Hoofdmenu

Goedkoop gedrag !

Gestart door IIAwajie3erII, 15/12/2004 om 22:20:22

Chatt zie arif

#15
Citaat van: baCkdrAfTs_lcf op 16/12/2004 om 11:28:47


De tijd dat ik nog in arif-land kwam (5 jaar geleden voor het laatst), waren het voornamelijk Arabischsprekende vrouwen die zich extreem aanboden; zowel in lichamelijke als verbale vorm. Blijkbaar heeft de combinatie van het seksvirus uit de verarabiseerde gedeelten en de migratiedrang zich dan toch met de Timazighien gemengd... wat je achteraf gezien had kunnen verwachten. De mannelijke geestelijk-zwakke zwervers uit Europa die elk zakcentje opzij leggen om daar hun weldadige materialistisch voorkomen op te dringen aan naïevelingen die nog altijd denken dat het geld hier voor het oprapen ligt.


Hallo backdrafts.

Sorry voor mijn uitbarsting van vorige keer he!

Je kunt de irifien wel voor geestelijk zwakkeren uitmaken maar dat is denk ik maar een klein gedeelte van de mensen die hier wonen.
Ik heb een tijdje geleden een gesprek gehad met een bankdirecteur in arif(amazigh),hij vertelde me dat ARIF in veel opzichten een bijzonder deel van marokko was.Het gebied produceert vrijwel niets en toch is er geen hongersnood of echt extreme armoede.Begrijp me niet verkeerd,er is wel armoede maar niet in de mate die je in sommige andere landen ziet.

Hij vertelde me dat ARIF op solidariteit van de irifien in het buitenland leefde.Er zijn zeer zeker mensen die daar de grote pief uithangen in de zomermaanden maar det overgrote deel zorgt dat hun familie toch een menswaardig betaan kan leiden.Als ik dus een pluspunt van de iriefien moet noemen dan is het hun solidariteit met de familie en bekenden die achtergebleven zijn.

Je hebt het over vrouwen die zich daar aanbieden maar ik heb daar persoonlijk weinig van kunnen merken eigenlijk.Toch ben ik twee keer per jaar in arif,ik ben nog nooit in tanger geweest of in andere grotere steden.Tussen nador en al-hoceima heb ik weinig gemerkt van de zaken waar je het over hebt.

Thalla

Chatt zie arif

Citaat van: IIAwajie3erII op 16/12/2004 om 04:15:27
Citaat van: gebruiker01 op 16/12/2004 om 00:24:36
Citaat van: IIAwajie3erII op 16/12/2004 om 00:15:24
ehh k*t ik merk dat ik mn mond voorbij gepraat heb ;D
Hmm nou voor een aantal die mij via een PM vroegen wat voor een bijdrage ik tracht te leveren aan de Amazigh strijd in b.v marokko, wel hier heb je een goede voorbeeld van !
Het jammerlijke is dat ik ook meteen maar afscheid zal moeten nemen van jullie.
huh? ben je nou hier afscheid aan het nemen? waar ga je heen dan? en wat ga je daar doen?
Jawel a tawmat, mn bijna dagelijkse verschijning op sommige websites en op de lzjama3at hier heeft me blijkbaar geen goed gedaan hehehe
Iets doen dat ik allang had kunnen en moeten doen maar daar te schijterig voor was en te lang zat te wachten op incapabele mensen.
was leuk je lastig gevallen te hebben in sommige discussies hehe

In vrede !

He awayegher de activist.

Wat ben je van plan?
Misschien kun je ons overtuigen om je te helpen met wat je van plan bent.

thalla.

himito

Citaat van: miss.F. op 16/12/2004 om 13:07:51
Citaat van: IIAwajie3erII op 16/12/2004 om 04:15:27
Citaat van: gebruiker01 op 16/12/2004 om 00:24:36
Citaat van: IIAwajie3erII op 16/12/2004 om 00:15:24
ehh k*t ik merk dat ik mn mond voorbij gepraat heb ;D
Hmm nou voor een aantal die mij via een PM vroegen wat voor een bijdrage ik tracht te leveren aan de Amazigh strijd in b.v marokko, wel hier heb je een goede voorbeeld van !
Het jammerlijke is dat ik ook meteen maar afscheid zal moeten nemen van jullie.
huh? ben je nou hier afscheid aan het nemen? waar ga je heen dan? en wat ga je daar doen?
Jawel a tawmat, mn bijna dagelijkse verschijning op sommige websites en op de lzjama3at hier heeft me blijkbaar geen goed gedaan hehehe
Iets doen dat ik allang had kunnen en moeten doen maar daar te schijterig voor was en te lang zat te wachten op incapabele mensen.
was leuk je lastig gevallen te hebben in sommige discussies hehe

In vrede !

is awayigher niet emer onder ons? at jammer zeg, ik snap het eigenlijk niet, heb ik iets gemist? Somebody, anybody.........
Zonde,zijn inbreng was goed!Ik kan het hem niet kwalijk nemen,hij is geen extrimist  zoals ik sommige hoorde zeggen,maar een jongen met een goed hart.

