Hoofdmenu

cabrio hoofdoekt

Gestart door marocmeisje, 03/01/2005 om 19:16:58

manal22

Citaat van: marocmeisje op 03/01/2005 om 19:16:58
Eselemoelekoem allemaal sorry maar kan iemand mijn duidelijk maken waarom meisjes met zeggema hoofdoek naar achteren zeggen dat ze hoofdoek draagen want ik vindt dat namelijk erg walgelijk en raad alle meisjes die hen hoofdoek op de cabrio manier doen snel hun hoofdoek naar voren doen of sjaaltjes gaan doen want de hoofdoek is voor je nek en keel te verbergen niet voor de kroes haren van die meisjes te verbergen beslema gegroet jamila


ach meid jij draagt hem zeker voor je geloof of je draagt hem helemaal niet. Maar ach mens wat je hier ook loopt te zeggen jij bent zeker een van de betere moslimas tussen ons vandaar die vooroordelen over de cabrio hoofdoekjes ach meid get a life

manal22

Citaat van: marocmeisje op 05/01/2005 om 23:41:46
hoi idir lieven schat ik heb al met 6 meisjes gesproken en allen 6 zijn ze hoofdoek naar vooren gaan dragen dus als je wilt dat ik mensen aanspreek geef mn maar een adres en dan praat ik gerust met die meiden
veel liefs jamila o

nog nooit een hele harde knal gehad net of je een cabrio tegen je aan voelde botsen

Timoush

Ahlal Jamila O.,

Meid, ik denk dat iedere vrouw (die wel of geen hoofdsluier draagt) recht heeft op haar eigen processen op alle leefgebieden gedurende haar hele leven. Dus ook in het geval van keuzes maken op het gebied van een hoofdsluier wel/niet/wanneer/hoe te dragen!!!

Oordeel alleen over jezelf!!

Sram n Timoush

Rwezna

Citaat van: Timoush op 09/01/2005 om 22:44:58

Meid, ik denk dat iedere vrouw (die wel of geen hoofdsluier draagt) recht heeft op haar eigen processen op alle leefgebieden gedurende haar hele leven.

:) mee eens

Wasilla tarifest

Citaat van: marocmeisje op 03/01/2005 om 19:16:58
Eselemoelekoem allemaal sorry maar kan iemand mijn duidelijk maken waarom meisjes met zeggema hoofdoek naar achteren zeggen dat ze hoofdoek draagen want ik vindt dat namelijk erg walgelijk en raad alle meisjes die hen hoofdoek op de cabrio manier doen snel hun hoofdoek naar voren doen of sjaaltjes gaan doen want de hoofdoek is voor je nek en keel te verbergen niet voor de kroes haren van die meisjes te verbergen beslema gegroet jamila

Hebben die 6 meiden die jy de hoofddoek op de "goede" manier hebt laten dragen niet uitgelegd waarom ze "ze3ma" die hoofddoek zo dragen???
En een hoofddoek is zeker ook om je haar te bedekken, moehiem laat iedereen in zyn waarde, hoe ze hem dragen is niet jou verantwoordelykheid!

Fatiha_L

Citaat van: Wasilla tarifest op 14/01/2005 om 22:51:10
Citaat van: marocmeisje op 03/01/2005 om 19:16:58
Eselemoelekoem allemaal sorry maar kan iemand mijn duidelijk maken waarom meisjes met zeggema hoofdoek naar achteren zeggen dat ze hoofdoek draagen want ik vindt dat namelijk erg walgelijk en raad alle meisjes die hen hoofdoek op de cabrio manier doen snel hun hoofdoek naar voren doen of sjaaltjes gaan doen want de hoofdoek is voor je nek en keel te verbergen niet voor de kroes haren van die meisjes te verbergen beslema gegroet jamila

Hebben die 6 meiden die jy de hoofddoek op de "goede" manier hebt laten dragen niet uitgelegd waarom ze "ze3ma" die hoofddoek zo dragen???
En een hoofddoek is zeker ook om je haar te bedekken, moehiem laat iedereen in zyn waarde, hoe ze hem dragen is niet jou verantwoordelykheid!

You go girl ;)

athsaynou

Citaat van: tewajagats in the hous!!!!!!!!! op 03/01/2005 om 19:24:29
nee ik zeg alleen dat dat haram is en ik praat over die meisjes omdat ze net zo goed hoofdoek weg kunnen hallen

Gelijk heb je maar kijk hoe je het zegt! je valt ze aan!

Astalavista

Yawshishem babaam sham 3aad tamezyaant;

Sorry voor de interventie...maar is daar echt iets die heet Hijab..wat is dat eigenlijk?is het een sjhaal rond de nek of een dokje op de haar of rond de middellichaam..of  wat dan ook...ik vraag me af : is dat afkomstig van Islam of gewonten en traditie...of is het  allemaal een soort uitdaging en thaghanaant tegn de niet moslims om te laten zien dat "wij" zijn moslims ...
Over dit onderwerp ik heb een vraag: Waarom de slaven/moslima's,  in de tijd van de eerste islam mogen geen dokje dragen?was   hijab toen alleen maar voor vrije moslima's...of was dat nog niet (gegeneraleseerd) voor alle moslima's...?

