Hoofdmenu

met of zonder make up

Gestart door tamlalt_n_tinghir, 22/01/2005 om 22:36:55


*****

Vrouwen met tattoo's onder de Amazigh is bekend. Gebeurde dit ook bij mannen?

First_Islam

Citaat van: m7 op 23/06/2005 om 13:29:49
Vrouwen met tattoo's onder de Amazigh is bekend. Gebeurde dit ook bij mannen?

Ja iemand in de familie heeft dit, hij heeft het op z'n pols, al zijn broers trouwens, en dit zou naar't schijnt een familieteken zijn. Wat is dit eigenlijk?

Thadbath

Ik hou nie zo van die make up enzo. Gwn natuurlijk en een geurtje op:D
Soms zie ik meisjes met 10 kilo poeder op hun gezicht enzo,net een pop uit de etalage.. egt onnodig vind ik het

groenebriefjes

Citaat van: m7 op 23/06/2005 om 13:29:49
Vrouwen met tattoo's onder de Amazigh is bekend. Gebeurde dit ook bij mannen?
ja in mijn familie hebben ook veel mannen tattoo's, ikzelf heb er ook 2 en een 3e op komst...het schijnt haram te zijn...maar ja...dat zijn wel meer dingen, ik beschouw tattoo als traditie/cultuur...me oma en tante's hebben ook tattoo's...

Thadbath

Klopt mannen hadden het ook. Maar het is idd wel Haram, dus wordt het de laatste tijd niet veel meer gedaan.. kijk alleen maar om je heen, ik zie bijna niemand van mijn generatie met Thiges ( tatoeages)

groenebriefjes

Citaat van: Thadbath op 05/07/2005 om 17:08:33
Klopt mannen hadden het ook. Maar het is idd wel Haram, dus wordt het de laatste tijd niet veel meer gedaan.. kijk alleen maar om je heen, ik zie bijna niemand van mijn generatie met Thiges ( tatoeages)

ik merk juist dat het in opkomst is bij de mannen, ik zie veel mensen die een amazigh tattoo nemen, dus met betrekking tot amazigh...ik vind dat best wel tof...

Thadbath

Ik vind wel goed dat ze op een manier willen laten zien wat hun afkomst is.. maar het is Haram, maja iedereen beslist daar zelf over dus..

groenebriefjes

Citaat van: Thadbath op 05/07/2005 om 17:12:48
Ik vind wel goed dat ze op een manier willen laten zien wat hun afkomst is.. maar het is Haram, maja iedereen beslist daar zelf over dus..
ik heb nergens zelf gelezen dat het haram is, al1 gehoord van mensen, maar ja...sommige tradities/gewoontes waren er 1000den jaren voor de komst van de heilige geschriften... Maar ja wel tof dat ze hun afkomst door middel van tattoo promoten idd...maar ook klein beetje cultuur-behoud haha. Make-up is toch ook haram of ni?

Thadbath

Make up weet ik eigenlijk niet of Haram is of niet...Mja als meisje zou je ook gwn met oogpotlood de tatoeages kunnen  tekenen op je gezicht haha heb ik ook keer gedaan op school voor een Presentatie wat ik hield in een vorm van een toneelstuk

Isefrawen

#100

Rwezna


Ben jij dat Jonas? ik vond je al een rare

Eek!

#102
Dat mannen vrouwen het liefst 'naturel' willen zien vind ik dikke onzin. Mannen relateren felle kleuren namelijk heel snel aan een dikke make up laag terwijl make up in natuurlijke kleuren veel eerder als naturel word gezien.

De kunst is dus: hou het zo natuurlijk mogelijk....