Hoofdmenu

Baarmoederhalskanker

Gestart door Idir, 24/01/2005 om 18:25:43

Idir

Citaat van: restless op 25/01/2005 om 23:33:24
Citaat van: Dobry Den op 25/01/2005 om 01:52:05
Citaat van: restless op 24/01/2005 om 23:45:17
Misschien dat t zou helpen wanneer het onderzoek gedaan zou worden door vrouwelijke turkse/ marokkaanse gyneacoloog?

Lijkt me niet de juiste ontwikkeling. Onderzoek moet gedaan kunnen worden door mannen en autochtonen. Het is hun vak, waarbij ze er professioneel mee omgaan.

Daar heb je wel gelijk in, daar niet van, maar het is dat ik me afvraag wat men zou kunnen doen dat ervoor zou zorgen dat er toch meer vrouwen komen opdagen bij dat  onderzoek.

Ik denk dat je om te beginnen de mensen persoonlijk moet benaderen en niet met een oproepberichtje in de bus. Bovendien moet dat in eigen taal gebeuren.....

Isefrawen

Citaat van: Idir op 26/01/2005 om 19:10:09
Citaat van: restless op 25/01/2005 om 23:33:24
Citaat van: Dobry Den op 25/01/2005 om 01:52:05
Citaat van: restless op 24/01/2005 om 23:45:17
Misschien dat t zou helpen wanneer het onderzoek gedaan zou worden door vrouwelijke turkse/ marokkaanse gyneacoloog?

Lijkt me niet de juiste ontwikkeling. Onderzoek moet gedaan kunnen worden door mannen en autochtonen. Het is hun vak, waarbij ze er professioneel mee omgaan.

Daar heb je wel gelijk in, daar niet van, maar het is dat ik me afvraag wat men zou kunnen doen dat ervoor zou zorgen dat er toch meer vrouwen komen opdagen bij dat  onderzoek.

Ik denk dat je om te beginnen de mensen persoonlijk moet benaderen en niet met een oproepberichtje in de bus. Bovendien moet dat in eigen taal gebeuren.....

ow fock dan weet je toch wat de gemeente daarmee gaat doen, dan krijg je van die vunzige arabische foldertjes in de bus!! het is een groot noodzaak het riffijns/tamazight schrift zo snel mogelijk de mensen aan te leren!!!! hier schieten we echt niks mee op

Samariaan

Citaat van: mouslati op 24/01/2005 om 19:33:08
Ja Tamza, helaas is het meerendeel van de gynacologen MAN. Ik heb drie kinderen en die zijn ook "gehaald" door een mannelijke gynaecoloog. Dan moet ik er bij zeggen dat als je moet bevallen je het niet veel intreseert, maar later voor nacontrole's of wat dan ook dan voel je je echt "te kijk". Raar want het is gewoon zijn werk, maar toch het is gewoon niet prettig.

Dus daarom kan ik me wel voorstellen dat wat oudere vrouwen hier al helemaal niet om staan te springen.

je kunt altijd een verzoek indienen om een vrouw te krijgen, nee heb je...