Ezels, zwarte honden en vrouwen

Gestart door Matoub, 03/04/2005 om 21:44:30

Matoub

wat vinden de vrouwen hiervan ?

"Niets onderbreekt het gebed behalve de ezel, de zwarte hond of de vrouw."

Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.

" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
" Bron

Tamza

Dat is een valse hadith. Dus hou maar alvast op.


Matoub

Citaat van: Tamza op 03/04/2005 om 21:49:38
Dat is een valse hadith. Dus hou maar alvast op.
Ik vraag niet om juistheid, maar om de mening hierover.

Tamza

Waarom moet ik een mening geven over een citaat die nooit door de profeet (vzmh) uitgesproken is?

Ja, zo kan ik het ook.

"Er zijn drie dingen die de ongesteldheid van een vrouw verbreken: een magnum ijsje, een glas karnemelk en een paar bonen."

Geef je mening hierover.


Dora

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 21:44:30
wat vinden de vrouwen hiervan ?

"Niets onderbreekt het gebed behalve de ezel, de zwarte hond of de vrouw."

Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.

" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
" Bron
abi doura RA de profeet vzmh heeft gezegd ; "het gebed dient opnieuw gedaan te worden als een ezel je passeerd, een vrouw en een zwarte hond. is de interpretatie  >>>ibnu ghazima

dus waarom zou ik dit als waarheid nemen??

Matoub

Wat vinden de vrouwen hiervan:

Mohamed zei dat een volk die een vrouw leidster kozen, nooit zullen vooruitgaan.

وقوله صلى الله عليه وسلم: "لن يفلح قوم ولَّوْا أمرَهم امرأة" Bron

Tamza

Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 21:56:04
abi doura RA de profeet vzmh heeft gezegd ; "het gebed dient opnieuw gedaan te worden als een ezel je passeerd, een vrouw en een zwarte hond. is de interpretatie  >>>ibnu ghazima

dus waarom zou ik dit als waarheid nemen??

Waarom zou je het zelfs als waarheid nemen als het van andere schrijvers was? 

Nogmaals, de profeet (vzmh) heeft dit niet gezegd, dus zeg niet 'de profeet zei'. Zelfs hadithoptekenaars zeggen altijd eerst 'volgens die en die ZOU de profeet hebben gezegd'.

Dora

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 21:56:20
Wat vinden de vrouwen hiervan:

Mohamed zei dat een volk die een vrouw leidster kozen, nooit zullen vooruitgaan.

وقوله صلى الله عليه وسلم: "لن يفلح قوم ولَّوْا أمرَهم امرأة" Bron

van welke genie is dit??

Dora

Citaat van: Tamza op 03/04/2005 om 21:58:45
Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 21:56:04
abi doura RA de profeet vzmh heeft gezegd ; "het gebed dient opnieuw gedaan te worden als een ezel je passeerd, een vrouw en een zwarte hond. is de interpretatie  >>>ibnu ghazima

dus waarom zou ik dit als waarheid nemen??

Waarom zou je het zelfs als waarheid nemen als het van andere schrijvers was? 

Nogmaals, de profeet (vzmh) heeft dit niet gezegd, dus zeg niet 'de profeet zei'. Zelfs hadithoptekenaars zeggen altijd eerst 'volgens die en die ZOU de profeet hebben gezegd'.

ik vertaal het...ik zeg niet dat Ik zeg > de profeet heeft gezegd

Tamza

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 21:56:20
Wat vinden de vrouwen hiervan:

Mohamed zei dat een volk die een vrouw leidster kozen, nooit zullen vooruitgaan.

وقوله صلى الله عليه وسلم: "لن يفلح قوم ولَّوْا أمرَهم امرأة" Bron

Ook een leugen.

Het is meer aannemelijk dat de profeet (vzmh) gezegd zou hebben: over 1500 jaar zal een kansloos persoon genaamd Ales gaan provoceren omdat het leven hem niets te bieden heeft.

