Hoofdmenu

Maagdendoekje

Gestart door Wasilla tarifest, 01/02/2005 om 22:56:15

Wasilla tarifest

Ik weet dat dit onderwerp heel vaak hier besproken is
maar ik vroeg me dit ff af

in sommige streken van marokko vooral in arif is het normaal om met het bevlekte doekje te gaan dansen in het byzyn van andere om te laten zien dat het meisje nog maagd is
en in sommige gevallen zien alleen beide moeders het van het echtpaar
ik weet dat dit doekje heilig is en als het in verkeerde handen valt er rare dingen mee kunnen worden gedaan zoals zwarte magie
nu was mijn vraag aan de dames gebeurd dit in jullie familie kring en wat vinden jullie van dat doekje en van deze traditie?

Rwezna


Ja ik heb het een keer gezien in arif, ik vind t maar onzin om te moeten 'bewijzen' dat je een maagd bent. In mijn omgeving denken er wel meer mensen zo over, maar er zitten bijna net zoveel mensen tussen die die gewoonte juist graag in stand houden.

AdamX

ik ga het doekje inlijsten in de woonkamer zodat iedereen die op bezoek komt  weet dta mn  vrouw gebloedt heeft, ik doe wel wat extra bloed erop, zodat ze kunnen zien hoe wild ik ben geweest :D

AdamX


ta7amoscht


allasian

Citaat van: Wasilla tarifest op 01/02/2005 om 22:56:15
Ik weet dat dit onderwerp heel vaak hier besproken is
maar ik vroeg me dit ff af

in sommige streken van marokko vooral in arif is het normaal om met het bevlekte doekje te gaan dansen in het byzyn van andere om te laten zien dat het meisje nog maagd is
en in sommige gevallen zien alleen beide moeders het van het echtpaar
ik weet dat dit doekje heilig is en als het in verkeerde handen valt er rare dingen mee kunnen worden gedaan zoals zwarte magie
nu was mijn vraag aan de dames gebeurd dit in jullie familie kring en wat vinden jullie van dat doekje en van deze traditie?
Ben je gek of zo ???Ik heb zoiets nog nooit gezien en ben als klein kind bij talloze bruiloften geweest waarbij ik ook bij de vrouwen mocht komen.Ik heb zoiets echt nog nooit gezien.

AdamX

Citaat van: imazighen zi rebda op 02/02/2005 om 11:38:21
vind het eng adamx

hoezo eng ?? dat ben jij toch  niet van plan om te doen!!! is alleen onzin joh, en als dat gebeurt dan is jou man een mietje

Azjdhiedh

strx wordt het een trend..de maagdendoekjes dans..loopt iedereen met een doekje met bloed erop

Dora

Citaat van: AdamX op 01/02/2005 om 23:47:54
ik ga het doekje inlijsten in de woonkamer zodat iedereen die op bezoek komt  weet dta mn  vrouw gebloedt heeft, ik doe wel wat extra bloed erop, zodat ze kunnen zien hoe wild ik ben geweest :D
hahahaha..grappig.

nee wij kennen het niet..eigenlijk heb ik het alleen op tv gezien..bij ons is het nooit zo geweest. wel is het zo dat ze vroeger zeiden dat je het doekje moest bewaren voor vruchtbaarheid...

MissyR

Ieuwl..

Denk dat ik het doekje ergens in een kluis ga doen  en de kluis in de tuin ga begraven :P..

Maar even serieus, heb het 1 keer gehoord van iemand dat zij het aan haar schoonmoeder moest laten zien.. was wel benieuwd wat er zou gebeuren als er niets op zat, denk wel dat ze dan misschien meteen terug naar huis kon, zieke mensen..
Maar heb begrepen dat de mensen uit berkane het nog steeds laten zien

AdamX

Citaat van: lopende_lach op 02/02/2005 om 22:44:22
Citaat van: AdamX op 01/02/2005 om 23:47:54
ik ga het doekje inlijsten in de woonkamer zodat iedereen die op bezoek komt  weet dta mn  vrouw gebloedt heeft, ik doe wel wat extra bloed erop, zodat ze kunnen zien hoe wild ik ben geweest :D
hahahaha..grappig.

nee wij kennen het niet..eigenlijk heb ik het alleen op tv gezien..bij ons is het nooit zo geweest. wel is het zo dat ze vroeger zeiden dat je het doekje moest bewaren voor vruchtbaarheid...

ik heb zo iets ook nooit  persoonlijks gezien, ik weet het alleen van een boek dat ik ha dgelezen van de bekende egyptischte schrijvester dat zo iest  nog gbeurt in egypte.

Tamza

Ik heb het wel gezien. En niet eens in een dorp ofzo. Toen mijn neef ging trouwen (met een Taccelhit) liet haar eigen familie het laken zien. Ze gingen ermee dansen en gaven het aan de familieleden van de bruidegom (mijn familie dus) door om te mogen kijken. Ik vond het echt erg. Je zag de bruid ook erg vernederend naar het laken kijken terwijl de mensen van haar eigen familie ermee dansten en mijn familieleden zaten te kijken naar het laken. Het heeft btw niets met strengheid te maken oid. Het was een gemengde bruiloft etc.

Ook in mijn familie is het overigens een paar keer gebeurd, maar dat heb ik niet met eigen ogen gezien. Lijkt me vreselijk om jouw bloed op het laken aan mensen te laten zien.

Maar zouden jullie eraan meewerken?

midian

Citaat van: Wasilla tarifest op 01/02/2005 om 22:56:15
Ik weet dat dit onderwerp heel vaak hier besproken is
maar ik vroeg me dit ff af

in sommige streken van marokko vooral in arif is het normaal om met het bevlekte doekje te gaan dansen in het byzyn van andere om te laten zien dat het meisje nog maagd is
en in sommige gevallen zien alleen beide moeders het van het echtpaar
ik weet dat dit doekje heilig is en als het in verkeerde handen valt er rare dingen mee kunnen worden gedaan zoals zwarte magie
nu was mijn vraag aan de dames gebeurd dit in jullie familie kring en wat vinden jullie van dat doekje en van deze traditie?

Je zegt het zelf al... traditie, ik vind het maar vaag!

Kahina

Ik heb het ook een keertje gezien. Buren van ons uit Frankrijk hadden een bruiloft van de oudste dochter en de jongste dochter liep met het doekje te dansen buiten, met muziek en gasten eromheen. ze hield het doekje boven haar hoofd. Ik heb ook wel gehoord dat mensen uit mijn familie naar het doekje vragen wanneer een vrouwelijk lid van de familie trouwt. Ik zou daar echt niet mee instemmen. Noway. Hoe bedoel je vernederend. Als ze met mijn doekje zouden dansen dan zien ze mij 15 jaar niet meer. Ik zou me kapot schamen vooral als er mannelijke familieleden bij zouden zijn. Nee never.

The proton

Achtung !
Er zijn sommige meisjes  die zonder de maagdenvlies zijn  geboren .
Dus het niet bloeden tijdens de huwelijksnacht betekent niet altijd dat de bruid ontmaagd is .