Hoofdmenu

Leuke mannen....

Gestart door fattoma, 05/07/2005 om 21:55:28

Tamza

Ja, witte huid, ietwat stevig figuur en sluik haar is het schoonheidsideaal bij Riffijnen. Heeft ook met status te maken ofzo: zo betekent een witte huid dat je niet vaak buiten bent en niet op het land werkt. Stevig figuur betekent dat je genoeg te eten hebt thuis en dat je gezond bent. En sluik haar, tja, waar dat vandaan komt weet ik niet. Mijn uiterlijk past i.e.g totaal niet in het Riffijnse schoonheidsideaal.

MBTiza

Citaat van: Tamza op 20/02/2006 om 16:44:54
Ja, witte huid, ietwat stevig figuur en sluik haar is het schoonheidsideaal bij Riffijnen. Heeft ook met status te maken ofzo: zo betekent een witte huid dat je niet vaak buiten bent en niet op het land werkt. Stevig figuur betekent dat je genoeg te eten hebt thuis en dat je gezond bent. En sluik haar, tja, waar dat vandaan komt weet ik niet. Mijn uiterlijk past i.e.g totaal niet in het Riffijnse schoonheidsideaal.

hahaha, toen mn ma mn vrouwtje zag dacht huh wat is dat..ze vond de vrouw van een neef veel mooier want die voldeed aan dat schoonheidsideaal..1.80, boven de 85 kg en bovendien wit!

inderdaad een bleke huidskleur betekende dat ze thuis werkte ipv op het land, wat dus een privilege was.

Tamza

Citaat van: MbTizi op 20/02/2006 om 16:47:01
hahaha, toen mn ma mn vrouwtje zag dacht huh wat is dat..ze vond de vrouw van een neef veel mooier want die voldeed aan dat schoonheidsideaal..1.80, boven de 85 kg en bovendien wit!

inderdaad een bleke huidskleur betekende dat ze thuis werkte ipv op het land, wat dus een privilege was.

Huh, vinden ze een lange lengte dan mooi bij Riffijnen?

Ik hoef me ook geen illusies te maken wat betreft het in de smaak vallen bij de oudere Riffijnse dames. Ze vinden me kapotzielig met mn spaghetti-armen. Maar fak it, ben wat dat betreft wel blij dat we in NL wonen.

SmartSexyCool

Citaat van: Tamza op 20/02/2006 om 16:44:54
Ja, witte huid, ietwat stevig figuur en sluik haar is het schoonheidsideaal bij Riffijnen. Heeft ook met status te maken ofzo: zo betekent een witte huid dat je niet vaak buiten bent en niet op het land werkt. Stevig figuur betekent dat je genoeg te eten hebt thuis en dat je gezond bent. En sluik haar, tja, waar dat vandaan komt weet ik niet. Mijn uiterlijk past i.e.g totaal niet in het Riffijnse schoonheidsideaal.

Dat is het schoonheidsideaal van alle Imazighen ;D

MBTiza

Citaat van: Tamza op 20/02/2006 om 16:53:58
Citaat van: MbTizi op 20/02/2006 om 16:47:01
hahaha, toen mn ma mn vrouwtje zag dacht huh wat is dat..ze vond de vrouw van een neef veel mooier want die voldeed aan dat schoonheidsideaal..1.80, boven de 85 kg en bovendien wit!

inderdaad een bleke huidskleur betekende dat ze thuis werkte ipv op het land, wat dus een privilege was.

Huh, vinden ze een lange lengte dan mooi bij Riffijnen?

Ik hoef me ook geen illusies te maken wat betreft het in de smaak vallen bij de oudere Riffijnse dames. Ze vinden me kapotzielig met mn spaghetti-armen. Maar fak it, ben wat dat betreft wel blij dat we in NL wonen.

tamghart thkmer zeggen ze dan en als ze ook nog goed is in de huishoudelijke taken dan is ze een tamghart du zghen, ghemed wa txr (je kan achterover leunen en alles en haar overlaten)

SmartSexyCool

Citaat van: MbTizi op 20/02/2006 om 16:58:38
Citaat van: Tamza op 20/02/2006 om 16:53:58
Citaat van: MbTizi op 20/02/2006 om 16:47:01
hahaha, toen mn ma mn vrouwtje zag dacht huh wat is dat..ze vond de vrouw van een neef veel mooier want die voldeed aan dat schoonheidsideaal..1.80, boven de 85 kg en bovendien wit!

inderdaad een bleke huidskleur betekende dat ze thuis werkte ipv op het land, wat dus een privilege was.