Asmun80

een vriend van mij in arif zij eens:

Tafoenast mara teq rqwaged atawig!

Dus je kunt je wel voorstellen hoe groot de drang is om naar hier te komen.

wat die opdringerige meisjes betreft klopt het inderdaad dat de meeste van hen arabische zijn. Ik wil mijn broeders van arif dan ook waarschuwen voor een heuze migratiegolf van arabische prostituees in arif, vooral in de zomermaanden.
En het hoeft uiteraard geen betoog dat zulk gedrag snel geimiteerd wordt door onze (meestal simpele) meiden.

IIAwajie3erII

#19
Citaat van: Himito op 16/12/2004 om 14:24:15
Citaat van: miss.F. op 16/12/2004 om 13:07:51
Citaat van: IIAwajie3erII op 16/12/2004 om 04:15:27
Citaat van: gebruiker01 op 16/12/2004 om 00:24:36
Citaat van: IIAwajie3erII op 16/12/2004 om 00:15:24
ehh k*t ik merk dat ik mn mond voorbij gepraat heb ;D
Hmm nou voor een aantal die mij via een PM vroegen wat voor een bijdrage ik tracht te leveren aan de Amazigh strijd in b.v marokko, wel hier heb je een goede voorbeeld van !
Het jammerlijke is dat ik ook meteen maar afscheid zal moeten nemen van jullie.
huh? ben je nou hier afscheid aan het nemen? waar ga je heen dan? en wat ga je daar doen?
Jawel a tawmat, mn bijna dagelijkse verschijning op sommige websites en op de lzjama3at hier heeft me blijkbaar geen goed gedaan hehehe
Iets doen dat ik allang had kunnen en moeten doen maar daar te schijterig voor was en te lang zat te wachten op incapabele mensen.
was leuk je lastig gevallen te hebben in sommige discussies hehe

In vrede !

is awayigher niet emer onder ons? at jammer zeg, ik snap het eigenlijk niet, heb ik iets gemist? Somebody, anybody.........
Zonde,zijn inbreng was goed!Ik kan het hem niet kwalijk nemen,hij is geen extrimist  zoals ik sommige hoorde zeggen,maar een jongen met een goed hart.
Shekaa3sh a tawmat :)
Het is zeer frustrerend als je telkens op de man aangevallen word puur omdat men inhoudelijk niets in te brengen heeft.
Een aantal keren ben ik er in mee gegaan tegen beter weten in en schaamte dat ik me verlaagde tot het kinderachtige niveau van sommigen.
Sommigen die na jaren slechts koppijn hebben overgehouden en bedreigingen, van mensen om wie je het een en ander zegt en doet, zorgd er op den duur voor dat het vlammetje uit gaat.
Wat wel zorgelijk is de slappe houding van mensen die beweren, die schreeuwen rif republiek maar zelfs te bang zijn hun duidelijkheid en stem te doen gelden onder de anders denkenden en hun te trachten te overhalen en of te overtuigen.
Nee in tegendeel je bent meteen extremist een persoon die bestreden moet worden.
Terug op deze topic zouden mensen die een klein beetje hart hebben, moeten janken om te weten waartoe onze zusters in staat zijn om maar die elende te ontlopen.
Mensen die niet gehuild hebben en nog steeds huilen bij die beelden van weggevaagde huizen en de tig doden, zijn mensheid onwaardig.
op de enkel figuurtje die meteen met cijvertjes begint te stoeien, zeg ik een ding en dat is dat jou algehele niveau die ik hier heb meegemaakt ronduit niet voldoet aan die van een geestelijk manke kip !
Mischien is het wel de bedoeling van een topic/discussie-starter om te shockeren, of is dat nooit in dat kleine breintje doorgedrongen.
Het valt nooit de dames kwalijk te nemen althans niet voor 100%, nee de situatie moet je kwalijk nemen.
En als je dat erkend dan even achter je oortje krabben en laat die mercedes volgende jaar maar bij de garage en neem een fordje en doe iets anders met het geld ;)
Zoals mn pa altijd tegen me zei : Neshnien Irrifian ntezzoe ennesch, eshaa e3eddies,en kharre3 er3iew eg wayooya waha !

