Jihad is sinds gisteren verboden in Marokko.

Gestart door Anir, 16/12/2004 om 16:34:26

Anir

In de volkskrant van gisteren stond dat Marokko verbiedt de naam Jihad. .

Een Marokkaanse vader in Amsterdam noemt zijn dochter Jihad.  Het Marokkaanse consulaat accepteert de naam Jihad niet meer.   De Amsterdamse gemeente heeft de naam geaccepteerd.

Asmun80

wat wil je anders wordt papa sharon kwaad..

Idir

Die Marokkaanse overheid moet alle Arabische namen verbieden en terug naar haar kern keren. Dus voortaan alleen maar Amazigh-namen .... ;)

Sa3ieD

Waarom verbieden ze de naam Osama dan niet? Die wordt ook geassocieerd met Binladen. Vind het trouwens achtelijk dat een naam als Jihad verboden wordt aangezien die naam al veeel langer gebruikt werd. Marokko danst ook maar naar de pijpen van Nederland door die naam te verbieden. Zo bevestigd de Marokkaanse overheid alleen maar het beeld dat Jihad slecht is, iedereen neemt maar jihad in de mond zonder te weten wat het betekent.

Maar idd ze moeten de beerput openen als het gaat om marokkaans namenbeleid. Vind het vreemd dat de Nederlandse overheid er ook lekker aan meewerkt. Ze hebben het wel over allerlei vrijheden maar waar blijft de vrijheid om je kind de naam van je keuze te geven?

allasian

OK Osama moet wel kunnen vind ik.
Maar Jihaad,wie gaat er nou z'n dochter Jihaad noemen??
Die eikel houdt er geen rekening mee dat zij daar later mee gepest gaat worden.
Als dat woordje niet zo bekend was OK,maar iedereen weet nou wat Jihaad is of heeft er een beeld van.

Turken hebben ook namen zoals Barish wat "oorlog" betekent alleen lijkt het een normale naam omdat heel weinig mensen weten wat dat betekent,behalve de turken zelf.

Inuit

Citaat van: allasian op 16/12/2004 om 21:03:24

.......maar iedereen weet nou wat Jihaad is of heeft er een beeld van.
iedereen denkt te weten wat jihaad betekent of heeft er een verkeerd beeld van ;)

Inuit

AMSTERDAM - De vader die zijn pasgeboren dochter de naam Jihad gaf, wil haar anders noemen. Dat liet een woordvoerster van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes, waar het kindje is ingeschreven, donderdag weten.

Op 27 november werd het meisje geboren. De ambtenaar van de burgerlijke stand had de naam, die ook wel heilige oorlog tegen de vijanden van de islam betekent, zonder problemen aanvaard. Het Marokkaanse consulaat, dat de naam ook moet accepteren omdat het meisje zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit heeft, protesteerde. Klik hier !

Het stadsdeel stuurde de ouders van de baby een brief met het verzoek contact met hen op te nemen. De vader reageerde daarop en gaf aan de naam te willen wijzigen. Volgens de woordvoerster wil de vader het leven van zijn dochter niet laten beginnen met een beladen naam.


http://www.nu.nl/news.jsp?n=456625&c=122

Inuit

Citaat van: gebruiker01 op 16/12/2004 om 21:45:28
AMSTERDAM - De vader die zijn pasgeboren dochter de naam Jihad gaf, wil haar anders noemen. Dat liet een woordvoerster van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes, waar het kindje is ingeschreven, donderdag weten.

Op 27 november werd het meisje geboren. De ambtenaar van de burgerlijke stand had de naam, die ook wel heilige oorlog tegen de vijanden van de islam betekent, zonder problemen aanvaard. Het Marokkaanse consulaat, dat de naam ook moet accepteren omdat het meisje zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit heeft, protesteerde. Klik hier !

Het stadsdeel stuurde de ouders van de baby een brief met het verzoek contact met hen op te nemen. De vader reageerde daarop en gaf aan de naam te willen wijzigen. Volgens de woordvoerster wil de vader het leven van zijn dochter niet laten beginnen met een beladen naam.


http://www.nu.nl/news.jsp?n=456625&c=122
dit bedoel ik allasian.

Dora

werkelijk belachelijk natuurlijk.

djihad > gevecht/inspanning

en heeft niets te maken met de islamitische djihad, het woord kan ook gebruikt woorden tussen christelijke gevechten...

waarom is djoenaid/djoenaida niet verboden dan???...dat betekend strijder/strijdster...

daarnaast begint de djihaad waar men het over heeft met de innerlijke djihad...en dat mag ook wel in deze tijd...niemand heeft het recht om een naam te verbieden die je als ouderzijnde kiest voor je kind.

allasian

JAAAA je hebt wel gelijk dat je je kind mag noemen hoe je wilt.
Maar als ouderzijnde draag je ook een verantwoordelijkheids gevoel.
Als dat kind nou daar later meegepest gaat worden,iets dat ik onvermijdelijk acht met zo'n naam dan is het toch beter om zo'n naam niet te kiezen.Zelfs in Marokko zal ze daarmee gepest worden.En dat allemaal door jouw koppigheid.Kies wat het beste voor het kind is.

ik heb nog nooit van zo'n meisjesnaam gehoord.

athsaynou

Het slaat nergens op..kom op zeg..je mag je EIGEN kinderen noemen zoals je wilt..




allasian

Het kind wordt daar mee gepest athaghyutch,
Word nou eens wakker.Wil je dat je kind gepest wordt??

athsaynou

Citaat van: allasian op 17/12/2004 om 17:37:20
Het kind wordt daar mee gepest athaghyutch,
Word nou eens wakker.Wil je dat je kind gepest wordt??

heb ik dat ontkend dan ayaghour (zoals jij dat wil)?

Dora

Citaat van: allasian op 17/12/2004 om 17:29:47
JAAAA je hebt wel gelijk dat je je kind mag noemen hoe je wilt.
Maar als ouderzijnde draag je ook een verantwoordelijkheids gevoel.
Als dat kind nou daar later meegepest gaat worden,iets dat ik onvermijdelijk acht met zo'n naam dan is het toch beter om zo'n naam niet te kiezen.Zelfs in Marokko zal ze daarmee gepest worden.En dat allemaal door jouw koppigheid.Kies wat het beste voor het kind is.

ik heb nog nooit van zo'n meisjesnaam gehoord.


jawel hoor..er was een sahaba die heet abou djihad..vader van djihad

goed, ik denk niet dat djihad er voor zal zorgen dat het kind gepest wordt..althans niet in de zin dat een andere naam dat kan voorkomen. als kinderen het op een bepaald persoon munten dan verzinnen ze van alles om haar/hem te pesten.

zo werd een klasgenootje van mij die ghizlane heet vroeger griezel genoemd > abbidien > alladin ......bouchra > boe ch3a enz enz...

allasian