10 adviezen aan de moslimvrouw!!

Gestart door afi3a, 01/02/2005 om 16:37:02

afi3a

Citaat van: athsaynou op 01/02/2005 om 17:23:00
Citaat van: Morro op 01/02/2005 om 17:17:14
Citaat van: athsaynou op 01/02/2005 om 17:13:17
Citaat van: Tarifist_arrif op 01/02/2005 om 17:10:49



Dankje wel,,,,Jonge man,,,,

aardig van je dta je ook die van de mannen erbij hebt gezet...:D

haha je kent hem nog niet..je zult het nog wel zien zoooo schijnheilig!!!!
he hopeloos kreng, kom je aandacht tekort. ben je ook zo een feministe ofzo, de hel met jullie.

ik ken jou soort...that's all..
yep, blijf maar aan je speentje zuigen!

athsaynou

Citaat van: Morro op 01/02/2005 om 17:24:36
Citaat van: athsaynou op 01/02/2005 om 17:23:00
Citaat van: Morro op 01/02/2005 om 17:17:14
Citaat van: athsaynou op 01/02/2005 om 17:13:17
Citaat van: Tarifist_arrif op 01/02/2005 om 17:10:49



Dankje wel,,,,Jonge man,,,,

aardig van je dta je ook die van de mannen erbij hebt gezet...:D

haha je kent hem nog niet..je zult het nog wel zien zoooo schijnheilig!!!!
he hopeloos kreng, kom je aandacht tekort. ben je ook zo een feministe ofzo, de hel met jullie.

ik ken jou soort...that's all..
yep, blijf maar aan je speentje zuigen!

Ja toch

IIAwaryagherII

Citaat van: afi3a op 01/02/2005 om 16:37:02
Ik heb dit hier geplaatst, omdat ik de laatste tijd hier veel lees over de onwetende moslimvrouwtjes( niet allemaal) die streven naar onafhankelijkheid, emancipatie, feminisme en zoveel andere zaken die (grotendeels)tegen de islam indruisen. En die het verschil tussen een man en een vrouw niet meer inzien. Dus hier advies hoe je met je man moet omgaan. ;D lees ze....



1. Maak een smeekbede om jouw huwelijk succesvol te maken. Alle goede zaken komen van Allah de Verhevene. Vergeet Allah de Verhevene niet te vragen om een succesvolle huwelijk te hebben die in deze wereld begint en verder zal gaan met de wil van Allah in de Paradijs.

2. Luister en gehoorzaam! Je man gehoorzaam zijn is Fard (verplicht)! Jouw man is het hoofd van jullie gezin. Geef hem dat recht en dat respect…

3.Tracht altijd je man tevreden te stellen, hij is jouw sleutel naar het paradijs. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd dat wanneer een vrouw overlijdt en haar man tevreden over haar is, zij het Paradijs zal betreden. Dus… stel hem tevreden.

4. Een woordentwist is net een brand in huis. Blus het door simpel je excuses aan te bieden ook al was het jouw fout niet. Als je terugvecht dan zorg je ervoor dat je hout bij het vuur gooit. Kijk hoe aangenaam een discussie eindigt wanneer je vriendelijk zegt dat het je spijt en dat je weer vrienden wilt zijn.

5. Dank je echtgenoot constant voor de goede leuke dingen die hij doet. En dank hem nogmaals. Dit is belangrijk want de tegenovergestelde van dit is de karaktereigenschap van de vrouw in de hel.

6. Speel en maak grappen met jouw man. De geheim van de man is dat zij zoeken naar vrouwen die luchthartig zijn en die gevoel voor humor hebben. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) gaf aan Jabir het advies om te trouwen met iemand die hem kon laten lachen en die hij kon laten lachen…

7. Draag jouw sieraden en kleed je mooi aan thuis.

8. Onderzoek de eigenschappen van de Hoor Al-Ayn en probeer hen na te bootsen. De Qor’aan en de Soenna beschrijft de vrouw in het Paradijs met de zekere eigenschappen. Zoals de zijde die ze dragen, gebruik kohl voor je ogen om je ogen groter doen te lijken en zing voor je echtgenoot.

