Hoofdmenu

Maagdendoekje

Gestart door Wasilla tarifest, 01/02/2005 om 22:56:15

MBTiza

Citaat van: L_L op 20/01/2006 om 12:11:12
omdat ze in die tijd de meiden niet geloofden en ze meteen de deur uit gooiden..tegenwoordig zijn we god zij dank toch iets verder in de wetenschap dan voorheen.

goed, even over het vrezen van Allah swt.
ieder gelovige zou vrees moeten hebben, maar daarnaast is ook ieder mens  mens. als we allen geen fouten zouden maken dan waren we engelen in plaats van mensen.
daanaast vraag ik me tog altijd af waarom de vrouw meer vrees moet hebben voor Allah swt dan de man?...welke man zou een vrouw weigeren en zeggen nee beste zuster ik heb vrees voor Allah en zou pas gemeenschap met je willen hebben als we via de islamtische manier getrouwd zijn....ik ken er geen namelijk....hebben die wel vrees voor Allah dan?..worden zij milder berecht dan de vrouw?...

ik ken er overigens wel een paar die gewoon als maagd het huwelijk in zijn gegaan (mannen dan he!)

Dora

#316
ja die ken ik ook wel...maar zijn er over het algemeen heel weinig...en eigenlijk niemand die zich daar druk over maakt.
dat gezever over tradities in plaats van geloof komt me nu tog wel de strot uit...elke keer is het nee het komt door de tradities..wordt het dan niet tijd om wat te doen aan de traditie?. waarom volgen wij gewoon de voetsporen van onze voorouders die met zulke bekrompen gedachtes aan kwamen zitten. voorouders die vaak maar weinig kennis over de islam hadden en zelf de islam vormden..vaak door het dorpshoofd of de plaatselijke "imam"...zijn wij niet bevoorrecht om hun fouten te verbeteren?...


Dora

Citaat van: a z r o u op 20/01/2006 om 12:12:21

Zie mijn reactie boven  ;)

nadat je neus erop wordt gedrukt ja....zoals gewoonlijk..

ga tog weg man

a z r o u

heey l_l ,

Ik bedoel niet dat het goed te praten is omdat het in de tradities zo is,dan begrijp je me verkeerd. Natuurlijk  moeten we er dan wat aan doen,namelijk de tradities meer beinvloeden door de islaam, i.p.v gewoon de oude gewoontes te volgen.We zijn inderdaad wel bevoorrecht om dat te doen,maar dan wil ik geen veranderingen zien die het onmaagd zijn van noch een meisje noch een jongen goed praten en nog meer van dergelijke zaken, dan zijn we namelijk verkeerd bezig.

azrou

a z r o u

heey,

Hahahah ik neem het je niet kwalijk dat je boos wordt joh,ik uitte me inderdaad in mijn eerste reactie niet zoals ik het bedoelde,en dat kon je er niet uit op maken.Alleen vind ik wel dat discussies gevoerd kunnen worden zonder boos te worden op elkaar toch?

azrou

Dora

elke meid kan om bepaalde redenen ontmaagd zijn..
maar niemand die naar die redenen luisteren zal..zolang je niet meer bloed ben je geen "volmaakte" meid meer...vind het eg jammer dat we in deze tijd nog steeds over dit soort ond moeten praten...niet dat ik daarmee bedoel dat de islam moderner moet worden or what so ever..het is alleen zo dat het bewezen is dat meiden zonder maagdenvlies geboren kunnen worden, meiden vrees voor Allah hebben maar zich een keer kunnen laten gaan...en berouw tonen, een ontmaagd meisje heeft netzoveel eer als een maagd meisje...

Dora

Citaat van: a z r o u op 20/01/2006 om 12:27:10
heey,

Hahahah ik neem het je niet kwalijk dat je boos wordt joh,ik uitte me inderdaad in mijn eerste reactie niet zoals ik het bedoelde,en dat kon je er niet uit op maken.Alleen vind ik wel dat discussies gevoerd kunnen worden zonder boos te worden op elkaar toch?

azrou
ik ben niet boos op je...ik vind het alleen jammer..

MBTiza

kennen jullie dat verhaal van die gast die bloed wou zien op de huwelijksnacht en het meisje hem verwees naar een slachthuis!

Dora

Citaat van: Cyber_Junk op 20/01/2006 om 12:32:04
kennen jullie dat verhaal van die gast die bloed wou zien op de huwelijksnacht en het meisje hem verwees naar een slachthuis!
ja die heb je nu al 10 keer verteld ::)

*****

Het lijkt me eerlijk gezegd vooral smerig en infectiegevoelig. Bloed/wond, slijm, sperma, menging van de flora en fauna. En desinfectans in dat gebied is heel pijnlijk. Brrrr.

Dora


*****

Ja, we praten er zo abstract over, maar dat is toch de realiteit.

Dora

blijf wel maagd dan...

MBTiza

Citaat van: L_L op 20/01/2006 om 12:33:50
Citaat van: Cyber_Junk op 20/01/2006 om 12:32:04
kennen jullie dat verhaal van die gast die bloed wou zien op de huwelijksnacht en het meisje hem verwees naar een slachthuis!
ja die heb je nu al 10 keer verteld ::)

nee had iemand anders verteld...

Isefrawen