Matoub

Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 21:56:04
dus waarom zou ik dit als waarheid nemen??
Jij bedoelt volgens mij: Waarom zou ik dit niet als waarheid nemen ?

Dora

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 22:02:17
Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 21:56:04
dus waarom zou ik dit als waarheid nemen??
Jij bedoelt volgens mij: Waarom zou ik dit niet als waarheid nemen ?

mayn tekkath a yemchoum..

natuurlijk neem ik dit niet als waarheid...dus nee ik bedoel waarom zou ik dit als waarheid nemen...

Matoub

Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 22:03:21
Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 22:02:17
Citaat van: L_L op 03/04/2005 om 21:56:04
dus waarom zou ik dit als waarheid nemen??
Jij bedoelt volgens mij: Waarom zou ik dit niet als waarheid nemen ?

mayn tekkath a yemchoum..

natuurlijk neem ik dit niet als waarheid...dus nee ik bedoel waarom zou ik dit als waarheid nemen...
Dat is verteld over Mohamed, en er staat dat de hadieth stond in zijn " sa7ie7ayn" (zijn juiste ah7adieth".
hij is niet de enige die dat zi. jij kunt de bron lezen.

Dora

qa win yenna..qa thin thenna..pff zonder dat het de gehele keten van betrouwbare overleveraars is gepasseerd zal ik het nooit als waarheid beschouwen..

dus bij deze..

AdamX

Citaat van: Ales op 03/04/2005 om 21:44:30
wat vinden de vrouwen hiervan ?

"Niets onderbreekt het gebed behalve de ezel, de zwarte hond of de vrouw."

Iemand heeft erover gevraagd welke rol de kleur (van de hond), en als antwoord kreeg hij dat een zwarte hond een duivel is, zoals de profeet Mohamed zei.

" عن أبي ذر رضي الله عنه: عن النَّبيِّ صلى الله عليه وسلم قال: تُعادُ الصَّلاَةُ مِنْ مَمَرِّ الحِمَارِ، وَالمرْأةِ، وَالكَلْبِ الأسْوَدِ. رواه ابن خزيمة في صحيحه [2/21].
" Bron

wat heb jij tegen de moslims en de islam? je kiest echt dingen uit om  onrust te zaaien he!!!

de hadith wat jij heb tgenoemd wordt op dezelfde pagian ook  tegengesproken door de volgende aadiths die ik nu ga plaatsen:

وقال بعضُ العلماء: لا يقطع الصلاةَ شيءٌ ، وهو قول علي، وعثمان، وابن عمر، وابن المسيب، ومالك، والثوري، والشافعي، وأصحاب الرأي (4) .

وقال آخرون: لا يقطع الصلاة إلا الكلب الأسود، وهو قول عائشة، وأحمد- في رواية-، وإسحاق بن راهويه، ومروي عن أنس، وابن عباس، وأبي هريرة، وابن عمر، وهو قول مجاهد، ومكحول، وعكرمة (5) .

وقد استدل القائلون بعدم القطع بأدلةٍ، سأوردها إنْ شاء الله، وأذكر ردَّ العلماء عليها أو على الاستدلال بها. والله الموفق.

أدلة القائلين بعدم قطع الصلاة:

أولاً: الحديث السادس، وهو "لاَ يَقْطَعُ الصَّلاَةَ شَيْءٌ".
قلت: وهو مرويٌّ من حديث أبي سعيد، وأنس، وأبي هريرة، وابن عمر، وجابر، لكنَّه ضعيفٌ لا يحتج به، ولا يفرح بكثرةِ طرقه.

وقد ضعفه: ابن حزم (المحلى [2/326])، و ابن الجوزي (التحقيق [1/427])، و النَّووي (شرح مسلم [4/227])، و ابن قدامة (المغني [2/82])، و ابن تيمية (مجموع الفتاوى [21/16])، والحافظ ابن حجر (فتح الباري [1/774])، والشوكاني (نيل الأوطار [3/16])، والألباني (تمام المنَّة [ص307]).