Marokaanse meisjes die hun haar blonderen

Gestart door Ariaz, 13/11/2003 om 11:54:00

Tamza

Zestien pagina's vol oeverloos gelul over meisjes die hun haar blonderen. Tzzz.

Dora

trouwens, als ik nou henna plus haarverf gebruik..mag dat dan wel..;D

Tamza


Dora

ewa mamec xa tekkath a tamza...ieder zijn zorgen

Tikinas

Citaat van: Tamza op 12/10/2005 om 21:31:58
17 pagina's inmiddels. Baz waha.

Zeker bazz, het begon al in 2003!!!

Maysa

Dit onderwerp is kennelijk voor sommigen nog steeds boeiend. 17 pagina's, nog even en je kan er een boek over uitgeven.

Timarzgha

Citaat van: L_L op 12/10/2005 om 21:30:31

Citeerhaha beste ll ik dacht aangegeven te hebben dat de Intentie meer van belang is dan de daad op zich
Ik ben niet bevoegd om iets harram of hallal te verklaren, verre van dat, maar in de lijn van mijn interpretatie van verschillende surahs en ahadith kom ik tot die conclusie
Mensen passen zich aan de mode en mode is hier gecreëerd door het westen
Als je op een kappersstoel zit krijg je foto’s van lkaffierien en hun modes waaruit je mag kiezen, al is het overgeslagen naar de zogenaamde moslims
De basis blijft en is het westers denken over schoonheid, en ik merk op dat het niet conform de intenties was van onze profeet om kleur toe te staan
Daarnaast is bleken van het haar of een andere chemisch goedje altijd schadelijk en niet van noodzaak
Ja liever het is niet letterlijk harram verklaard maar ook niet hallal dus, iedereen kan interpreteren en sommigen delen mijn conclusie anderen weer niet wa allah o a3lam
Btw ik heb hier een hele bak henna dus lets go girl :P


maar vroeger hadden ze niets anders dan henna en zwarte spul wat ze in hun haar deden...so don't blame them...nu zijn we bevoorrecht om te kiezen uit verschillende kleurtjes..verdorie zelfs bruin heeft tegenwoordig verschillende tinten...

en henna vind ik vies ruiken dat weet je..en die verdomde korreltjes krijg je dagen niet uit je haar gewassen.....of zorg jij voor geur/korrelloze henna..dan ga ik de uitdaging aan...
haha ll het varken kan je ook van allerlei kleurtjes voorzien maar het blijft harram :P
Henna en katam zijn de enige die werden toegestaan en toegestaan uit de gedachten dat de moslims zich moesten onderscheiden van de ongelovigen en anders gelovigen
De baard bij de mannen werd ook aagepast om niet op de joden te lijken en ga zo maar door
Dus nogmaals :P het gaat om de intentie en dat is om te onderscheiden en niet om één geheel te maken zoals het nu het geval is
Iets wat niet hallal is verklaard, is harram totdat het hallal verklaard kan worden en dat is vooralsnog niet het geval
Anders hadden wij deze discussie niet gehad wa allah o a3lam
ps ik ken veel vrouwen die ook zwarte verf uit onwetendheid gebruiken maar onze profeet is duidelijk wa sallaam

Timarzgha

Citaat van: Tamza op 12/10/2005 om 21:31:41
Zestien pagina's vol oeverloos gelul over meisjes die hun haar blonderen. Tzzz.
haha wallahiella

Dora

nou een mooi gestippeld varkentje kan best lekker smaken..zolang we maar bismillah zeggen he..* ha cemdax yek ;) *...

nou goed ik verf mijn haar en zal dat zeker blijven doen..als God er niet mee eens is dan hoor ik het wel..

Timarzgha

Citaat van: L_L op 12/10/2005 om 21:42:39
nou een mooi gestippeld varkentje kan best lekker smaken..zolang we maar bismillah zeggen he..* ha cemdax yek ;) *...

nou goed ik verf mijn haar en zal dat zeker blijven doen..als God er niet mee eens is dan hoor ik het wel..
Jij verklaard ook alles hallal allastiema g'kawoe :(
Nou ll ik geef een inzicht in het andere denken
Met onthouding heb je de zekerheid dat je niet fout zit daar mensen zich niet meer op hun onwetendheid kunnen beroepen
En natuurlijk zijn jouw daden niet de mijne en past niets anders te zeggen dan wa allah o a3lam, maar wees voorzichtig met iets voor hallal aan te nemen, want oo wee als het harram zou zijn

Dora

Citaat van: Timarzgha op 12/10/2005 om 21:48:22
Citaat van: L_L op 12/10/2005 om 21:42:39
nou een mooi gestippeld varkentje kan best lekker smaken..zolang we maar bismillah zeggen he..* ha cemdax yek ;) *...

nou goed ik verf mijn haar en zal dat zeker blijven doen..als God er niet mee eens is dan hoor ik het wel..
Jij verklaard ook alles hallal allastiema g'kawoe :(
Nou ll ik geef een inzicht in het andere denken
Met onthouding heb je de zekerheid dat je niet fout zit daar mensen zich niet meer op hun onwetendheid kunnen beroepen
En natuurlijk zijn jouw daden niet de mijne en past niets anders te zeggen dan wa allah o a3lam, maar wees voorzichtig met iets voor hallal aan te nemen, want oo wee als het harram zou zijn


nou meerdere geleerden hebben het toegestaan..dus snap eigenlijk niet zo waar jij je druk over maakt. ik verklaar iets hallal zolang het niet haram is verklaard..en dat is het niet dus ..

zodoende...

