The Oral-tribe( bni Oralyaghel=Aith Wayagher)

Gestart door afi3a, 23/01/2005 om 16:57:08

afi3a

Azul,
ik ben een tijd gelede deze site tegen gekomen, die ik in eerste instantie niet betrouwbaar vond, waarschijnlijk niet de 1e hier, die het tegengekomen is. Maar ik vind het wel heel indrukwekkend en interessant. Hier word beweert dat stam van de aith bu3ayach lang gelede zich settelde in Midden oosten(Alfaristan, huidig gebied van Kurdistan). Dus dat Imazighen trokken naar Azie en niet omgekeerd.

Beni Bouayach hoofdstad Rif-republiek?

Beni Bouayach bij el-Houceima de hoofdstad van de toekomstige Rif-republiek in Noord Marokko? Volgens sommigen komt deze plaats het meest in aanmerking. De stam van de Beni Bouayach is volgens onderzoek van Marokkoloog drs. J.E. Voormeulen verwant aan het duizenden kilometers oostelijk van het Rifgebergte wonende Oralvolk in Zuid Alfaristan. Dit Alfaarse Oralvolk, vooral bekend vanwege hun strijd tegen onderdrukking door Samani´s, heeft dezelfde pre-islamitische stamvader als de Beni Bouayach.
   Oral Ayach(waarschijnlijk van de aith bu3ayach 'n aith wayagher) verliet met zijn groep rond het begin van de christelijke jaartelling het Rifgebergte. Hij was woedens over het huwelijk van berberkoning Juba II met Cleopatra Selene (dochter van de Egyptische farao Cleopatra en de Romeinse veldheer Marcus Antonius).

Oral Ayach de Grote bracht zijn volk naar het zuiden van Alfaristan, waar zijn graf tot op de huidige dag in de stad Darbe te vinden is. Oral´s vader werd begraven in Beni Bouayach nabij el-Houceima in Noord Marokko

zie link:
http://www.geocities.com/naffernl/nafsto04.html


The great flood
The history of our country on the slopes of Mount Ararat (39.7N 44.6E) started with the landing of Noah´s Ark after the Great Flood. Read about people who sighted te Ark

At the time of the birth of Jesus Christ the Oralpeople from North Africa settled in the southern part of Alfaristan. The Oraltribe originates from the Beni Bouayach and they form a majority in the south, with Darbe as their cult center. Sidi Oral is considered to be the founder of Alfaristan as independency. He led his tribe from the Rif-mountains of North Africa to the south of Alfaristan. His tomb is in the style of that of Oral´s father in North Africa.

Are the Oralpeople is a majority in the south, In the north the descendents of the Alfaris-tribes form the main population. Samar has beside the Oral-people a community of Samari. Samari´s descend from Kalimi (Jews), Arabs, Urartu (Armenians), Medes (Persians) and Turkish Kurds. Alfaristan is just outside the border of forthcoming Kurdistan. See map Kurdish area´s

When the Nomads arrive in Samar, the celebrations of the Samar Springfestival begins, and the Samari tradition is that this feast lingers on far into the harvest! Samar is the center of a fertile farm region that produces fruit and timber.

zie link:
http://eril.4mg.com/index.html

Zijn dit betrouwbare bronnen???

afi3a

Ik denk zelf wel dat het een betrouwbare bron is< omdart ze verwijzen naar marokkoloog drs voormeulen

IIAwaryagherII

#2
Citaat van: Morro op 23/01/2005 om 17:05:34
Ik denk zelf wel dat het een betrouwbare bron is< omdart ze verwijzen naar marokkoloog drs voormeulen
Nou hebben vele wetenschappers eerder ook al beweerd dat enkele volkeren in deze regio verwanten zouden zijn aan ons.
Dus zou het goed mogelijk zijn dat deze theorie gewoon wel klopt.

afi3a

hieruit blijkt dus ook dat Juba II de rif heeft geregeerd< misschien was ook een riffijn>

allasian

ach rot op man,wat nou middenoosten,wij komen helemaal niet uit het middenoosten.
Wie zijn die Pipo's van die site ??
Alkurdistan,ben je gek of zo ??
Welke onderbouwingen hebben ze dan??

afi3a

Citaat van: allasian op 23/01/2005 om 17:53:13
ach rot op man,wat nou middenoosten,wij komen helemaal niet uit het middenoosten.
Wie zijn die Pipo's van die site ??
Alkurdistan,ben je gek of zo ??
Welke onderbouwingen hebben ze dan??

he sukkel....wat nou rot op!!....kan jij begrijpend lezen!! er staat op dat een deel van de Imazighen naar midden oosten zijn getrokken.
niemand beweert dat wij uit midden oosten komen, maar omgekeerd wel.