9. Als je man thuiskomt, ontvang hem met een wonderbaarlijke begroeting. Stel je voor: je man komt thuis, jullie huis is schoon, een prachtige goede mooie geklede vrouw, het avondeten staat klaar, de kinderen zien er goed verzorgd uit, een schone slaapkamer - wat zou dit doen voor zijn liefde voor jou? En stel je voor wat het tegenovergestelde met hem zou doen.

10.Gebruik de goede eigenschappen die jij hebt om op een toegestane manier de hart van jouw echtgenoot te overwinnen. Alle vrouwen hebben een sieraad waar Allah hen mee gezegend heeft. Gebruik de schoonheid die Allah jouw geschonken heeft om de hart van je echtgenoot te overwinnen.

Ter afsluiting: vergeet nooit om een smeekbede aan Allah de Verhevene te vragen om jouw huwelijk succesvol te maken.



Een elfde zou moeten zijn, niet de islam te gebruiken puur alleen om in een huwelijk te mogen treden met een niet moslim.
Wat je nu ziet is, dat dames eerst verkering hebben of dergelijke, vervolgens uitgebreid hun leven uitstipelen en tot de conclusie komen dat het geloof in de weg staat.
De man/vrouw word dan onder druk van liefde aangezet het geloof te beleiden, wat harram is!
Geloof dient niet onder druk van liefde voor een meisje of jongen of  anders aardse beleden te worden.
Naast dat een walgelijke en geen gezicht om een Riffijnse met een neger of kaas te zien, maar goed.

Dora

#18
als je succes wil in het huwlijk dan dient er begrip en wederzijdse respect te zijn. en al die "doe ditjes en datjes" zijn in mijn ogen niet eerlijk jegens de vrouw >>> want het is altijd de vrouw die aansprakelijk wordt gesteld voor het succes of mislukken van een huwlijk. de man kan slaan, schelden >> maar ach de vrouw had geen sabar..::)..pff

met een d3wa'n walidien kom je ook de hemel in...

ps; awaycher >> zolang het maar de vrouw is die niet met een "donkere" man arm in arm in de stad loopt he...mannen zijn daar aantegen erg stoer met verschillende vrouwen....

Sa3ieD

*KOTS* ga aub in een grot wonen of zo

Dora


Sa3ieD

Nee, voor de starter van het onderwerp.

IIAwaryagherII

Citaat van: L_L op 27/02/2005 om 12:14:58
ps; awaycher >> zolang het maar de vrouw is die niet met een "donkere" man arm in arm in de stad loopt he...mannen zijn daar aantegen erg stoer met verschillende vrouwen....

ps; Lopende dame, mij heb je dat niet horen zeggen niet waar?
Ga je nou alweer het verhaaltje vertellen van''als zij de zee in springen doe ik het ook''?, make up ur mind will yah!

Dora

Citaat van: IIAwaryagherII op 01/03/2005 om 00:33:34
Citaat van: L_L op 27/02/2005 om 12:14:58
ps; awaycher >> zolang het maar de vrouw is die niet met een "donkere" man arm in arm in de stad loopt he...mannen zijn daar aantegen erg stoer met verschillende vrouwen....

ps; Lopende dame, mij heb je dat niet horen zeggen niet waar?
Ga je nou alweer het verhaaltje vertellen van''als zij de zee in springen doe ik het ook''?, make up ur mind will yah!

dat is het m juist...je hebt de man er niet bijgezet..maar de nadruk gelegd op de vrouw...het verhaal daar waren we denk ik over uit gepraat...ik heb je altijd duidelijk gemaakt dat er gelijke behandeling dient te zijn..als achmed een surinaamse als vriendin heeft zou dat even "normaal" of juist "niet normaal" gevonden moeten worden als fatima die met een surinamer rond loopt....

nogmaals als jij dat doet hoef ik dat niet te doen hoor..maar als ik er toch voor kies om het te doen dan wil ik hetzelfde berecht worden als jij...(dit gaat even over het algemeen hoor..niet specifiek relaties met "iets andere looks"...)


