Sociaal netwerk in kaart

Gestart door Dobry Den, 12/07/2005 om 16:15:02

Dobry Den

Waar kunnen Timazighen (en hun kinderen) terecht als ze in nood verkeren of problemen hebben die ze zelf niet kunnen oplossen?

Dobry Den

Citaat van: Dobry Den op 12/07/2005 om 16:15:02
Waar kunnen Timazighen (en hun kinderen) terecht als ze in nood verkeren of problemen hebben die ze zelf niet kunnen oplossen?

politie bellen via 112

athsaynou

Alleen Timazighin?

Ja je hebt de algemeen bekende lijnen...maar ligt er ook weer aan wat voor problemen?

Dobry Den

Citaat van: m'Izran op 12/07/2005 om 20:13:25
Alleen Timazighin?

Wat bedoel je?

Citaat van: m'Izran op 12/07/2005 om 20:13:25Ja je hebt de algemeen bekende lijnen...maar ligt er ook weer aan wat voor problemen?

Zoals?

Tama

Citaat van: Dobry Den op 12/07/2005 om 16:15:02
Waar kunnen Timazighen (en hun kinderen) terecht als ze in nood verkeren of problemen hebben die ze zelf niet kunnen oplossen?

in eerste instantie aankloppen bij hun familie.

TheCFO

Citaat van: Dobry Den op 12/07/2005 om 22:01:00
Citaat van: m'Izran op 12/07/2005 om 20:13:25Ja je hebt de algemeen bekende lijnen...maar ligt er ook weer aan wat voor problemen?

Zoals?

Voor levensbedreigende situaties 112, voor geldproblemen het Nibud of de gemeentelijke kredietbank, voor  juridische problemen een advocaat of de rechtswinkel en voor psychische problemen het Riagg, een psycholoog of Emile Ratelband.
(dit allemaal naast eerdergenoemde 'familie')

Dobry Den

De Allochtone VrouwenTelefoon : 0800 - 024 00 27
Openingstijden
Maandag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot 14.00 uur
en maandag- woensdagavond van 19.00 uur tot 22.00 uur

http://www.thdon.nl/avt/

Citaat van: TheCFO op 13/07/2005 om 09:02:00
Emile Ratelband.

Ik gun je wel om hier de leukste van het forum te zijn, maar gelieve bij deze topic nietszeggende adviezen weg te laten.


athsaynou

Citaat van: Dobry Den op 12/07/2005 om 22:01:00
Citaat van: m'Izran op 12/07/2005 om 20:13:25
Alleen Timazighin?

Wat bedoel je?

Citaat van: m'Izran op 12/07/2005 om 20:13:25Ja je hebt de algemeen bekende lijnen...maar ligt er ook weer aan wat voor problemen?

Zoals?

Wat ik bedoel is dat er algemene lijnen organisaties etc zijn voor vrouwen met de daar bijbehorende problemen..Dus daar kunnen ze terecht..

....Of bedoel je waar letterlijk alleen Timazighin terecht kunnen?

TheCFO

Citaat van: Dobry Den op 13/07/2005 om 14:30:02
Ik gun je wel om hier de leukste van het forum te zijn, maar gelieve bij deze topic nietszeggende adviezen weg te laten.

Ware ik niet zo'n leuk typje geweest, had ik vast een bedankje verwacht voor alle andere wel serieuze tips.

Of had ik me afgevraagd waarom iemand (zeker en vast een vrouw) een topic opent met een vraag, in dat topic ook nog een vervolgvraag stelt, iemand die ook serieuze antwoorden geeft afzeikt, en dat terwijl ze zelf allang het/een antwoord weet:

De Allochtone VrouwenTelefoon : 0800 - 024 00 27
Openingstijden
Maandag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot 14.00 uur
en maandag- woensdagavond van 19.00 uur tot 22.00 uur


Maar ik zal je soloshowtje van vraag en antwoord niet verder verstoren, en mijn snor drukken in deze disc.

Dobry Den

#9
Citaat van: m'Izran op 13/07/2005 om 18:54:12

Wat ik bedoel is dat er algemene lijnen organisaties etc zijn voor vrouwen met de daar bijbehorende problemen..Dus daar kunnen ze terecht..

