Ezels, zwarte honden en vrouwen

Gestart door Matoub, 03/04/2005 om 21:44:30

Matoub

Citaat van: Tamza op 03/04/2005 om 22:01:44
Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 21:56:20
Wat vinden de vrouwen hiervan:

Mohamed zei dat een volk die een vrouw leidster kozen, nooit zullen vooruitgaan.

وقوله صلى الله عليه وسلم: "لن يفلح قوم ولَّوْا أمرَهم امرأة" Bron
over 1500 jaar zal een kansloos persoon genaamd Ales gaan provoceren omdat het leven hem niets te bieden heeft.
In je geval geldt dit:
Mohamed zei:"de vrouwen zijn minder verstandig, en minder godsdienstig. Een vrouw had daar bezwaar tegen, en vroeg hem hoe ? Hij zei: geldt de getuigenis van de vrouw als half-getuigenis van de man ? dit betekent dat ze minder verstandig, en minder godsdienstig zijn.

Hij vertelde ze ook dat de meeste mensen van de hel vrouwen zijn."

خرج رسول الله صلى الله عليه وسلم في أضحى أو في فطر إلى المصلى فمر على النساء فقال: (يا معشر النساء تصدقن فإني أريتكن أكثر أهل النار، فقلن: وبم يا رسول الله؟ قال: تكثرن اللعن، وتكفرن العشير ما رأيت من ناقصات عقل ودين أذهب للب الرجل الحازم من إحداكن. قلن: وما نقصان ديننا وعقلنا يا رسول الله؟ قال: أليس شهادة المرأة مثل نصف شهادة الرجل؟ قلن: بلى؟ قال: فذلك من نقصان عقلها، أليس إذا حاضت لم تصل ولم تصم؟ قلن: بلى. قال فذلك من نقصان دينها)

mouslati

Verdorie waarom denkt iedereen toch dat het vanzelfsprekend is dat je arabisch kan lezen (ik baal)

Matoub

Citaat van: AdamX op 03/04/2005 om 22:17:12
de hadith wat jij heb tgenoemd wordt op dezelfde pagian ook  tegengesproken door de volgende aadiths die ik nu ga plaatsen:
Jij kan me dus bedanken voor mijn demacratische links. dat hadieth is niet tegengesproken, maar er werd getacht om hem te ontkennen. Maar eigenlijk zou ik dat niet kunnen begrijpen. Moslim dit is een naam) heeft hem ook vermeld, en we weten dat al de Ahadieth die door Moslim en el Boekhari vermeld zijn, juist moeten zijn.

Matoub

Wat vinden de vrouwen van dit feit:

de getuigenis van de vrouw is maar een half-getuigenis van de man (2 vrouwensgetuigenis = één mansgetuigenis) in de islamitische wetten; (zie de boven vermelde 7adieth)

AdamX

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 22:20:41
Citaat van: Tamza op 03/04/2005 om 22:01:44
Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 21:56:20
Wat vinden de vrouwen hiervan:

Mohamed zei dat een volk die een vrouw leidster kozen, nooit zullen vooruitgaan.

وقوله صلى الله عليه وسلم: "لن يفلح قوم ولَّوْا أمرَهم امرأة" Bron
over 1500 jaar zal een kansloos persoon genaamd Ales gaan provoceren omdat het leven hem niets te bieden heeft.
In je geval geldt dit:
Mohamed zei:"de vrouwen zijn minder verstandig, en minder godsdienstig. Een vrouw had daar bezwaar tegen, en vroeg hem hoe ? Hij zei: geldt de getuigenis van de vrouw als half-getuigenis van de man ? dit betekent dat ze minder verstandig, en minder godsdienstig zijn.

Hij vertelde ze ook dat de meeste mensen van de hel vrouwen zijn."

خرج رسول الله صلى الله عليه وسلم في أضحى أو في فطر إلى المصلى فمر على النساء فقال: (يا معشر النساء تصدقن فإني أريتكن أكثر أهل النار، فقلن: وبم يا رسول الله؟ قال: تكثرن اللعن، وتكفرن العشير ما رأيت من ناقصات عقل ودين أذهب للب الرجل الحازم من إحداكن. قلن: وما نقصان ديننا وعقلنا يا رسول الله؟ قال: أليس شهادة المرأة مثل نصف شهادة الرجل؟ قلن: بلى؟ قال: فذلك من نقصان عقلها، أليس إذا حاضت لم تصل ولم تصم؟ قلن: بلى. قال فذلك من نقصان دينها)

vertel ze dan ook gelijk waarom dat werd gezegd! en wat er precies wordt bedoeld met minder godsdienstige

Dora

"ik keek in het Paradijs en zag dat de meerderheid van de bewoners armen waren. En ik keek in de hel en zag dat de meerderheid van de bewoners vrouwen waren." (Overgeleverd door Al Boekhaarie, 3241; Moesliem, 2737)