IIAwajie3erII

Citaat van: Chatt zie arif op 16/12/2004 om 14:03:54
Citaat van: IIAwajie3erII op 16/12/2004 om 04:15:27
Citaat van: gebruiker01 op 16/12/2004 om 00:24:36
Citaat van: IIAwajie3erII op 16/12/2004 om 00:15:24
ehh k*t ik merk dat ik mn mond voorbij gepraat heb ;D
Hmm nou voor een aantal die mij via een PM vroegen wat voor een bijdrage ik tracht te leveren aan de Amazigh strijd in b.v marokko, wel hier heb je een goede voorbeeld van !
Het jammerlijke is dat ik ook meteen maar afscheid zal moeten nemen van jullie.
huh? ben je nou hier afscheid aan het nemen? waar ga je heen dan? en wat ga je daar doen?
Jawel a tawmat, mn bijna dagelijkse verschijning op sommige websites en op de lzjama3at hier heeft me blijkbaar geen goed gedaan hehehe
Iets doen dat ik allang had kunnen en moeten doen maar daar te schijterig voor was en te lang zat te wachten op incapabele mensen.
was leuk je lastig gevallen te hebben in sommige discussies hehe

In vrede !

He awayegher de activist.

Wat ben je van plan?
Misschien kun je ons overtuigen om je te helpen met wat je van plan bent.

thalla.
Activist ? je kan het ook overdrijven a tawmat ;D
Is nog te voorbarig om het hier meteen neer te zetten, bovendien bij het idee denk ik soms dat het hoogst tijd is voor de psychiater maar wie weet .
Kijk sommige dingen moet je nooit ter discussie leggen of voorleggen en mensen de gelegenheid geven daar aan te twijvelen en of in discussie te trekken, zeker als er nog geen concrete stappen genomen zijn ;)
Bovendien moet ik maar eerst zien deze luie subsidie-vreters om me heen te overtuigen.


mouslati

Citaat van: IIAit_'ArusII op 15/12/2004 om 22:20:22
Een tweetal vrienden vergezeld met een Iraanse fotograaf/journalist  die geintresseerd is in de Amazigh beweging  zijn net uit marokko terug gekomen.
Zij zijn naar Nador geweest en hebben het volgende opgemerkt.
De goedkope gedrag van de Timazighin die in bosjes zich aanboden om de Iraanse christen te huwen.
Ik snap al jaren het goedkope gedrag van de dames niet, die zelfs na afraden van de twee vrienden voet bij stuk hielden, en letterlijk gezegd hebben al was hij een jood trouwen we hem alsnog want we willen hier gewoon weg en de rest intresseerd ons niet!
Nou een kort stukje van een gedrag dat wel vaker voorkomt naar mijn weten al heb ik het nog nooit zo drastisch gehoord.
Omdat we het wel kennen van de jongens zijn nu de dames aan de beurt :)
Mijn vraag is dan ook wie kent dit, en wat is je mening over dit soort gedrag ?

Ik herken dit gedrag idd ook als ik im Marokko ben. Het overkomt je wel eens dat dames met je man lopen te flirten nota bene waar je bij staat. Een meisje was een keer zelfs zo brutaal dat ze in zo'n eettent gewoon naast 'm kwam zitten. Als antwoord op de mededeling dat hij bij mij hoorde zei ze "misschien wil hij nou wat anders" de brutaliteit.
Ik weet nog niet of ik medelijden moet hebben met dat soort meisjes die zich tot dat niveau verlagen, ik vind het sneu dat hun toekomst minimaal is daar in arif. Aan de andere kant je hoeft je ook niet zo te gedragen.


allasian

Dat is ook onze schuld.Vieze shab elgaryj.
Wij halen iets weg uit Arif wat onontbeerlijk is voor Arif zelf,namelijk de Rifijnse vrouw.De rifijnse vrouw is het allerbelangrijkste voor het veiligstellen van Tamazight in de toekomst in Arif.

Elk jaar worden er weer bruiloften gevierd vuurwerk gaat de lucht in vreugdekreten ,uyuyuyuyuyuyuyyu.
Dit is echt ironisch.

mouslati

Citaat van: allasian op 20/12/2004 om 13:32:24
Dat is ook onze schuld.Vieze shab elgaryj.
Wij halen iets weg uit Arif wat onontbeerlijk is voor Arif zelf,namelijk de Rifijnse vrouw.De rifijnse vrouw is het allerbelangrijkste voor het veiligstellen van Tamazight in de toekomst in Arif.

