Hoofdmenu

toegeven of opgeven

Gestart door igwentje, 28/02/2005 om 21:53:49

igwentje

Hopelijk zal het lang duren voordat het werkelijkheid wordt maar we kunnen niet ontkennen dat er niet over gespeculeerd wordt. Ik heb het over het hoofddoekjes verbod. In Frankrijk is het al toegepast en ministers in Nederland willen het ook hier toepassen. Vele kennen de achterliggende ideeen al. Maar waar het op neer komt is dat men gelijkheid wil op alle vlaktes. Dat betekent dus ook op de religieuse vlakte. Een minister stelde zelfs voor om eerst alle ambtenaren die hoofddoekjes dragen kennis te laten maken en vervolgens moet de rest volgen. Wat vinden jullie er eigenlijk van? Zien jullie dit als iets negatiefs of positiefs ook wil ik graag weten wat de mannen er van vinden.

Anir

#1
Ik wil liever dat mijn vrouw geen hoofddoek draagt.

AdamX

Citaat van: Anir op 28/02/2005 om 22:10:24
Ik wil lever dat mijn vrouw geen hoofddoek draagt.

en wat als zij het wil dragen? ga je het haar verbieden?

Anir

#3
Citaat van: AdamX op 28/02/2005 om 22:13:44
Citaat van: Anir op 28/02/2005 om 22:10:24
Ik wil lever dat mijn vrouw geen hoofddoek draagt.

en wat als zij het wil dragen? ga je het haar verbieden?

IK wil liever dat ze geen hoofddoek draagt.
Ik ga je niet uitleggen wat "liever" betekent!

AdamX

Citaat van: Anir op 28/02/2005 om 22:15:15
Citaat van: AdamX op 28/02/2005 om 22:13:44
Citaat van: Anir op 28/02/2005 om 22:10:24
Ik wil lever dat mijn vrouw geen hoofddoek draagt.

en wat als zij het wil dragen? ga je het haar verbieden?

IK wil lever dat ze geen hoofddoek draagt.
Ik ga je niet uitleggen wat "lever" betekent!

je bedoelt liever :)

en gelukkig ook maar want ej hebt het recht niet om het haar te verbieden !

Anir

Citaat van: AdamX op 28/02/2005 om 22:19:36
je bedoelt liever :)

en gelukkig ook maar want ej hebt het recht niet om het haar te verbieden !

HHHAAaaaaa ja liever!

Samariaan

Citaat van: igwentje op 28/02/2005 om 21:53:49
Een minister stelde zelfs voor om eerst alle ambtenaren die hoofddoekjes dragen kennis te laten maken en vervolgens moet de rest volgen. 

hoe bedoel je "kennis laten maken met"? Wordt hiermee bedoelt dat de overheid zich actief gaat mengen in theologische discussies, om zo proberen islam te laten verdunnen?

igwentje

het gaat mij niet zozeer alleen om de hoofddoek dat is een voorbeeld van de dingen die deze wet gaat verbieden maar waar het omgaat is de wet en de manier van aanpak en de impact op de islamitische samenleving en de impact op jou omgeving. We leven in een democratisch land is deze wet wel democratisch? Ken je rechten en weet waar je land voor staat weet waar jijzelf voor staat

igwentje

Citaat van: MohamedUK op 28/02/2005 om 22:23:02
Citaat van: igwentje op 28/02/2005 om 21:53:49
Een minister stelde zelfs voor om eerst alle ambtenaren die hoofddoekjes dragen kennis te laten maken en vervolgens moet de rest volgen. 

hoe bedoel je "kennis laten maken met"? Wordt hiermee bedoelt dat de overheid zich actief gaat mengen in theologische discussies, om zo proberen islam te laten verdunnen?
nee dat zij de eerste zijn die onder deze  wet mogen lijden oftewel zij zijn de eerste die het mogen doorstaan

