Hoofdmenu

Scheiden

Gestart door Tadbath tashemreth, 05/05/2005 om 22:47:34

First_Islam

Citaat van: Anastacia op 24/06/2005 om 18:46:05
Citaat van: First_Islam op 22/06/2005 om 12:26:08
Neen richt je niet tot de ongelovigen om steun te zoeken. Zij gaan je direct bestempelen tot uitgehuwelijke, mishandelde vrouw.

Als je steun wil of advies, wij moslims zijn er om onze zusters in de islam te helpen.

Oftewel, een niet Islamitsiche instantie is ongelovig. Zijn jouw woorden hoor, niet die van mij!

Waar zeg ik hier dat ahl el kitaab ongelovigen zijn? Ik heb hen niet eens benoemd. Moehim, jij brabbelt maar wat. Niet erg.

Lâle

Jij zegt hier dat iedereen die niet Islamitisch is, ongelovig is.....

Ach laat ook maar, niemand komt hier verder met jou.

First_Islam

WAAR ZEG IK DAT??? Ik zei al , kom met bewijzen. En als je het toch zo gelezen zou hebben (waar dan ook)...neen zo bedoelde ik dat niet.

Oke jij je zin. Laat het nu rusten aub. Een leugen, daar kan nooit een waarheid achterkomen.

Dora


Citeer


Ahl el Kitaab is een ander soort dan ongelovigen. Wij hadden het hier over ongelovigen, niet over gelovigen. dus niet rond de pot draaien aub.

Ik zal je direct maar onderwijzen ook:

Ahl el Kitaab gelooft in een God,

Een ongelovige doet dat niet.


::)...probeer de volgende keer te ook meteen te begrijpen wat je leest >> beter bekend als, begrijpend lezen.

goed ik heb hiervoor al gezegd dat ongelovigen een kafir is..maar ahl 'l kitab zijn de volgelingen van het boek > de zaboer, taura, indjil en uiteraard de koraan.

dus wat ik hier mee wil zeggen is dat volgens jou alle instanties niet gunstig zijn voor de moslima's onder ons. want ze zouden volgens jou al bij voorbaat "ongelovig" zijn.

ik heb je al een keer verwezen naar soerath al fathir die ik wel toepasselijk vond bij jou.

o ja, je hoeft me niet te onderwijzen wijfie..als ik mijn kennis wil verbreden dan doe ik dat wel op een andere manier.

daarnaast denkt iemand die in een scheiding zit toch echt niet aan islamitische instanties...als ze maar geholpen wordt...soms is het juist beter om die instanties te vermijden...

Dora

Citaat van: Anastacia op 24/06/2005 om 13:47:32
Citaat van: First_Islam op 24/06/2005 om 13:26:14


Ahl el Kitaab is een ander soort dan ongelovigen. Wij hadden het hier over ongelovigen, niet over gelovigen. dus niet rond de pot draaien aub.

Ik zal je direct maar onderwijzen ook:

Ahl el Kitaab gelooft in een God,

Een ongelovige doet dat niet.


Wat LL zei was dat jij er meteen vanuit gaat dat een niet Marokkaan of Moslim ongelovig is. Een niet-islamitische instantie is volgens jou meteen ongelovig, wat dikke onzin is!

En wat jou tweede deel betreft: dat is excact wat zij daarboven ook al zei.

;D

misschien dat we bij haar 2e poging wel wat kunnen leren :)

First_Islam

jullie hebben mij zover gekregen dat ik uitgeweken ben van het onderwerp. Proficiat.

oke jij krijgt je zin ook * klapjes in de handjes * U heeft gelijk, ik was fout, ik ben dom.

Gaan we terug naar het onderwerp......


Dora

hmm..3e poging dan...

Tama

Citaat van: First_Islam op 22/06/2005 om 22:25:08
Citaat van: m7 op 22/06/2005 om 13:28:18
Dat is mooi. Welke organisatie hebben wij moslims hiertoe opgericht?
Graag adres en telefoonnummers.