(ow en kom niet met de mandoeb, moebaah en makrouh verhaal..want die ken ik al)...

Timarzgha

Citaat van: L_L op 12/10/2005 om 21:52:41
Citaat van: Timarzgha op 12/10/2005 om 21:48:22
Citaat van: L_L op 12/10/2005 om 21:42:39
nou een mooi gestippeld varkentje kan best lekker smaken..zolang we maar bismillah zeggen he..* ha cemdax yek ;) *...

nou goed ik verf mijn haar en zal dat zeker blijven doen..als God er niet mee eens is dan hoor ik het wel..
Jij verklaard ook alles hallal allastiema g'kawoe :(
Nou ll ik geef een inzicht in het andere denken
Met onthouding heb je de zekerheid dat je niet fout zit daar mensen zich niet meer op hun onwetendheid kunnen beroepen
En natuurlijk zijn jouw daden niet de mijne en past niets anders te zeggen dan wa allah o a3lam, maar wees voorzichtig met iets voor hallal aan te nemen, want oo wee als het harram zou zijn


nou meerdere geleerden hebben het toegestaan..dus snap eigenlijk niet zo waar jij je druk over maakt. ik verklaar iets hallal zolang het niet haram is verklaard..en dat is het niet dus ..

zodoende...

(ow en kom niet met de mandoeb, moebaah en makrouh verhaal..want die ken ik al)...
Zoals ik in een eerdere topic gezegd had de geleerden zijn mensen die altijd meer kunnen leren want wie is anders alwetend dan Allah swt
Wanneer er op een onderdeel de meningen van die zogenaamde geleerden te veel verschillen is het verstandiger geen partij te kiezen en neutraal te blijven
In die zin iets harram verklaren totdat het hallal verklaard is en niet andersom ll, daar maak je een enorme fout dame
Ben jij van mening dat roken hallal is ll? zo ja waarom en zo nee waarom?
Ik blijf bij mijn standpunt dat de intenties van de vrouwen en mannen meer van belang zijn
En de intenties om mee te gaan met mode en uiterlijkheden van lkoeffar is HARRAM!
Dus die geleerden mogen weer wat gaan leren want onder hun zullen de meesten de hemel niet ruiken, zij zijn het die de meeste mensen op het verkeerde spoor zetten
wa salaam enne ll ik maak me nergens om druk meid ik geef mijn vissie weer of wil je dat slechts jouw liberale vissie word weergegeven?!

Dora

ow nee hoor lief jij mag net zo goed je visie weergeven...maar zoals jij heel goed`zegt, jouw visie is niet de mijne en andersom....
wat beterft roken dat is inderdaad haram maar dat is niet te vergelijken met het verven van het haar. roken wordt duidelijk weergegeven, verven niet. daarom zijn er meningsverschillen, over roken valt niet te twisten..heel simpel..


Timarzgha

Citaat van: L_L op 12/10/2005 om 22:03:30
ow nee hoor lief jij mag net zo goed je visie weergeven...maar zoals jij heel goed`zegt, jouw visie is niet de mijne en andersom....
wat beterft roken dat is inderdaad haram maar dat is niet te vergelijken met het verven van het haar. roken wordt duidelijk weergegeven, verven niet. daarom zijn er meningsverschillen, over roken valt niet te twisten..heel simpel..

ahaa oke het is harram en waarom misschien omdat het schade brengt aan het lichaam?(idd)
Haar verkleuren ook, bleken en nog meer rotzooi wat in ieder geval niet goed voor het haar is!
Maar goed ik zei al tig keer dat het gaat vooral om de intentie om te lijken op het voorbeeld van schoonheid die de lkoeffar hanteren
En als jij je niet in kunt vinden oke dat is aan jou incallah zullen anderen gaan nadenken en niet zomaar het voor hallal aannemen
Goed dit gaat nergens heen dus jij je vissie en ik ben blij dat ik de mijne heb mogen ventileren, verschillen brengt het beste onder de mensen naar boven wa sallaam o aleikoem

Dora

hoofddoek is ook niet goed voor het haar. je krijgt er haaruitval van en je hoofdhuid ademt niet...

dus moeten we dat ook maar afschaffen??