....Of bedoel je waar letterlijk alleen Timazighin terecht kunnen?

Nee, ik bedoel waar Timazighen van de eerste en andere generaties terecht kunnen als ze hulp nodig hebben. Dat kan professionele of onprofessionele hulpverlening zijn dat gericht is op vrouwen en mannen, specifiek op vrouwen of alleen Imazighen. Het doel van dit topic is om sociaal netwerk voor Timazighen in beeld te brengen. Wat de forumleden zouden adviseren of doen als een Tamazight in de problemen geraakt. Met een reactie als 'de algemene lijnen' blijft het onduidelijk wat je er precies mee bedoelt. Maar goed, als ik er nu zo over nadenk, kom ik tot de conclusie dat dit mischien niet de plek is om deze vraag te stellen.

Dobry Den

Citaat van: TheCFO op 14/07/2005 om 09:33:23
Citaat van: Dobry Den op 13/07/2005 om 14:30:02
Ik gun je wel om hier de leukste van het forum te zijn, maar gelieve bij deze topic nietszeggende adviezen weg te laten.

Ware ik niet zo'n leuk typje geweest, had ik vast een bedankje verwacht voor alle andere wel serieuze tips.

Of had ik me afgevraagd waarom iemand (zeker en vast een vrouw) een topic opent met een vraag, in dat topic ook nog een vervolgvraag stelt, iemand die ook serieuze antwoorden geeft afzeikt, en dat terwijl ze zelf allang het/een antwoord weet:

De Allochtone VrouwenTelefoon : 0800 - 024 00 27
Openingstijden
Maandag tot en met vrijdag van 10.00 uur tot 14.00 uur
en maandag- woensdagavond van 19.00 uur tot 22.00 uur


Maar ik zal je soloshowtje van vraag en antwoord niet verder verstoren, en mijn snor drukken in deze disc.

Wat een zielige vertoning. Bedelen om een bedankje en gaan zitten janken om mijn reacties.

Samariaan

Psychiatrisch gezien is er nog een lange weg te gaan.

Mijn is zus psychiatrisch verpleegkundige , en laatst werd er een patient op haar werk bestempeld als iemand die "wartaal aan het uitslaan" was.

Totdat zij toevallig met hem sprak, en hun meededeelde dat deze "wartaal"  Tmazight was en dat ze  maar beter een tolk konden huren om een behandeling te geven...

Dobry Den

Citaat van: MUK.NL op 05/08/2005 om 19:51:40
Psychiatrisch gezien is er nog een lange weg te gaan.

Mijn is zus psychiatrisch verpleegkundige , en laatst werd er een patient op haar werk bestempeld als iemand die "wartaal aan het uitslaan" was.

Totdat zij toevallig met hem sprak, en hun meededeelde dat deze "wartaal"  Tmazight was en dat ze  maar beter een tolk konden huren om een behandeling te geven...

Oei, dit is ernstig!

athsaynou

Citaat van: ! op 14/07/2005 om 11:40:05
Citaat van: m'Izran op 13/07/2005 om 18:54:12

Wat ik bedoel is dat er algemene lijnen organisaties etc zijn voor vrouwen met de daar bijbehorende problemen..Dus daar kunnen ze terecht..

....Of bedoel je waar letterlijk alleen Timazighin terecht kunnen?

Nee, ik bedoel waar Timazighen van de eerste en andere generaties terecht kunnen als ze hulp nodig hebben. Dat kan professionele of onprofessionele hulpverlening zijn dat gericht is op vrouwen en mannen, specifiek op vrouwen of alleen Imazighen. Het doel van dit topic is om sociaal netwerk voor Timazighen in beeld te brengen. Wat de forumleden zouden adviseren of doen als een Tamazight in de problemen geraakt. Met een reactie als 'de algemene lijnen' blijft het onduidelijk wat je er precies mee bedoelt. Maar goed, als ik er nu zo over nadenk, kom ik tot de conclusie dat dit mischien niet de plek is om deze vraag te stellen.


Je hebt de openbare lijnen voor iedereen en nog wat ik begrijp je nog steeds niet waar Timazighin kwa taal terecht kunnen of waar ze rekening met ze houden...bedoel je dat?

hoor van je....