ruiken??...ik vind de versiering juist mooi maar de stank onuitstaanbaar...

Timarzgha

Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 20:27:10
Citaat van: Timarzgha op 06/10/2005 om 03:08:24
Citaat van: L_L op 01/10/2005 om 11:54:47
dus met andere woorden jij gaat he baard met henna verven :P...

weet nog als klein kind ging er geen 3id voorbij dat ik geen henna smeerde op mijn handjes...nu kan ik het niet uitstaan...
met andere woorden u heeft gelijk :P
Ik vind die geur best lekker ruiken trouwens alleen op handen vind ik het dus 10xx niks

;D

lekker ruiken??...ik vind de versiering juist mooi maar de stank onuitstaanbaar...
Ik vind juist die geur lekker
Kan me nog herinneren dat ik mijn zusje bij de hoofd pakte om lekker in de haar te ruiken :P (bijna verslavend zo lekker)
Op de handen nee die versieringen zijn een beetje te....overdreven

Dora

Citaat van: Timarzgha op 06/10/2005 om 23:01:27
Citaat van: L_L op 06/10/2005 om 20:27:10
Citaat van: Timarzgha op 06/10/2005 om 03:08:24
Citaat van: L_L op 01/10/2005 om 11:54:47
dus met andere woorden jij gaat he baard met henna verven :P...

weet nog als klein kind ging er geen 3id voorbij dat ik geen henna smeerde op mijn handjes...nu kan ik het niet uitstaan...
met andere woorden u heeft gelijk :P
Ik vind die geur best lekker ruiken trouwens alleen op handen vind ik het dus 10xx niks

;D

lekker ruiken??...ik vind de versiering juist mooi maar de stank onuitstaanbaar...
Ik vind juist die geur lekker
Kan me nog herinneren dat ik mijn zusje bij de hoofd pakte om lekker in de haar te ruiken :P (bijna verslavend zo lekker)
Op de handen nee die versieringen zijn een beetje te....overdreven


haaa nesrex ...:P

overdreven??..nee man..zitten aantal hele mooie versierinkjes hoor..houd ook niet van drukte

Izouran

 

Mooi, maar wel een beetje overdreven.

s@lou@

Citaat van: Izouran op 20/12/2005 om 20:46:09
 

Mooi, maar wel een beetje overdreven.

Ejoooo ma3iëk!

Izouran

L'7ind, d'Sis n rehaam. 

athsaynou

#41
Citaat van: Izouran op 22/12/2005 om 19:05:29
L'7ind, d'Sis n rehaam. 

Magha? ;D

Wel mooi hoor, trouwens vele doen versieringen op hun bruiloften heb gehoord dat dat niet mag? maar ze moeten zowel hun voeten als handen tot hun enkels/polsen bedekken/insmeren met R'7enni..

Izouran

Citaat van: m'Izran op 23/12/2005 om 15:32:46
Citaat van: Izouran op 22/12/2005 om 19:05:29
L'7ind, d'Sis n rehaam. 

Magha? ;D



Wel mooi hoor, trouwens vele doen versieringen op hun bruiloften heb gehoord dat dat niet mag? maar ze moeten zowel hun voeten als handen tot hun enkels/polsen bedekken/insmeren met R'7enni..

kigh jaloers :D


Ja zoiets heb ik ook gehoord, maar heb nooit geweten waarom, maar vind jij dat mooi gewoon old schoolisch insmeren? ik weet het niet. Die versieringen zijn fantastisch als het veel is net als dat plaatje. Als het weinig is is het niet echt feestelijk.

athsaynou

Citaat van: Izouran op 23/12/2005 om 18:41:00

kigh jaloers :D


Ja zoiets heb ik ook gehoord, maar heb nooit geweten waarom, maar vind jij dat mooi gewoon old schoolisch insmeren? ik weet het niet. Die versieringen zijn fantastisch als het veel is net als dat plaatje. Als het weinig is is het niet echt feestelijk.


Ja ik ga voor de Oldschoolisch.. ;) zoals het vroegah ging versieringen doe ik daarna wel, jij?

Izouran

#44
Dat weet ik dus niet. Ik vind die insmeer gedoe niet echt iets voor mij, maar het is wel een cultuurgebonden iets.

Ik zie wel.