Voodoo oftewel asieher (ashor)

Gestart door Yoghurta, 17/06/2003 om 01:55:37

Tamza

#30

CiteerAzul,

Waarom doen ze dan geen shor bij bush en sharon?

Ey, stuur eens een lok haar op. Ik wil effe wat uitproberen.

rifia_laila

#31
Salaam mensen,
Ik geloof degelijk wel dat shor (of hoe jullie het ook willen noemen) bestaat.
Helaas heb ik daar slechte herinneringen aan.
Ik ben er zelf al hamdoulilah niet mee in contact gekomen, maar een dierbare familielid wel.
Ik wil hier liever niet verder op in gaan, want het geeft mij alleen maar slechte herinneringen. Velen die hier onder geleden hebben, en t doet me als maar weer pijn als ik eraan denk, insallah houdt Allah jullie uit de weg van de slechte bedoelingen van sommigen onder ons, insallah..

Dora

#32

CiteerEy, stuur eens een lok haar op. Ik wil effe wat uitproberen.
kan ook met een foto hoor >> dus kijk in de kranten!!

Hadou

Om eerlijk te zijn! is het bij zeker gebeurd! Een vrouw heeft Timega mij gedaan. Voordat ik achter ben gekomen, was ik al verloofd met haar , binnen 2 maanden.. De relatie heeft maar een half jaar geduurd, tot de politie haar van mijn woning heeft verwijderd. Ze wilde dat ik van haar ging houden en met haar trouwen.. Het heeft me veel moeite gekost om van haar af te komen. herhaardelijk komt ze bij mij terug.. Maar nu is het definitief afgelopen.
Gedurende jaren ben ik alles kwijt geraakt, mijn baan, huis, autos, 20 kg afgevallen.. ik werd helemaal gek. Omdat ik vroom moslim ben, ik bid en regelmatig moskee bezoek werd ik door Allah Soub7anaho wa ta3ala bespaard..
Momenteel voel ik me goed , ik werk weer en ik heb genoeg  energie en motivitatie  om verder te gaan. Er resteert nog een stukje Timegga in mij.. Ik heb constant pijn boven mijn rug , dat zal ook wel genezen insha Allah..

Boze ogen bestaan ook , wij zeggen ( a3eqar) : grammaticaal > hij / zij t3eqar .  Als je langs een persoon komt die boze ogen/ hart heeft. dan kan makkelijk iets met je gebeuren. Vallen van de fiets, je auto gaat stuk. of iets anders.


Allah innejina wa yo7afidna min hada annaas..



Dora

ja ik geloof er ook heilig in.
ik heb me in binnen 2 weken weten te verloven en te binden.
het ging zo snel dat je niet eens in de gaten krijgt wat je allemaal doet.
het vreemde was dat ik jaren lang ervoor nee heb gezegd. ondanks dat ik m niet kenden. ik wilde gewoon niemand uit de familie. maar subhanallah toen ik richting marokko ging (heb tot op de dag van vandaag spijt dat ik er ben geweest in die tijd), en daar aan kwam ging alles zo snel. mijn ouders stonden versteld van de ommezwaai die ik toen vertoonde. ze begrepen er niets van. alles is toen verlopen zoals die mensen het wilde.

op de boot terug naar nl begon ik voorzichtig bij mijn zus te klagen dat ik spijt had. heb maanden verzwegen voor mijn moeder puur uit angst. maar met de dag werd mijn gevoel sterker dat ik het niet wilde.
mijn tante in marokko is naar zo'n ta3bath gegaan (waar ik persoonlijk niet zo in geloof) maar die beweerde dat er inderdaad wat gerotzooid is. ik hou het liever op Allah oe a3lam, ik wil niemand beschuldigen van iets waar ik niet zeker van ben. de ta3bath is in mijn ogen niet te vertrouwen puur omdat alles om geld gaat. ze noemt een prijs als je wil dat ze je gaat "verlossen".  maar goed, het is nu 3 jaar geleden en ik ben blij dat ik me toch heb verzet om door te gaan met de scheiding.

ik vertel dit omdat er leden zijn die een hele andere draai aan mijn verhaal hebben gegeven, puur om mij onderuit te halen.
ik schaam me niet voor mijn situatie, ik voel me als gescheiden vrouw sterker dan ooit.

akken yehfath arebbi zi meneya

sraam L_L

Dora

is het trouwens tha3bath..of tha3ewwath??..hmm

Hadou

Lieve L_L_
Je hoeft je niet te schamen! jammer genoeg zijn onze mensen niet breeddenkend. Het komt vaak voor dat er gerotzooid wordt in voedsel , met je haren, fotos, naam enz.. zodat je in macht valt van een persoon. Deze mensen willen alleen maar misbruik maken. ze zijn niet verliefd op je , en houden niet van je. Ze willen je als hun bezit , voor een doel. nl: verblijfsverguning, geld, hebziucht en noem maar op.
Ik heb deze discussie opnieuw op gestart zodat ik toch iets uit mijn verleden wil vertellen. En hopleijk mag het een les zijn voor onze broeders en zusters , zodat ze niet in de kuil zullen vallen net zo als ik en jij..

Het is zwaar en het is moeilijke proces die je mee maakt. Je wordt vernietigd!.
De daders krijgen hun sttraf van Allah soub7anaho wa ta3ala

Ik hoop dat het nu goed met je gaat en wens je veel sterkte en succes in je leven.

Hadou Bouhadou

allasian

Citaat van: Yoghurta op 17/06/2003 om 01:55:37
Wij nederlandse marokanen geloven er eigenlijk niet zo erg in ,maar sinds ik bij vrienden in agadir en omgeving kom heb ik hele andere opvattingen hierover .Het bestaat zeker en is al zo oud als mensenheugenis ,wat denken jullie hierover? En hebben jullie hier ervaringen mee?
Het is AFRICAN CULTURE,weet je. En het is mystiek,weet je.

Samariaan

Citaat van: Tamza op 18/04/2004 om 11:41:45

Citeer
Azul,

Waarom doen ze dan geen shor bij bush en sharon?

Ey, stuur eens een lok haar op. Ik wil effe wat uitproberen.

sharon is kaal naar mijn weten, misschien een laagje cellulitus instead?

ASHELHIE

Shor is Arabisch.

In het Tamazight is het: iskkiren! Bij ons in het zuiden toch (Ichelhien, issousien)


abrid

Dhimgga in het Tmazight n Arif. Komt van Itegg, iemand die je iets aandoet.

mara

#41
Dacht dat allle irrifien ervaring hebben met sihr, aangezien de familie in Marokko niks beters te doen heeft :)

mara

Citaat van: Nadjwa op 17/06/2003 om 14:56:05
mits voor slechte daden dan.
Sihr is ALTIJD haram, ook als je goede intenties hebt!

First_Islam

Citaat van: Tikinas op 17/04/2004 om 00:47:49
Azul,

Waarom doen ze dan geen shor bij bush en sharon?

Haha dat is een goei. Neen, een moslim doet niet aan sihr, hoe groot je vijand ook mag zijn.

Sihr bestaat, of we het nu willen of niet. Elke moslim wil niets te maken hebben met sihr. Sihr is shirk, Allah swt vergeeft alles behalve shirk. Wie hier aan mee doet heeft zware zondes begaan.

Als jullie willen, plaats ik een artikel hierover wat de geleerden in de Islam hierover zeggen. Wij moeten ons hiertegen ook beschermen.

Boze oog, bestaat uiteraard ook.

athsaynou

Het bestaat ja maar moet er niet aan denken..