Elk jaar worden er weer bruiloften gevierd vuurwerk gaat de lucht in vreugdekreten ,uyuyuyuyuyuyuyyu.
Dit is echt ironisch.
Ik weet niet wie jij vies noemt, maar moet je eens luisteren. Ik behandel iedereeen altijd gelijk, doe mezelf nooit meer voor dan dat ik ben maar wordt door de meiden daar altijd schuin aangekeken. Enkel en alleen omdat mijn ouders het geluk hadden vroeger weg te komen.........sorry hoor. Maar ik ga me niet verontschuldigen voor het feit dat ik wel in lgariz woon en hun niet.

Dobry Den

Citaat van: allasian op 20/12/2004 om 13:32:24
Dat is ook onze schuld.Vieze shab elgaryj.
Wij halen iets weg uit Arif wat onontbeerlijk is voor Arif zelf,namelijk de Rifijnse vrouw.De rifijnse vrouw is het allerbelangrijkste voor het veiligstellen van Tamazight in de toekomst in Arif.

Elk jaar worden er weer bruiloften gevierd vuurwerk gaat de lucht in vreugdekreten ,uyuyuyuyuyuyuyyu.
Dit is echt ironisch.

Als je verantwoordelijk voelt voor het gedrag van bepaalde meisjes in Arif, betrek het dan alleen op jezelf, wil je. Ik behoor tot die "shab elgaryj"en wil niet betiteld worden als "vies" noch wil ik verantwoordelijk gehouden worden voor bepaalde gedragingen in Arif. 

Wat stel je voor? Geen Timazighen meer naar Nederland? Nederlandse Timazighen stimuleren om te emigreren naar Arif als hoedsters voor het Tamazight? Denk je niet dat zowel Timazighen als de Imazighen de taak en verantwoordelijkheid hebben om het Tamazight in stand te houden en het door te geven aan het nageslacht? Kom niet met traditionele gepraat dat de vrouwen de kinderen opvoeden en zich bezighouden met traditionele kleding, sieraden en taal. 

allasian

Citaat van: Dobry Den op 20/12/2004 om 14:20:04

Wat stel je voor? Geen Timazighen meer naar Nederland?
Ja.geen Timazighin meer naar europa of wat dan ook.
CiteerNederlandse Timazighen stimuleren om te emigreren naar Arif als hoedsters voor het Tamazight?
Nee,blijf waar je bent Nederland,Belgie,Frankrijk,Spanje. Jullie zijn geen Timazighin.
Citeer
Kom niet met traditionele gepraat dat de vrouwen de kinderen opvoeden en zich bezighouden met traditionele kleding, sieraden en taal. 
Toch is het zo,vrouwen brengen meer tijd door met de kinderen.


Dobry Den

Citaat van: allasian op 20/12/2004 om 14:39:25
Jullie zijn geen Timazighin

Jij bent niet de eerste die onze Tamazight identiteit ontkent en zal helaas ook niet de laatste zijn. Je bent 1 van de vele hindernissen op onze weg naar erkenning; niet meer en niet minder.

allasian

I mean,look at you !!??Die avatar
Je houd meer van die haagse buurt waar je vandaan komt dan Arif.
Dobry from the block.

Sa3ieD

Die avatar van Dobry den ken ik, dat is een plaatje waarop staat: Alle Marokkanen terug naar Turkije (of iets dergelijks). Dat jij daar nou de haagse buurt in ziet is jouw probleem.

IIAwajie3erII

Ik denk eerder dat mensen zich irriteren aan het overdreven gedrag waar zelfs wij ons aan kunnen irriteren.
Een enkele wat ongelukkige voorval is niet het belangrijkste, maar als je ziet hoe mensen zich bv op de rijwegen gedragen dan kan je bloed soms koken.
Mensen met hun sportwagens razen over de wegen, en worden zij aangehouden dan doen ze een beroep op hun portomonee en zo houden zij dat soort praktijken mede in leven.
Dit is slechts een voorbeeld.
Bovendien een pak geld te voorschijn toveren om die arme man achter zn schaarse groenten te imponeren is ook nergens voor nodig.
Het gaat om het onnodig kwetsen van mensen.
Bovendien vind ik ook het Nederlands praten in gezelschap van onze mensen ook niet kunnen en de opmerkingen die men daar vaak te horen krijgt, zijn ook een teken dat er wel degelijk iets fouts zit OOK bij ons.
Neemt niet weg dat de mensen aldaar wel degelijk veel valt te verwijten.
Veel van mijn zusters timazighin hebben een hekel gekregen aan sommige plaatsen als bv Imzouren of Al hoceima, mede door het bijna holbewoners gedrag van de jongens, en de dames die plakken als secondelijm zelfs aan een getrouwde man.
We hebben over het algemeen gezin best een slechte mentaliteit, want het geldt voor zowel hier alswel daar, jalouzie  jalouzie en nog eens jalouzie en wij helpen hen veelal aan het gevoel.