Kom naar Antwerpen in België en ik garandeer je te brengen naar instanties die zulke zaken oplossen op de meest islamitische manier. Yallah zid!



welke islamitische oplossigen worden dr aangeboden? zou je misschien wat voorbeelden kunnen noemen?

First_Islam

Citaat van: Tama op 25/06/2005 om 12:23:54
Citaat van: First_Islam op 22/06/2005 om 22:25:08
Citaat van: m7 op 22/06/2005 om 13:28:18
Dat is mooi. Welke organisatie hebben wij moslims hiertoe opgericht?
Graag adres en telefoonnummers.

Kom naar Antwerpen in België en ik garandeer je te brengen naar instanties die zulke zaken oplossen op de meest islamitische manier. Yallah zid!



welke islamitische oplossigen worden dr aangeboden? zou je misschien wat voorbeelden kunnen noemen?

Voor zover ik weet. Het is een privé instelling met allerlei islamitische diensten, zoals dodenwassing, moskeebeleid, zij houden zich nu ook bezig met het opzetten van islamitische scholen, die hebben we hier in B nog niet.

Onder deze diensten beschikken zij ook over maatschappelijke medewerksters die hiervoor opgeleid zijn (ik weet niet hoe deze functie noemt.) die zich bezighoudt met scheidingen. Het is hier maar om de hoek bij mij, daarom dat ik het weet. er gaan tamelijk veel moslims naar hen die problemen hebben en zij zijn dus degenen die eerst zorgen voor de eerste stappen, verzoening etc. vooraleer men verder stapt naar de rechtbank. Niet enkel scheidingen, er gaan ook zusters en broeders naar hen met problemen thuis, gedwongen huwelijken, mishandeling etc. allerlei problemen.

De staat staat ook 100% achter hen. Ze zijn ook vrij bekend in Antwerpen.

Tadbath tashemreth

Salaam oealekoem,

Dank voor jullie reacties.
Zelf wil ik niet naar een instantie, ik heb liever reacties van anderen die in zo'n situatie zitten of hebben gezeten.


Tama

Citaat van: Tadbath tashemreth op 21/07/2005 om 17:17:20
Salaam oealekoem,

Dank voor jullie reacties.
Zelf wil ik niet naar een instantie, ik heb liever reacties van anderen die in zo'n situatie zitten of hebben gezeten.



bij die instanties kan je ook terecht voor groepsgesprekken. misschien zijn er  vrouwen die hetzelfde als jou hebben meegemaakt. tenminste als je het over scheiden hebt en de gevolgen daarvan. herkenning is idd erg belangrijk. sterkte!

thirli

Iedere scheiding is anders, je kan oorlog gaan voeren met je man en dan zal het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang gaan duren met allerlei procedures.
Als julie normaal uit elkaar gaan zonder teveel haat tegen over elkaar dan is het zo gepiept, maar helaas is dat meestal niet het geval. Saddak willen ze meestal beiden houden de een vraagt soenan(alimentatie) de ander wil de bezittingen het huis en veel blabla. Maar als je gewoon neemt waar je recht op hebt en je werkt naar elkaar toe dan zal het spoedig verlopen inshallah.
Ik heb zo een scheiding van dichtbij mogen mee maken, sommige mensen kunnen je het bloed onder je nagels vandaan halen voor een kleine 200 euro, dan is mijn keuze snel gemaakt al die zorgen zijn mij veeeeeeeel meer waard dan die 200 euro.

Dora

heb jij je scheiding gekregen voor 200 euro???




thirli

Citaat van: L_L op 14/08/2005 om 14:07:16
heb jij je scheiding gekregen voor 200 euro???





La a thawmat, het gaat niet om mij maar om een voorbeeld hoe koppig sommige mensen kunnen zijn.

Dora

ow ik d8 al..want als ik voor 200 euro mijn scheiding had gekregen dan had ik een gat in de lucht gesprongen...

en die vb is toch iets te mild...niemand in deze tijd zal zijn koppigheid zo goedkoop laten omkopen...

ik moet je zeggen dat je in maroc alleen snel kan scheiden als je connecties hebt..anders zul je het heeeeeeeel zwaar hebben.