In de ander hand  ik vind de vraag/raad van tewajagats terecht omdat "of je doet het goed of je doet het niet"...... klaarmee

Adbaabam iyach-ssin wadji darray ennim.

Lâle

Citaat van: tewajagats in the hous!!!!!!!!! op 03/01/2005 om 19:16:58
Eselemoelekoem allemaal sorry maar kan iemand mijn duidelijk maken waarom meisjes met zeggema hoofdoek naar achteren zeggen dat ze hoofdoek draagen want ik vindt dat namelijk erg walgelijk en raad alle meisjes die hen hoofdoek op de cabrio manier doen snel hun hoofdoek naar voren doen of sjaaltjes gaan doen want de hoofdoek is voor je nek en keel te verbergen niet voor de kroes haren van die meisjes te verbergen beslema gegroet jamila

Hey meid, naar mijn weten hoort een 'goed moslima' ook niet te oordelen over anderen, maar dat aan de Almachtige over te laten!!! Met andere woorden, geen commentaar graag over andere meiden over iets waar meningen erg over kunnen verschillen (de hoofddoek) terwijl je zelf een erg duidelijke regel van de Islam overtreedt!

Astalavista

'Eddin, annassiha"
met ander woorden  rgeloof  in islam is  "advies".

marocmeisje


Laysa

En zo werd de wijsgerige islam weer keihard 1000 jaar naar achteren getrapt ...

Vechten om hoe de broodkruimels gelegd moeten worden .... Discussie gereduceerd tot het dragen van een stuk stof op een bepaalde manier ... Welkom Nederland, speel maar verder met de islam ... het is u gegund ...

tamlalt_n_tinghir

Citaat van: Laysa op 30/01/2005 om 03:59:38
En zo werd de wijsgerige islam weer keihard 1000 jaar naar achteren getrapt ...
Vechten om hoe de broodkruimels gelegd moeten worden .... Discussie gereduceerd tot het dragen van een stuk stof op een bepaalde manier ... Welkom Nederland, speel maar verder met de islam ... het is u gegund ...
ze verspillen hun tijd om over die doekje s te praten en ze maken er een grote drama van ipv zich bezich te houden met het regelen van de werkloosheid en BTW.

algoufominalaah

Citaat van: Honey op 03/01/2005 om 19:22:20
Meid ,

Ik draag zelf ook hoofdoek, gewoon normaal naar voren.

Maar niemand geeft jou het recht om zo te praten over die meiden die hun hoofddoek  naar achteren dragen

Je kan dan ook net zo goed alle dingen opnoemen die haraam zijn  .zuster adino nasi7a.zuster wou jullie gedenken en dat is toch niet verkeerd

algoufominalaah

Zusterschap in de islam

In naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle 

"En houdt jullie allen stevig vast aan het touw (de godsdienst)  van Allah en weest niet verdeeld.Gedenkt de gunst die Allah jullie schonk toen jullie vijanden waren en Hij jullie harten tot elkaar bracht en door Zijn gunst broeders werden, toen jullie op de rand van de afgrond van de Hel waren en Hij jullie ervan redde. Zo heeft Allah Zijn Tekenen voor jullie duidelijk gemaakt. Hopelijk zullen jullie Leiding volgen.” (Hoofdstuk Ali Imraan vers 103)   

Wij zusters delen iets met elkaar wat belangrijker is dan deze hele wereld namelijk dat wij geloven in de eenheid van Allah de Verhevene en dat wij geloven in de godsdienst die Hij voor ons bepaald heeft: de islam. Wij geloven in profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) en alle andere profeten (vrede zij met hen) die hem voorgegaan zijn.

Wij zijn allen een lid van de moslimgemeenschap ongeacht de ras, kleur, taal of cultuur, wij zijn de dienaressen van Allah de Verhevene die allemaal gelijk zijn aan elkaar en dat is zeker een gunst.

Wij zusters zouden ook eenmaal niet zonder elkaar kunnen want we hebben elkaar nodig zoals Aboe Moesa al-ash’arie verhaalt dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem)  heeft gezegd: "De gelovige is voor een (andere) gelovige als (de verschillende delen van) een gebouw, een (gedeelte) versterkt een ander.” Hij verstrengelde daarop zijn vingers. (Boekharie en Moeslim)

Hoe kan ik en jij als zuster de zusterschap volledig vervullen en elkaar de rechten geven die jij en ik aan elkaar verschuldigd zijn. De islam is Alhamdulilah zo perfect dat zelfs in de Qor’aan en de Soenna details zo mooi beschreven zijn over hoe wij elkaar moeten behandelen en wat wij voor elkaar kunnen verrichten.

volgende