Ezels, zwarte honden en vrouwen

Gestart door Matoub, 03/04/2005 om 21:44:30

*****

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 21:44:30
wat vinden de vrouwen hiervan ?

"Niets onderbreekt het gebed behalve de ezel, de zwarte hond of de vrouw."

Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.

" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
" Bron

Oh wat leuk, ik heb twee duivels in huis. Wel erg lieve duivels hoor.

Kahina

Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 22:43:02

Citeer
'Is het niet waar, dat een vrouw gedurende haar menstruatie niet kan vasten of bidden?' De vrouwen antwoordden, 'Ja.' Hij zei, 'Dat is de tekortkoming in haar religieuze verplichting.'" Overgeleverd door Boekhaarie, 304)

Dit vind ik gewoon onlogisch. Zo erg zelfs dat ik ga twijfelen aan de intelligentie van degene die dit heeft gezegd. Hoe kun je nou zeggen dat de vrouw tekortkomingen heeft in haar religieuze verplichtingen door het voorbeeld van menstruatie te gebruiken. Immers zijn wij VERBODEN te vasten en bidden tijdens onze menstruatie dus doen we juist onze religieuze verplichting. Wij doen wat ons is opgedragen.

Isefrawen



een religie die al bij voorbaat onderscheid maakt tussen geslachten is gedoemd te mislukken! wat nou niet bidden tijdens menstruatie?? gewoon een krachtstraal erop en gaan met dat kleedje... tjonge tjonge

een zwarte labrador zijn de liefste honden die er zijn... ze zijn zwart en groot maar ze doen geen vlieg kwaad in tegenstelling tot sommige ayatollahs die "hun vrouwen" met een burka over straat heen laten waggelen.

Lezeres

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 21:44:30
wat vinden de vrouwen hiervan ?

"Niets onderbreekt het gebed behalve de ezel, de zwarte hond of de vrouw."

Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.

" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
" Bron

Ik heb de pagina gelezen en ik heb nog nooit van deze ahadiths gehoord.
De aanwezigheid van dieren verbreekt het gebed, maar een vrouw?

Dora


Citeer

Ik geef Mohamed gelijk, men kan de vrouwen nooit recht maken.

als jij mohammed sws gelijk geeft dan ben jij geen " goede"  anti islamiet..manneke...tebbeth mayn tekkareth en trek je woorden terug ;)

Citeer

Bedankt trouwens voor de vertalingen. ik heb trouwens die islamitische vooroordelen over de vrouwen niet. als jij of een ander vrouw met mij zou trouwen, dan zou ik haar een heel goede slaapkamer kopen om haar te laten zien dat ik ze niet onderschat. ;D


hahahahaha...zolang jij jezelf maar niet onderschat manneke :D

athsaynou

Citaat van: Tamza op 04/04/2005 om 01:42:07
Ales --->

inderdaad...ik blijf me nog steeds verbazen dat jullie aan deze mankepoot die schreeuwt om aandacht..hem het ook nog gaan geven..please

Matoub

#66
Citaat van: Laysa op 04/04/2005 om 01:07:21
Zucht, je kan een persoon uit beperktheid halen maar hoe haal je de beperktheid uit een persoon ....

Jij moet zo een middeleeuws pakje kopen, zo een harnas van de kruisridders en dan als een gedreven veroveraar zwaaiend met je zwaard door de straten rennen en tegelijkertijd keihard: "In the name of the Father the son and my holy allknowing spirit aaaaaah ATTAAAACK!!!!" roepen.
Volgens mij behaalden ze nooit zo'n succes:
http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=5590.0

Matoub

#67
Citaat van: L_L op 04/04/2005 om 12:22:12
als jij mohammed sws gelijk geeft dan ben jij geen " goede"  anti islamiet..manneke...tebbeth mayn tekkareth en trek je woorden terug ;)

De waarheid blijft een waarheid.

Citaat van: L_L op 04/04/2005 om 12:22:12
hahahahaha...zolang jij jezelf maar niet onderschat manneke :D

Ik geef Mohammed weer gelijk, want de vrouwen zijn nooit dankbaar voor hun mannen.

Dora

Citaat van: Ales op 04/04/2005 om 14:45:58
Citaat van: L_L op 04/04/2005 om 12:22:12
als jij mohammed sws gelijk geeft dan ben jij geen " goede"  anti islamiet..manneke...tebbeth mayn tekkareth en trek je woorden terug ;)

De waarheid blijft een waarheid.

Citaat van: L_L op 04/04/2005 om 12:22:12
hahahahaha...zolang jij jezelf maar niet onderschat manneke :D

Ik geef Mohammed weer gelijk, want de vrouwen zijn nooit dankbaar voor hun mannen.

hahahaha....dankbaar voor een mooie slaapkamer??..hahaha

wallah ik kom hier echt niet meer bij ...

Matoub

Citaat van: L_L op 04/04/2005 om 16:34:01
hahahaha....dankbaar voor een mooie slaapkamer??..hahaha


Noem iets waarvoor jullie dankbaar ten opzichte van de mannen zijn !

Dora

Citaat van: Ales op 04/04/2005 om 17:55:40
Citaat van: L_L op 04/04/2005 om 16:34:01
hahahaha....dankbaar voor een mooie slaapkamer??..hahaha


Noem iets waarvoor jullie dankbaar ten opzichte van de mannen zijn !

die geweldige knipoogjes..

Idir

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 21:44:30
wat vinden de vrouwen hiervan ?

"Niets onderbreekt het gebed behalve de ezel, de zwarte hond of de vrouw."

Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.

" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
" Bron

Je moet helemaal niet gaan bidden, hoef je ook niks te verbreken!

Dora

waar slaat dat nou weer op ::)

Idir

Citaat van: L_L op 04/04/2005 om 19:13:54
waar slaat dat nou weer op ::)

Op de logica van de zin! ::)

Dora

he ales..

bedoelt men niet met " ezels"  de mannen??

zo niet dan is dat mijn interpretatie..

als ibnu ghazima het kan kan ik het ook..

dusssssssss