Sa3ieD

What the fuck? Die site is gewoon een grap man, dat druipt er toch gewoon van af. Juba II heeft toch in het huidige mauritanie / zuid marokko geregeerd.

allasian

Mischien zijn zij de ontdekkers van de Oral-B tandenborstel.


IIAwaryagherII


IIAwaryagherII

#9
Als je wat verder zal zoeken zal je zien dat het idd meer op een grap lijkt van een stel google fanaten.
Er is geen enkele bewijs zelfs niet de kleinste om hen serieus te nemen.
Wel is het de vraag waarom sommigen beweren dat wij en de caucasiers verwanten zouden kunnen zijn.
Dit verhaal is leuk maar vertel die aan je kinders voor ze naar bed gaan er is geen enkele bewijs voor (sprookje) dus.

allasian


afi3a

#11
Citaat van: Sa3ieD op 23/01/2005 om 18:20:16
What the fuck? Die site is gewoon een grap man, dat druipt er toch gewoon van af. Juba II heeft toch in het huidige mauritanie / zuid marokko geregeerd.
ik dacht dat mauretanie tinginita in noord-marokko was !!

je grapjassen komen hier zaken ontkennen, zonder argumenten. moet ik jullie gelove of een morokkoloog...
1 argument..."Oral Ayach de Grote bracht zijn volk naar het zuiden van Alfaristan, waar zijn graf tot op de huidige dag in de stad Darbe te vinden is".......ga maar naar kurdistan om te controlere of die graftombe er echt niet is!! de stichter van Zuid-alfaristan, een Awayagher zi aith bu3ayach....yiiiieeeehaaa

Sa3ieD

#12
Beste vriend, die gast die jij noemt, daar heb ik NOOIT van gehoord. Dacht je nou echt als het waar was dat er dan maar 1 persoon was die er zgn onderzoek naar had gedaan? Je moet niet alles geloven wat je op internet leest want 99% van alles wat op internet staat is regelrechte bullshit omdat iedere randdebiel iets kan schrijven en op internet zetten.

Het zijn trouwens pagina's van MokumTV, je kunt ze mailen als je wilt weten of het een grap is. Toen ik het voor de eerste keer zag moest ik er wel om lachen, hoeveel fantasie kan iemand wel neit hebben. Die foto's op die site zeggen genoeg.

afi3a

Citaat van: Sa3ieD op 23/01/2005 om 18:30:09
Beste vriend, die gast die jij noemt, daar heb ik NOOIT van gehoord. Dacht je nou echt als het waar was dat er dan maar 1 persoon was die er zgn onderzoek naar had gedaan? Je moet niet alles geloven wat je op internet leest want 99% van alles wat op internet staat is regelrechte bullshit omdat iedere randdebiel iets kan schrijven en op internet zetten.

Het zijn trouwens pagina's van MokumTV, je kunt ze mailen als je wilt weten of het een grap is. Toen ik het voor de eerste keer zag moest ik er wel om lachen, hoeveel fantasie kan iemand wel neit hebben. Die foto's op die site zeggen genoeg.
je mag beweren wat je wil....zolang je het niet kan staven...toedeloe beste vriend.

allasian

Citaat van: Morro op 23/01/2005 om 18:27:22
ik dacht dat mauretanie tinginita in noord-marokko was !!
ewa en in welk opzicht ondersteunt dat jouw theorie dan ???Wat heeft het er
überhaupt mee te maken??
Citeer

je grapjassen komen hier zaken ontkennen, zonder argumenten. moet ik jullie gelove of een morokkoloog...
Die kaart daar hoort ook een tijdsperiode bij.Bewijs maar eens dat dit dan in de tijd van Juba was.