IIAwaryagherII

#9
Opgeven, jullie schoppen te veel stennis over dat hoofdoekje terwijl niet eens vast staat dat het uberhaupt islamitisch is.
Als je het gaat bekijken van een andere hoek, bv het recht hebben te dragen wat je zelf wilt dan is het een ander verhaal.
Echter mogen zij wel kleding-voorschriften hanteren, en als zij dingen die voor religieus (helaas) worden aangezien willen verbieden, is het hun goed recht.
Nogmaals het is een traditie en is niets moslims aan een hoofdoek, een duidelijke regel van de islam binnen de koran voor een gebod tot het dragen van een hoofddoek is er niet.
Mijn god helemaal besodemieterd, timazighin die notabene niet eens de islam kennen, willen een (middenoosten)traditie ten koste van hun brood handhaven!
Azul.

Samariaan

Citaat van: IIAwaryagherII op 01/03/2005 om 00:26:02
Opgeven, jullie schoppen te veel stennis over dat hoofdoekje terwijl niet eens vast staat dat het uberhaupt islamitisch is.
Als je het gaat bekijken van een andere hoek, bv het recht hebben te dragen wat je zelf wilt dan is het een ander verhaal.
Echter mogen zij wel kleding voorschriften hanteren, en als zij dingen die voor religieus (helaas) worden aangezien willen verbieden, is het hun groot recht.
Nogmaals het is een traditie en is niets moslims aan een hoofdoek, een duidelijke regel van de islam binnen de koran voor een gebod tot het dragen van een hoofddoek is er niet.
Mijn god helemaal besodemieterd, timazighin die notabene niet eens de islam kennen, willen een (middenoosten)traditie ten koste van hun brood handhaven!
Azul.

de enigste traditie is vooralsnog HOE je het draagt, niet of je het moet dragen. Gelukkig blijven meningen zoals die van jouw in de verre minderheid. Ken genoeg mensen die weten dat een hoofddoek moet, maar toegeven zelf er nog niet aan toe te zijn. Dat jij als man veel liever hebt dat alle moslim-vrouwen er zomaar bij gaan lopen, zegt meer over jezelf dan over de islam.

Hou je fatwa's dus AUB voor je, of doe er minstens een referencie bij (of vooruit een internet-link).

IIAwaryagherII

Citaat van: MohamedUK op 01/03/2005 om 00:40:27
Citaat van: IIAwaryagherII op 01/03/2005 om 00:26:02
Opgeven, jullie schoppen te veel stennis over dat hoofdoekje terwijl niet eens vast staat dat het uberhaupt islamitisch is.
Als je het gaat bekijken van een andere hoek, bv het recht hebben te dragen wat je zelf wilt dan is het een ander verhaal.
Echter mogen zij wel kleding voorschriften hanteren, en als zij dingen die voor religieus (helaas) worden aangezien willen verbieden, is het hun groot recht.
Nogmaals het is een traditie en is niets moslims aan een hoofdoek, een duidelijke regel van de islam binnen de koran voor een gebod tot het dragen van een hoofddoek is er niet.
Mijn god helemaal besodemieterd, timazighin die notabene niet eens de islam kennen, willen een (middenoosten)traditie ten koste van hun brood handhaven!
Azul.

de enigste traditie is vooralsnog HOE je het draagt, niet of je het moet dragen. Gelukkig blijven meningen zoals die van jouw in de verre minderheid. Ken genoeg mensen die weten dat een hoofddoek moet, maar toegeven zelf er nog niet aan toe te zijn. Dat jij als man veel liever hebt dat alle moslim-vrouwen er zomaar bij gaan lopen, zegt meer over jezelf dan over de islam.

Hou je fatwa's dus AUB voor je, of doe er minstens een referencie bij (of vooruit een internet-link).
Och kom op hey, als jij beweert dat het anders is toon jij maar het tegendeel.
Het is zo dat er sprake is van het dragen van een doek dat de boezem moet bekleden, nergens word het haar bij naam genoemd, nog is er spraken van een hint in die richting.
Jij net als velen, zoals je zelf zegt creeren een zelf gemaakte islam, die geen onderscheid maakt tussen tradities en de koran en zijn ook de groep die de vrouwen met een vage hadith mishandelen, en ook die gene die de islam in het kwade daglicht stellen, algemeen gezien.
Ik zie met alle vreugde juist de mensen meer kennis opdoen en dat doet jou hoek uitdunnen.
Heb jij een andere koran als mij of zo?
Bewijs mn ongelijk!