Huh, vinden ze een lange lengte dan mooi bij Riffijnen?

Ik hoef me ook geen illusies te maken wat betreft het in de smaak vallen bij de oudere Riffijnse dames. Ze vinden me kapotzielig met mn spaghetti-armen. Maar fak it, ben wat dat betreft wel blij dat we in NL wonen.

tamghart thkmer zeggen ze dan en als ze ook nog goed is in de huishoudelijke taken dan is ze een tamghart du zghen, ghemed wa txr (je kan achterover leunen en alles en haar overlaten)

We zijn niks voor niks een TAMGHART, komt van het woord AMGHAR af, do need I to say more ;D

MBTiza

misschien wel ja, een amghar gebruiken wij vandaag de dag voor schoonvader..zo zeggen wij amghar ines..vroeger van een amghar een lid van de aith arbghien, de amazigh-council

SmartSexyCool

Citaat van: MbTizi op 20/02/2006 om 17:02:08
misschien wel ja, een amghar gebruiken wij vandaag de dag voor schoonvader..zo zeggen wij amghar ines..vroeger van een amghar een lid van de aith arbghien, de amazigh-council

"Addgwal" betekent bij ons schoonvader. Amghar heeft bij ons nog steeds bij ons bepaalde status ;D

MBTiza

Citaat van: SmartSexyCool op 20/02/2006 om 17:03:47
Citaat van: MbTizi op 20/02/2006 om 17:02:08
misschien wel ja, een amghar gebruiken wij vandaag de dag voor schoonvader..zo zeggen wij amghar ines..vroeger van een amghar een lid van de aith arbghien, de amazigh-council

"Addgwal" betekent bij ons schoonvader. Amghar heeft bij ons nog steeds bij ons bepaalde status ;D

addegwar gebruiken wij ook

amghar had idd vroeger een status...jammer dat marokko niet meer bestuurd werd..had iets weg van een democratie..de imgharen in de aith arbghien

SmartSexyCool

Citaat van: MbTizi op 20/02/2006 om 17:07:48
Citaat van: SmartSexyCool op 20/02/2006 om 17:03:47
Citaat van: MbTizi op 20/02/2006 om 17:02:08
misschien wel ja, een amghar gebruiken wij vandaag de dag voor schoonvader..zo zeggen wij amghar ines..vroeger van een amghar een lid van de aith arbghien, de amazigh-council

"Addgwal" betekent bij ons schoonvader. Amghar heeft bij ons nog steeds bij ons bepaalde status ;D

addegwar gebruiken wij ook

amghar had idd vroeger een status...jammer dat marokko niet meer bestuurd werd..had iets weg van een democratie..de imgharen in de aith arbghien

Bepaalde stammen in het Zuiden wijzen nog steeds hun Amghar aan...in het Noorden niet meer?

Heksje25

#220
/

Heksje25

#221

Donsaid

Citaat van: Dobry Den op 18/08/2005 om 19:33:32
Inmiddels wel oud, maar toendertijd in Godfather II........





PRACTIGE FILM je hebt smaak

Milou

Citaat van: fattoma op 05/07/2005 om 21:55:28
lady's wat is volgens jullie nou een leuke man......


Ik ken lekkere, mooie en aantrekkelijk mannen MAAR ze zijn niet leuk.

Bestaan die wel? Leuke mannen??

brutaalroosje

Citaat van: Milou op 27/02/2006 om 21:12:08
Citaat van: fattoma op 05/07/2005 om 21:55:28
lady's wat is volgens jullie nou een leuke man......


Ik ken lekkere, mooie en aantrekkelijk mannen MAAR ze zijn niet leuk.

Bestaan die wel? Leuke mannen??

Ben ik gelukkig niet de enige die me dit afvraagt