Hoofdmenu

tezarikt

Gestart door onwetend, 13/09/2005 om 11:19:35

athsaynou

Citaat van: Butheghmas op 24/03/2006 om 15:24:20
Citaat van: Taghrawla op 23/03/2006 om 11:03:10
hehe ik heb het gevraagd en de wijze waarop je het geschreven hebt kopt niet, vandaar dat ik het niet wist. Wij noemen het tezadigkht (zonder R).
Leer verder te kijken dan ons dialect.

A Buteghmas wallah iccem enni yousid xex. Er is geen sprake van dialect aangezien het gewoon fout geschreven is.

Citaat van: SAMADIE op 24/06/2006 om 17:50:22
maar  waar eten ze dat dan had er tot vandaag nog nooit va gehoord! het lijkt wel kindermishandeling als ik  het zo hoor.
of die  persoon kan niet koken

Het wordt door zwangere vrouwen gegeten.

boerinnetje

Citaat van: onwetend op 13/09/2005 om 11:19:35
azul ik heb vandaag tezarikt ontbeten.het leek wel een pap van graan en meel heel vaag. heeft iemand dit ook wel is op zen bord gehad?????????

ja ik ken het. alleen noemen wij het hisekest.
het is een mengsel van allerlei soorten granen. ik ontbijt het vaak omdat ik het heerlijk vind.

het word na een hele mix van granen gemalen en ziet er uit als witte peper.

je mengt dan wat eieren in water en olijfolie en als het wit word gooi je de poeder erbij. het zit vol vezels en is lekker. maar het ziet er nniet echt lekker uit het lijkt een beetje op modder hahahah. het is echt een aanrader

missboughafer

Citaat van: s@lou@ op 14/09/2005 om 21:00:09
tazarikt is een mengsel van olijf olie en meel. Ik vind het niet lekker...hoorrr.

volgens mijn bedoel je tazamiet dat meng je met olijven olie. maar tazarikt heb ik nog nooit van gehoord

rifman-59

Ik heb het vanochtend weer voorgeschoteld gekregen. Er is nog steeds veel warrigheid er over....


Maar ey, het is wel een echte Amazigh ontbijt hé. (stoer toch?) :D

Het is ook echt iets voor/van de oudere generatie, die vrouwen/guppies van tegenwoordig kokhalzen als ze het zien...