Samariaan

Citaat van: IIAwaryagherII op 01/03/2005 om 00:45:40

Och kom op hey, als jij beweert dat het anders is toon jij maar het tegendeel.
Het is zo dat er sprake is van het dragen van een doek dat de boezem moet bekleden, nergens word het haar bij naam genoemd, nog is er spraken van een hint in die richting.
Jij net als velen, zoals je zelf zegt creeren een zelf gemaakte islam, die geen onderscheid maakt tussen tradities en de koran en zijn ook de groep die de vrouwen met een vage hadith mishandelen, en ook die gene die de islam in het kwade daglicht stellen, algemeen gezien.
Ik zie met alle vreugde juist de mensen meer kennis opdoen en dat doet jou hoek uitdunnen.
Heb jij een andere koran als mij of zo?
Bewijs mn ongelijk!

Tuuurlijk. En als die discussie voorbij is, zeg je , hey wacht es even er staat nergens in de Quran dat Magrib 3 rakaats heeft. Weet je wat, voor het gemak doe ik er 1.

Als jij zonodig de meerderheid wilt tegenspreken, doe je best zou ik zeggen. Bewijslast ligt bij jou.

IIAwaryagherII

Citaat van: MohamedUK op 01/03/2005 om 00:50:10
Citaat van: IIAwaryagherII op 01/03/2005 om 00:45:40

Och kom op hey, als jij beweert dat het anders is toon jij maar het tegendeel.
Het is zo dat er sprake is van het dragen van een doek dat de boezem moet bekleden, nergens word het haar bij naam genoemd, nog is er spraken van een hint in die richting.
Jij net als velen, zoals je zelf zegt creeren een zelf gemaakte islam, die geen onderscheid maakt tussen tradities en de koran en zijn ook de groep die de vrouwen met een vage hadith mishandelen, en ook die gene die de islam in het kwade daglicht stellen, algemeen gezien.
Ik zie met alle vreugde juist de mensen meer kennis opdoen en dat doet jou hoek uitdunnen.
Heb jij een andere koran als mij of zo?
Bewijs mn ongelijk!

Tuuurlijk. En als die discussie voorbij is, zeg je , hey wacht es even er staat nergens in de Quran dat Magrib 3 rakaats heeft. Weet je wat, voor het gemak doe ik er 1.

Als jij zonodig de meerderheid wilt tegenspreken, doe je best zou ik zeggen. Bewijslast ligt bij jou.
Kom maar op dan, ben benieuwd.
Enne bewijslast ligt eerder bij jou want jij weerspreekt mij.
Maar ook ik zal bewijs leveren no problem .

Ad Yiri

Ik geloof niet dat er zo'n verbod zal komen in Nederland. Nederlanders tolereren namelijk heel veel, het boeit de meesten echt niet hoe je erbij loopt (behalve de rascisten) want uiteindelijk ben je een mens zoals zij en mag je net zoals zij zelf bepalen wat en hoe je het draagt. Niemand kan je dwingen iets wel of niet te dragen. Net zoals een man of vrouw zich vol mag tatoeren en piercen of met een groene hanekam mag lopen zo mogen wij bepalen of we gesluierd rondlopen of niet.
En mocht het toch zover komen (you never know) dan zal het zeker niet gelden voor alle scholen en zullen zeker heel veel leergierige dames hun best doen toch scholing te krijgen. Hoe moeilijk ze het ook willen en misschien zullen maken, wij geven niet op.

Ze praten ze3ma over vrouwen uit de moslimwereld helpen om niet meer onderdrukt te worden, maar als ze dit doen dan onderdrukken zij de vrouwen juist die de sluier met liefde dragen.