Hoofdmenu

Goedkoop gedrag !

Gestart door IIAwajie3erII, 15/12/2004 om 22:20:22

allasian

Vriend,zij kan haar temprament niet in bedwang houden,legt mij woorden in de mond,reageert niet inhoudelijk,trekt voorbarige conclusies.

Als je hier in Nederland bent opgegroeid dan ben je nou eenmaal niet evenveel Tamazight als die daar in Marokko al heel hun leven wonen.
Dat is toch zo,


Dobry Den

Citaat van: allasian op 20/12/2004 om 14:54:56
I mean,look at you !!??Die avatar
Je houd meer van die haagse buurt waar je vandaan komt dan Arif.
Dobry from the block.

Pardon? Vanwege mijn avatar (inderdaad met de vette tekst "Alle Turken terug naar Marokko') denk jij het recht te hebben mijn Tamazight identiteit te ontkennen? Je hebt wel ballen, jongen. Ballen zonder inhoud.

allasian

Meid,als jij in Arif een willekeurig gesprek aangaat met andere autochtone meiden daar,dan weten ze na 2minuten hoe laat het is.
Namelijk dat je daar niet woont.

mouslati

Ik snap effe wat niet, moeten wij ons nu verontschuldigen voor het feit dat we hier wonen. Of is dit een reden voor de meiden daar om zich zo te gedragen. Voelen hun zich met dat gedrag meer tmazigt, dan wij. Nou als dat de criteria zijn, laat mij dan maar lekker on-tmazigt.

abrid

Als iedereen tmazight bleef spreken Oke.

Maar de imazighen in nederland leren nederlands en de imazighen in marokko leren arabisch. Dus de taal van het land word gewoon weggevaagd waardoor je niet kan weten waar iemand vandaan komt.

M.a.w. wat is de taal van de streek/land.

Dobry Den

Citaat van: allasian op 20/12/2004 om 15:06:25
Als je hier in Nederland bent opgegroeid dan ben je nou eenmaal niet evenveel Tamazight als die daar in Marokko al heel hun leven wonen.
Dat is toch zo,

Deze ontkenning van het Tamazight identiteit van Imazigen in Nederland ben ik al meerdere malen tegen gekomen bij mannen die in Marokko zijn opgegroeid en zich scharen onder de noemer "Amazigh activist".  Een gedachte die net zo bestreden moet worden als elk ander gedachte die een bedreiging vormt voor het Tamazight.

allasian

Citaat van: abrid op 20/12/2004 om 15:18:30
Dus de taal van het land word gewoon weggevaagd waardoor je niet kan weten waar iemand vandaan komt.
Waarom weten zij dan zodra wij onze bek opentrekken dat we niet autochtoon zijn al is je Tamazight technisch goed,mooie kleren,schoenen buitenbeschouwing gelaten.

miss.F.

Citaat van: allasian op 20/12/2004 om 15:27:13
Citaat van: abrid op 20/12/2004 om 15:18:30
Dus de taal van het land word gewoon weggevaagd waardoor je niet kan weten waar iemand vandaan komt.
Waarom weten zij dan zodra wij onze bek opentrekken dat we niet autochtoon zijn al is je Tamazight technisch goed,mooie kleren,schoenen buitenbeschouwing gelaten.
dat zien ze o.a aan je houding: je manier van lopen: wij schijnen gehaaster te lopen dan de mensen daaro

allasian

Citaat van: Dobry Den op 20/12/2004 om 15:23:33

Deze ontkenning van het Tamazight identiteit van Imazigen in Nederland ben ik al meerdere malen tegen gekomen bij mannen die in Marokko zijn opgegroeid en zich scharen onder de noemer "Amazigh activist".  Een gedachte die net zo bestreden moet worden als elk ander gedachte die een bedreiging vormt voor het Tamazight.
Well you're wrong babe.I'm dutchborn en spreek accentloos Nederlands en voel me ook gedeeltelijk bewust Nederlander.Het gaat hier om zelf kritiek.

razafa

#39
Citaat van: allasian op 20/12/2004 om 15:27:13
Citaat van: abrid op 20/12/2004 om 15:18:30
Dus de taal van het land word gewoon weggevaagd waardoor je niet kan weten waar iemand vandaan komt.
Waarom weten zij dan zodra wij onze bek opentrekken dat we niet autochtoon zijn al is je Tamazight technisch goed,mooie kleren,schoenen buitenbeschouwing gelaten.

het komt omdat de meeste mensen chiki hebben ik ken een paar meisjes import bruiden die hier nog 2 jaar zijn en die doen alsof zij moeite hebben om de juist amazigh woorden te vinden. als  iemand goed tharifith spreekt en geen chiki heeft, met gewone marokaanse kleding en lekker bruin is geworden door de zon dan zal er niemand denken dat het om iemand uit europa komt gaat.

abrid

Andere kenmerken baby faces, zeep handjes, nike air max en aussi's cavello's ooit lang geleden ;),  etc etc
Maar er valt altijd aan je accent te werken. Enigste middel is meer tmazight praten en niet te vaak over switchen naar het hollands.