"Het komt door hun ondankbaarheid (koefr)." De metgezellen vroegen: "zijn zij ondankbaar tegenover Allah?" De boodschapper antwoordde hierop: "zij zijn ondankbaar tegen hun metgezellen (echtgenoten) en ondankbaar voor goede behandeling. Als je haar een leven lang vriendelijk behandelt en ze ziet 1 (onwenselijke) gedraging in jou, zal ze zeggen, 'ik heb nog nooit iets goeds van jou gekregen." (Overgeleverd door Al Boekhaarie, 1052)

Dora


Citeer

vertel ze dan ook gelijk waarom dat werd gezegd! en wat er precies wordt bedoeld met minder godsdienstige
Citeer
Het is overgeleverd dat Aboe Sa'ied Al Khoedrie zei: "De boodschapper van Allah verliet de Musalla op de dag van 'Eid al Adha of 'Eid al Fitr. Hij liep langs de vrouwen en zei 'O vrouwen! Geef in liefdadigheid, want ik heb gezien dat jullie de meerderheid van de Hel bevolken.' Zij vroegen, 'Waarom is dat zo, O boodschapper van Allah?' Hij antwoordde, 'Jullie vloeken regelmatig en zijn ondankbaar jegens jullie mannen. Voorwaar, ik heb nooit iemand meer tekort zien komen in intelligentie en religieuze verplichtingen gezien dan jullie. Een voorzichtige, gevoelige man kan door enkelen van jullie in dwaling worden gebracht. De vrouwen vroegen, 'O boodschapper van Allah, waarom is onze intelligentie gebrekkig en waarom geldt dit ook voor onze religieuze verplichting? ' Hij vroeg, 'Is de getuigenis (shahada) van twee vrouwen niet gelijk aan die van één man? 'Zij zeiden: 'Ja.' Hij zei, 'Dat is de tekortkoming in intelligentie.' De profeet vervolgde, 'Is het niet waar, dat een vrouw gedurende haar menstruatie niet kan vasten of bidden?' De vrouwen antwoordden, 'Ja.' Hij zei, 'Dat is de tekortkoming in haar religieuze verplichting.'" Overgeleverd door Boekhaarie, 304)



Dora

moeten wij hier blij mee zijn??

Tamza

Dat zijn hadith die allen ontkracht zijn middels jarenlange onderzoek. Dat onderzoek was niet eens nodig. Elke moslim met een beetje gezond verstand weet dat dit onwaarheden zijn.

Twijfel aan de onbetrouwbaarheid van zo'n leugen getuigt enkel van een zwakke imaan.

Dora

ontkracht????..door wie???

er is geen enkel geleerde die ontkent dat de vrouwen in de meerderheid zullen zijn in de hel...

of ik moet m niet kennen..kan jij er voor mij 1 opnoemen..wie die onderzoek heeft gedaan??

Samariaan

Citaat van: Tamza op 03/04/2005 om 21:54:38
Waarom moet ik een mening geven over een citaat die nooit door de profeet (vzmh) uitgesproken is?

Ja, zo kan ik het ook.

"Er zijn drie dingen die de ongesteldheid van een vrouw verbreken: een magnum ijsje, een glas karnemelk en een paar bonen."

Geef je mening hierover.



Deze hadith klopt  al helemaal voor geen meter. Net een magnum-ijsje op, en er gebeurde helemaal  niks!

Matoub

#26
Citaat van: AdamX op 03/04/2005 om 22:39:25

vertel ze dan ook gelijk waarom dat werd gezegd! en wat er precies wordt bedoeld met minder godsdienstige
moet ik ook vervalsen. de 7adith is volledig. omdat een getuigenis van de vrouw een half mannelijk getuigenis. en omdat ze in de meerderheid van de hel.

Lees:
en vertel ons!
http://www.alsunnah.info/r?i=1292

Dora

maar het is toch ook zo dat er meer vrouwen dan mannen zijn...is dat niet de reden..hihihi...

ja ales dat is t 'm..;D

AdamX

#28
Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 22:52:48
Citaat van: AdamX op 03/04/2005 om 22:39:25

vertel ze dan ook gelijk waarom dat werd gezegd! en wat er precies wordt bedoeld met minder godsdienstige
moet ik ook vervalsen. de 7adith is volledig. omdat een getuigenis van de vrouw een half mannelijk getuigenis. en omdat ze in de meerderheid van de hel.

Lees:
en vertel ons!
http://www.alsunnah.info/r?i=1292

ik twijfel ook niet aan de genoemde hadith, alleen ik heb geen kennis van hoe en waarom precies.

ik zou zeggen neem es contact met alqardawi, die tekst van hem is te lang en als het goe dis zegt ie dat het alleen voor die tidj gelft van toen , tegenwoordig kan ej niet spreken van alwilaya of zo. dus elke vrouw kan een leider zijn van een land.

Samariaan

Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 23:00:35
maar het is toch ook zo dat er meer vrouwen dan mannen zijn...is dat niet de reden..hihihi...

ja ales dat is t 'm..;D

ja dat, of er zijn meer mannelijke moslims?