Hoofdmenu

Remrac dd rehrac

Gestart door Idir, 03/06/2005 om 13:47:44

Dora

hahaha..achem yez arrebi..

igwentje

Voor degene die gaan willen zij hier dan iets plaatsen over wat ze daar  van hebben opgestoken. Veel plezier en bij voorbaat al dank.

Idir

Citaat van: L_L op 03/06/2005 om 18:08:34
Citaat van: Idir op 03/06/2005 om 18:06:11
Citaat van: L_L op 03/06/2005 om 17:45:34
ik denk dat ik ga..is wel erg belangrijk...hoop dat ik tama mee kan sleuren

Ik vind ook dat jij moet gaan..... :P
Beetje afkijken en mensen ontmoeten dan iets in jouw omgeving organiseren, dat lijkt me wel iets voor jou..... :)

help je mee...:)

Ben je gek, vrouwen hebben al te veel rechten, ik wou het graag zo laten als je het niet erg vindt..... :P ;)

Dobry Den

De Mudawwana, het nieuwe Marokkaanse familierecht
datum:   Â 16 juni 2005
plaats:   Â Utrecht
In Marokko is sinds februari 2004 en nieuwe familiewet, de Mudawwana, van kracht. Belangrijke veranderingen in de bepalingen over het huwelijk, de echtscheiding, de kinderen en het erfrecht zijn hierin opgenomen. Daardoor wordt de positie van Marokkaanse vrouwen versterkt. Dit heeft ook grote gevolgen voor de in Nederland wonende Marokkaanse vrouwen en meisjes; het beidt hen een goede stap in het emancipatieproces.

Voor professionals die werken met Marokkaanse vrouwen geeft Bureau Maatschappelijke Ontwikkeling (BMO) in samenwerking met de landelijke werkgroep Mudawwana een workshop over dit thema. In deze workshop wordt informatie over de Mudawwana gegeven en zal er een methodiek worden gepresenteerd waarmee de emancipatie van Marokkaanse vrouwen in Nederland kan worden ondersteund. Deelnemers aan de workshop ontvangen een gratis exemplaar van methodiek en informatiebrochure.

Datum: 16 juni 2005
Tijdstip: 13.30 t/m 17.00 uur
Locatie: Best Wesern Amrath Hotel
Vredenburg 14, Utrecht

Voor aanmelding graag contact opnemen met Savitri Groag (BMO).  tel. 020-6147750 of email; sgroag@bmo-online.nl

Idir

Ooh kijk er wordt toch wel wat gedaan in deze omgeving.... (y)

Citaat van: Dobry Den op 04/06/2005 om 22:48:59
De Mudawwana, het nieuwe Marokkaanse familierecht
datum:   Â 16 juni 2005
plaats:   Â Utrecht
In Marokko is sinds februari 2004 en nieuwe familiewet, de Mudawwana, van kracht. Belangrijke veranderingen in de bepalingen over het huwelijk, de echtscheiding, de kinderen en het erfrecht zijn hierin opgenomen. Daardoor wordt de positie van Marokkaanse vrouwen versterkt. Dit heeft ook grote gevolgen voor de in Nederland wonende Marokkaanse vrouwen en meisjes; het beidt hen een goede stap in het emancipatieproces.

Voor professionals die werken met Marokkaanse vrouwen geeft Bureau Maatschappelijke Ontwikkeling (BMO) in samenwerking met de landelijke werkgroep Mudawwana een workshop over dit thema. In deze workshop wordt informatie over de Mudawwana gegeven en zal er een methodiek worden gepresenteerd waarmee de emancipatie van Marokkaanse vrouwen in Nederland kan worden ondersteund. Deelnemers aan de workshop ontvangen een gratis exemplaar van methodiek en informatiebrochure.

Datum: 16 juni 2005
Tijdstip: 13.30 t/m 17.00 uur
Locatie: Best Wesern Amrath Hotel
Vredenburg 14, Utrecht

Voor aanmelding graag contact opnemen met Savitri Groag (BMO).  tel. 020-6147750 of email; sgroag@bmo-online.nl


Hadou

Emancipatie hmmm
IDIR : Wat is de Amazigh woord  voor Emancipatie ;D
Jij bent hier de Professor  , weeet je nog ;)

Idir

Citaat van: hadou op 04/06/2005 om 23:34:26
Emancipatie hmmm
IDIR : Wat is de Amazigh woord  voor Emancipatie ;D
Jij bent hier de Professor  , weeet je nog ;)

Awedi takayi trankir mana profasor iggix..... :D

Emancipatie = Tasderfit ;)

Hadou

#22
3afak a hoogleraar inou :)

Idir

Citaat van: Dobry Den op 03/06/2005 om 15:58:59
Citaat van: Idir op 03/06/2005 om 14:16:29

Alleen komen volgens mij op dit furum de mensen voornamelijk uit de randstad, eigenlijk zou er hier iets georganiseerd moeten worden! Zijn hier nog dames die dat op zich willen nemen? ::)


Jawel, Idir. Ik denk dat er met mij vele vrouwen, geen flauw benul hebben wat onze rechten en plichten zijn. Meerdere voorlichtingsdagen organsieren in zowel Tamazight als Nederlands lijkt mij dus ook noodzakelijk.  Ik zou graag een voorlichtingsdag willen organiseren. Als er mensen zijn (vrouw en man) om mee te helpen, stuur mij een pm.

Goedzo meid! :)