Het enigste verschil is dat wij in het buitenland wonen en de mensen daar autochtoon zijn. Dus vreemdelingen in eigen huis.


IIAwajie3erII

Citaat van: miss.F. op 20/12/2004 om 15:30:23
Citaat van: allasian op 20/12/2004 om 15:27:13
Citaat van: abrid op 20/12/2004 om 15:18:30
Dus de taal van het land word gewoon weggevaagd waardoor je niet kan weten waar iemand vandaan komt.
Waarom weten zij dan zodra wij onze bek opentrekken dat we niet autochtoon zijn al is je Tamazight technisch goed,mooie kleren,schoenen buitenbeschouwing gelaten.
dat zien ze o.a aan je houding: je manier van lopen: wij schijnen gehaaster te lopen dan de mensen daaro
Wij noemen het een ''Kezkoeza'' houding alles even snel willen doen :)

miss.F.

Citaat van: IIAit_'ArusII op 20/12/2004 om 15:37:14
Citaat van: miss.F. op 20/12/2004 om 15:30:23
Citaat van: allasian op 20/12/2004 om 15:27:13
Citaat van: abrid op 20/12/2004 om 15:18:30
Dus de taal van het land word gewoon weggevaagd waardoor je niet kan weten waar iemand vandaan komt.
Waarom weten zij dan zodra wij onze bek opentrekken dat we niet autochtoon zijn al is je Tamazight technisch goed,mooie kleren,schoenen buitenbeschouwing gelaten.
dat zien ze o.a aan je houding: je manier van lopen: wij schijnen gehaaster te lopen dan de mensen daaro
Wij noemen het een ''Kezkoeza'' houding alles even snel willen doen :)

maar die mensen daar zijn echt traag, als ik daar op straat loop, irriteer ik me wel aan hun tempo, kun je nagaan hoe ver je hier geintegreerd bent

Dobry Den

Citaat van: allasian op 20/12/2004 om 15:14:38
Meid,als jij in Arif een willekeurig gesprek aangaat met andere autochtone meiden daar,dan weten ze na 2minuten hoe laat het is.
Namelijk dat je daar niet woont.

Sterker nog, dat weten ze op het moment al wanneer er geluid uit mijn keel komt. Dat ik in Nederland geboren en getogen ben, neemt niet weg dat Ik Tamazight ben. Het geeft jou niet het recht om dit te ontkennen ongeacht met welke inhoudloze argument je komt aanzetten.

IIAwajie3erII

Citaat van: miss.F. op 20/12/2004 om 15:39:41
Citaat van: IIAit_'ArusII op 20/12/2004 om 15:37:14
Citaat van: miss.F. op 20/12/2004 om 15:30:23
Citaat van: allasian op 20/12/2004 om 15:27:13
Citaat van: abrid op 20/12/2004 om 15:18:30
Dus de taal van het land word gewoon weggevaagd waardoor je niet kan weten waar iemand vandaan komt.
Waarom weten zij dan zodra wij onze bek opentrekken dat we niet autochtoon zijn al is je Tamazight technisch goed,mooie kleren,schoenen buitenbeschouwing gelaten.
dat zien ze o.a aan je houding: je manier van lopen: wij schijnen gehaaster te lopen dan de mensen daaro
Wij noemen het een ''Kezkoeza'' houding alles even snel willen doen :)

maar die mensen daar zijn echt traag, als ik daar op straat loop, irriteer ik me wel aan hun tempo, kun je nagaan hoe ver je hier geintegreerd bent
Miss F het is een onderdeel van de cultuur, alles gaat gewoon relaxe en trager.
Maar volgens mij gaan we juist daarvoor op vakantie.
Ik moet er niet aan denken dat ik in klein amsterdam terecht moest komen want welke vakantie heb je dan ?
Ja die verdonk onderschat hoe ver we al gevorderd zijn in de integratie, als je ziet hoe onze gedrag beeinvloed is door het westen dan kunnen sommigen terecht stellen dat we bijna geen kenmerken meer over hebben van de Imazighen.