Boufarkouch

Gestart door *-RiFFijn0s-*, 17/04/2005 om 21:43:11

*-RiFFijn0s-*

Citaat van: Ouahida op 13/10/2005 om 22:34:13
Citaat van: *Riffijnos* op 13/10/2005 om 22:15:05
Citaat van: Ouahida op 05/10/2005 om 16:07:57
Citaat van: abrid op 05/10/2005 om 16:01:42

Is dit te raadplegen in een of andere bron? Want Casa was vroeger ook Tmazight en heette Anfa.

Dat heb ik ook gehoord, maar dan blijft de vraag: waarom is onze voertaal arabisch?
Spreken jouwn ouders Tamazight of Arabisch?
Hoeveel inwoners heeft Boufarkouch ongeveer? In welke in Arif of buiten Arif heb je veel familie wonen?

ps: Eerder gaf je in een forum aan dat jouwn Pa een Amazigh boven een Arabier prefereert, vandaar mijn vraag of jouwn vader wel of niet het tamazight beheerst.

Adwenni nta

Mijn ouders kunnen beide spreken, wij (de kinderen) kunnen ook beide goed spreken.
Voertaal is Tmazight bij ons thuis, maar in de hele familie is het arabisch. Meeste voelen zich gewoon tmazight.

Mijn vader beheerst het tmazight perfect in diverse dialecte.

Boufarkouch telt niet veel inwoners, meeste mensen zijn naar Driouch vertrokken. Als je daar nu zou rondrijden, is een beetje alles verlaten. Maar je hebt ook Dsjars die flink bewoond zijn. Dus ik denk dat Boufarkouch wel zo'n 300 inwoners heeft.
Azul,
Hoe kan het dan dat alleen jullie familie Thmazight spreekt en de overige van jullie Familie niet?
Dus jullie spreken gewoon thmazight thuis?

In welke Arabische-deel van Marokko hebben jullie veel familie wonen?

Adwenni nta

Ouahida

Citaat van: *Riffijnos* op 19/10/2005 om 21:45:10
Citaat van: Ouahida op 13/10/2005 om 22:34:13
Citaat van: *Riffijnos* op 13/10/2005 om 22:15:05
Citaat van: Ouahida op 05/10/2005 om 16:07:57
Citaat van: abrid op 05/10/2005 om 16:01:42

Is dit te raadplegen in een of andere bron? Want Casa was vroeger ook Tmazight en heette Anfa.

Dat heb ik ook gehoord, maar dan blijft de vraag: waarom is onze voertaal arabisch?

Spreken jouwn ouders Tamazight of Arabisch?
Hoeveel inwoners heeft Boufarkouch ongeveer? In welke in Arif of buiten Arif heb je veel familie wonen?

ps: Eerder gaf je in een forum aan dat jouwn Pa een Amazigh boven een Arabier prefereert, vandaar mijn vraag of jouwn vader wel of niet het tamazight beheerst.

Adwenni nta

Mijn ouders kunnen beide spreken, wij (de kinderen) kunnen ook beide goed spreken.
Voertaal is Tmazight bij ons thuis, maar in de hele familie is het arabisch. Meeste voelen zich gewoon tmazight.

Mijn vader beheerst het tmazight perfect in diverse dialecte.

Boufarkouch telt niet veel inwoners, meeste mensen zijn naar Driouch vertrokken. Als je daar nu zou rondrijden, is een beetje alles verlaten. Maar je hebt ook Dsjars die flink bewoond zijn. Dus ik denk dat Boufarkouch wel zo'n 300 inwoners heeft.
Azul,
Hoe kan het dan dat alleen jullie familie Thmazight spreekt en de overige van jullie Familie niet?
Dus jullie spreken gewoon thmazight thuis?

In welke Arabische-deel van Marokko hebben jullie veel familie wonen?

Adwenni nta

Veel familie van ons heeft zich gevestigd in Meknes. Vandaar dat het arabisch er goed in zit en dat het vaak als gesprekstaal word gebruikt.

Mijn ouders hebben ervoor gekozen om tmazight als voertaal te nemen. Maar ze hebben ons gewoon beide geleerd.

MBTiza

Citaat van: hadou op 13/10/2005 om 22:39:01
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen in Driuwecch wonen?
Er staan wat dure flats in een warme stoffige oppervlakte. De enige geasfalteerde weg die er tussen ligt is 3 meter breed. Er is nergens een bestrate straat te zien daar..

dat geldt voor al die stadjes, casita, tratha azref, midar, driouch, arrui, ben tayeb, tafarsite, krona, tiztoutin, ain zorah, selouane, beni bouayyash, dar kebdani

dan woon ik liever in Ajdir (van Al-Hoceima) of Tazaghine lekker aan het strand

MBTiza

Citaat van: Ouahida op 13/10/2005 om 22:49:22
Citaat van: hadou op 13/10/2005 om 22:39:01
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen in Driuwecch wonen?
Er staan wat dure flats in een warme stoffige oppervlakte. De enige geasfalteerde weg die er tussen ligt is 3 meter breed. Er is nergens een bestrate straat te zien daar..

Meeste mensen wonen ook niet meer in Driouch..... is niet uit te houden.
Maar op het platteland, achter al die flats etc. Daar is het prachtig werkelijk waar. Ookal wonen weinig mensen daar om je heen, het is daar gezellig met familie etc.

we zouden jullie moeten verbannen uit de Rif.

Ouahida

Citaat van: Verweggistaan op 20/10/2005 om 13:01:20
Citaat van: Ouahida op 13/10/2005 om 22:49:22
Citaat van: hadou op 13/10/2005 om 22:39:01
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen in Driuwecch wonen?
Er staan wat dure flats in een warme stoffige oppervlakte. De enige geasfalteerde weg die er tussen ligt is 3 meter breed. Er is nergens een bestrate straat te zien daar..

Meeste mensen wonen ook niet meer in Driouch..... is niet uit te houden.
Maar op het platteland, achter al die flats etc. Daar is het prachtig werkelijk waar. Ookal wonen weinig mensen daar om je heen, het is daar gezellig met familie etc.

we zouden jullie moeten verbannen uit de Rif.

Be my geust..... :D

sabahtaza

ik dacht dat boufarkouch altijd van de metalsa was??

meidjae

Citaat van: sabahtaza op 25/10/2005 om 14:08:43
ik dacht dat boufarkouch altijd van de metalsa was??


Ja, vreemd he

omar1992

heey   k  woon zelf  in een  plaatsje  in  driouche  lahbare !! en ik heb een  tante  die woont  in  Boufarkouch en  ik zeg  je  hij is  heel groot en  mn  oom daar  heeft een heeeeeel  groot landstuk en verbouwd daar alles ...

dar_boufarkouch

dorpje van 8 huisen?? je moet daar keer komen dan ga je zien hoe groot daar is en wat voor huisen daar zijn a vriend k woon zelf in driouch maar sorry hoor is tagasart. in boufarkouch zijn zekker meer dan 800 huisen dus oo agter die 8... groetjes vanuit utrecht:P:P
Citaat van: *-RiFFijn0s-* op 17/04/2005 om 21:43:11
Azul a yethmaa,

Klopt het dat hier arabieren wonen? Men zegt van wel.

Boufarkouch ligt tussen Tafasite en Driouch. Het ligt in Metalsaland.
Wie weet meer over dit dorpje van 8 huisjes?

adwenni nta