Steeds meer supermarkten in Marokko

Gestart door abrid, 23/03/2005 om 12:40:51

abrid


Samariaan

owee de dag dat ik daar een Lidl tegenkom tijdens het winkelen.

Trabandou

Het is jammer dat Marokko op zo'n manier verwesterd, tfoe! Ik heb toch liever die kruideniertjes, echt op zijn marokkaans.

Masja

die kruideniertjes tijd  was hier in holland ook, was een ramp voor hen toen de supermarkten in aantocht kwamen
jammer dat nu ook in le maroc de oude sfeer langzamerhand verdwijnt

Isefrawen



uhm die kruideniertjes hebben wel altijd spul liggen dat al een paar jaar over de datum is... een snickers van 1995 terwijl het 1999 is, feshkel hoor!

nu nog de supermarktenoorlog! hehe supermarkt van Ibddarsen gaan de strijd aan met de supermarkt van Iqerâiyen

Masja

hahahaha     weet ik  ja,      die smaken muf die snickers "over tijd" 

IIAwaryagherII

Citaat van: Numero1 op 29/03/2005 om 23:03:57
Het is jammer dat Marokko op zo'n manier verwesterd, tfoe! Ik heb toch liever die kruideniertjes, echt op zijn marokkaans.
Heh tis ook altijd ikke ikke ikke ::)
Die mensen willen banen en modernisering!
En als je modernisering westers noemt dan denk ik dat de grootste gedeelte weinig geeft om wat jij als europeaan wilt, maar liever dan verwesterd raken.

Kahina

Die supermarkten zijn harstikke duur dus die kruideniertjes blijven nog wel even bestaan hoor.

Niais

Ik vind het eng om naar de supermarkt te gaan.

Masja

het zijn gewoon fabrieken waar de massa zéér tevreden  in rondschuifelt kompleet met sfeermuziek die de kooplust moet bevorderen

Niais

En laatst had ik dus een telefoonkaartje van 20,- gekocht om naar mijn zus in Marokko te bellen. Ze had haar mobieleke uitstaan dus belde ik die prachttige man Si Qassem van dat winkeltje voor ons huis, zodat hij d'r zou roepen uweet. Hij hield me een kwartier lang aan de lijn. Helft van mijn geld heb ik aan verdomde Si Qassem verspild.

Ja ja, het is maar goed dat die supermarkten komen, ook al vind ik ze eng ... ik sterf wel van de honger. Alles om die wangedrocht tegen te zitten, tfú! Sxat fellas, inc'Allah.

Trabandou

#11
Citaat van: IIAwaryagherII op 30/03/2005 om 15:02:38
Citaat van: Numero1 op 29/03/2005 om 23:03:57
Het is jammer dat Marokko op zo'n manier verwesterd, tfoe! Ik heb toch liever die kruideniertjes, echt op zijn marokkaans.
Heh tis ook altijd ikke ikke ikke ::)
Die mensen willen banen en modernisering!
En als je modernisering westers noemt dan denk ik dat de grootste gedeelte weinig geeft om wat jij als europeaan wilt, maar liever dan verwesterd raken.

Ik snap ook wel dat het hen om het sociaal-economisch belang gaat, en dat de prioriteit ligt bij het reduceren van de werkeloosheid (die momenteel 18,6% is). Zoals je aangeeft gaat het hen om modernisering en niet te vergeten economisch liberalisering. Hierdoor zal de werkgelegenheid sterk toenemen, alleen ben ik bang dat er een inflatie zal ontstaan. Maar goed, dat is weer een ander verhaal..

Ik vind het jammer, met al die supermarkten om je heen lijkt het net of je in Europa bent.

athsaynou

Citaat van: Numero1 op 29/03/2005 om 23:03:57
Het is jammer dat Marokko op zo'n manier verwesterd, tfoe! Ik heb toch liever die kruideniertjes, echt op zijn marokkaans.

ja inderdaad..ewa ze moeten er toch bij horen...zo gaat dat eenmaal

Isefrawen

#13
een supermakrt is praktischer en vaak goedkoper zodra er genoeg zijn... nu is het nog duur omdat het als iets bijzonders wordt ervaren... ik ben benieuwd hoe die boodschappenwagentjes eruit gaan zien... toch geen ezel met bestuurder die je door de winkel heen sleurt...

Rwezna

Citaat van: Jonas_lcf op 31/03/2005 om 13:38:30

... toch geen ezel met bestuurder die je door de winkel heen sleurt...

Flinstones ;D