Ezels, zwarte honden en vrouwen

Gestart door Matoub, 03/04/2005 om 21:44:30

Masja

de vrouw is altijd al het zwarte schaap geweest overal ter wereld, ales, kwam de mannen gewoon goed uit haar te onderdrukken
aangezien de man doodsbang is voor zijn eigen gevoelens t.o.v. de vrouw hebben ze gewoon een paar "regeltjes " aangepast  om haar in het (hun) gareel te houden

Matoub

Citaat van: Masja op 05/04/2005 om 17:03:46
de vrouw is altijd al het zwarte schaap geweest overal ter wereld,
Iemand heeft me verteld dat de vrouw betere positie dan die van de man heeft in de Berberse cultuur, en deze cultuur is nog behouden bij de Touareg.


Citaat van: Masja op 05/04/2005 om 17:03:46
Ales, kwam de mannen gewoon goed uit haar te onderdrukken
Mijn nederlands is niet schritterend, en dus begrijp dat jij zegt dat de man van een vrouw is geboren. Bedoel jij dit ?

Citaat van: Masja op 05/04/2005 om 17:03:46
aangezien de man doodsbang is voor zijn eigen gevoelens t.o.v. de vrouw hebben ze gewoon een paar "regeltjes " aangepast  om haar in het (hun) gareel te houden

Hoe bedoel jij ermee dat man doodsbang is ... ?

Azazel

Citaat van: AlesMijn nederlands is niet schritterend

Nòg meer overeenkomsten met Anaal Hirsi Anus.

Azazel.

Masja

Citaat van: Ales op 05/04/2005 om 17:27:10
Citaat van: Masja op 05/04/2005 om 17:03:46
de vrouw is altijd al het zwarte schaap geweest overal ter wereld,
Iemand heeft me verteld dat de vrouw betere positie dan die van de man heeft in de Berberse cultuur, en deze cultuur is nog behouden bij de Touareg.
 
  >>>            klopt, aan de toearegs kunnen velen een voorbeeld nemen


Citaat van: Masja op 05/04/2005 om 17:03:46
Ales, kwam de mannen gewoon goed uit haar te onderdrukken
Mijn nederlands is niet schritterend, en dus begrijp dat jij zegt dat de man van een vrouw is geboren. Bedoel jij dit ?


      >>   uhhh.....   indirekt wel, psychologisch gezien heeft dat ook wel een impact p
                 op hoe de man de vrouw ziet


Citaat van: Masja op 05/04/2005 om 17:03:46
aangezien de man doodsbang is voor zijn eigen gevoelens t.o.v. de vrouw hebben ze gewoon een paar "regeltjes " aangepast  om haar in het (hun) gareel te houden

Hoe bedoel jij ermee dat man doodsbang is ... ?

         
           >>>>       een man kan niet zonder vrouw, dat is bekend toch? en die afhankelijkheid weigert de man te erkennen  , het is heel dubbel

Matoub

#94
Citaat van: Masja op 05/04/2005 om 17:35:48
klopt, aan de toearegs kunnen velen een voorbeeld nemen
Hun dagelijkse leven is niet aanmoedigend. Misschien had Mohamed gelijk toen hij zei "een volk die een vrouw als leidster heeft, zal nooit vooruitgaan".

Citaat van: Masja op 05/04/2005 om 17:03:46
>>   uhhh.....   indirekt wel, psychologisch gezien heeft dat ook wel een impact p
                 op hoe de man de vrouw ziet
Allah zegt dat de vrouw van de man is geschapen, nog precizer, van zijn rib. en de rib is nooit recht, en dus zijn de vrouwen ook zo. :)

Citaat van: Masja op 05/04/2005 om 17:03:46
een man kan niet zonder vrouw, dat is bekend toch? en die afhankelijkheid weigert de man te erkennen  , het is heel dubbel
Man kan ook niet zonder schapen of andere vleessbronnen. dit is ook bekend ? Maar dit wil niet zeggen dat de man de schapen heilig moet maken. ;D

Tama

de titel van dit topic is zoiets als "sex, drugs en allah"

Kahina



Citaat van: Masja op 05/04/2005 om 17:03:46
een man kan niet zonder vrouw, dat is bekend toch? en die afhankelijkheid weigert de man te erkennen  , het is heel dubbel
Man kan ook niet zonder schapen of andere vleessbronnen. dit is ook bekend ? Maar dit wil niet zeggen dat de man de schapen heilig moet maken. ;D
Citeer

Hoe zit het dan met vegetariers? die kunnen heel goed zonder vlees. En homo's dan, die hebben vrouwen ook niet nodig (sexueel gezien dan). Met andere woorden, Ales, je simplificeert. Maar ja dat doen populisten altijd.

Matoub

Ik spreek over de algemene situaties.

Dora

Citaat van: Ales op 05/04/2005 om 16:59:10
Citaat van: L_L op 04/04/2005 om 21:58:36
herinner je dit nog;

"ik heb trouwens die islamitische vooroordelen over de vrouwen niet".
Ik had gewoon medelijden met de vrouwen, maar ja, de realiteit is streng !

wat zegt de realiteit dan??..dat mannen geen vrouwen zijn en vrouwen geen mannen??..

Dora

Citeer
Allah zegt dat de vrouw van de man is geschapen, nog precizer, van zijn rib. en de rib is nooit recht, en dus zijn de vrouwen ook zo. :)



is dit jouw interpretatie??...eruugh zwakjes ales..valt me zwaar tegen van je.

kan je nu ook de juiste interpretatie toevoegen???

Matoub

Citaat van: L_L op 05/04/2005 om 21:29:56
is dit jouw interpretatie??...eruugh zwakjes ales..valt me zwaar tegen van je.
kan je nu ook de juiste interpretatie toevoegen???

Als jij die interpretatie je tegenvalt, dan kan ik er niets aan doen. het is zo letterlijk gezegd.

Matoub

Citaat van: Ales op 05/04/2005 om 17:44:49
Allah zegt dat de vrouw van de man is geschapen, nog precizer, van zijn rib. en de rib is nooit recht, en dus zijn de vrouwen ook zo. :)
Allah zegt dat de vrouw van de man is geschapen, nog preciezer van zijn rib.

het feit dat de rib nooit recht is, en dus zijn de vrouwen ook zo is door Moh. gezegd.

Rwezna



Zijn de man en vrouw niet uit 1 ziel geschapen?

Matoub

Citaat van: rahna op 06/04/2005 om 01:03:55
Zijn de man en vrouw niet uit 1 ziel geschapen?
Dat is het. ze zijn geschapen van één ziel. het was de ziel van Adam. en van die ziel is Eva geschapen. en nog preciezer van zijn rib (dit weten we dankzij de sunna van Moh.)

http://www.balagh.com/mosoa/tafsir/1c1ehmae.htm

Timarzgha

#104
.