IIAwaryagherII

#24
Citaat van: L_L op 01/03/2005 om 18:35:44
Citaat van: IIAwaryagherII op 01/03/2005 om 00:33:34
Citaat van: L_L op 27/02/2005 om 12:14:58
ps; awaycher >> zolang het maar de vrouw is die niet met een "donkere" man arm in arm in de stad loopt he...mannen zijn daar aantegen erg stoer met verschillende vrouwen....

ps; Lopende dame, mij heb je dat niet horen zeggen niet waar?
Ga je nou alweer het verhaaltje vertellen van''als zij de zee in springen doe ik het ook''?, make up ur mind will yah!

dat is het m juist...je hebt de man er niet bijgezet..maar de nadruk gelegd op de vrouw...het verhaal daar waren we denk ik over uit gepraat...ik heb je altijd duidelijk gemaakt dat er gelijke behandeling dient te zijn..als achmed een surinaamse als vriendin heeft zou dat even "normaal" of juist "niet normaal" gevonden moeten worden als fatima die met een surinamer rond loopt....

nogmaals als jij dat doet hoef ik dat niet te doen hoor..maar als ik er toch voor kies om het te doen dan wil ik hetzelfde berecht worden als jij...(dit gaat even over het algemeen hoor..niet specifiek relaties met "iets andere looks"...)


Onzin, deze topic ging over de vrouw, dus waarom meteen weer dat minderwaardigheids(gedoe), open een onderwerp mbt de man dan.
Kijk LL soms snap ik werkelijk niets van jou mening, het is een feit dat het harram is om plannen/gedachten/gevoelens/en andere liefdes-handelingen te hebben met een niet-moslim.
Zo moeilijk is het niet om te snappen of wel soms?
Dat de helft van de moslims mischien bier zuipt, wil niet zeggen dat wij allen moeten zwijgen omdat een ander het ook doet?
Een enkeling die het wel doet, na te weten wat het standpunt is binnen het geloof, zal zijn rekening krijgen net zoals alle andere afvalligen.
tsja je bent moslim of je bent het niet!

Dora

wanneer ben je moslim dan??..als je partner ook islamitisch is??

mijn mening is heel simpel > ik ontken de regels van Allah swt niet, maar ik laat aan ieder over hoe hij/zij de islam wil praktiseren...
daarom hoef ik ook geen 10 adviezen....

IIAwaryagherII

Citaat van: L_L op 03/03/2005 om 20:17:51
wanneer ben je moslim dan??..als je partner ook islamitisch is??

mijn mening is heel simpel > ik ontken de regels van Allah swt niet, maar ik laat aan ieder over hoe hij/zij de islam wil praktiseren...
daarom hoef ik ook geen 10 adviezen....
hmm hoe makkelijk zou de islam kunnen worden als men zo zou denken lieverd.
Een leidraad mag niet genegeerd worden anders ben je geen moslim namelijk.
Alles is vrij voor interpetatie behalve het geen duidelijk en vast staat ;)

Tama

8. gebruik kohl voor je ogen om je ogen groter doen te lijken en zing voor je echtgenoot.


Heeft allah iets met wall disney te maken?

AdamX

mensen niet moeilijk doen,

VOLG HET GENE DAT DE PROFEET MOHAMED VZM ONS HEEFT GERADEN EN  VERMIJD HET GENE DAT HIJ ONS HEEFT AFGERADEN OM TE DOEN.

EN HOUD JE DUS AAN AAN DE KORAN EN DE SOENNA

Kamal25

Mijn advies aan de Tamazight:
Wees gewoon lekker en slim!

----------------------------------------

;D Azulist 4 Life ;D