Hoofdmenu

Wat moet ik toch!!!!???

Gestart door Getrouwd, 06/12/2004 om 11:45:18

Getrouwd

hallo allemaal,

ik moet hier even mijn ei kwijt aangezien ik bij niemand hierover wil en kan praten. ik ben getrouwd zoals je ziet en heb een kind met mijn man. alleen hebben we nu weer ruzie. en deze ruzie gaat nu weer om zijn familie. soms haat ik die familie van hem gewoon. hij is echt onredelijk. ik kan helaas niet in detail treden omdat het anders herkenbaar kan zijn voor hem aangezien hij ook wel eens hier op dit forum te vinden is...niet dit onderwerp maar goed. toen zijn ouders van de vakantie een lange periode weg waren hadden we het zo goed samen...echt het was heerlijk. en zodra ze terug zijnh begint het gezeik en gezeur weer. echt niet normaal.. hij wil dat ik zijn moeder net zo vaak bezoek als de mijne en vind dat zijn moeder op nr 1 moet staan. maar ziet zijn moeder mij net als haar dochter. nee dat doet ze niet.. Mijn moeder is mijn moeder en die heb ik liever dan mijn schoonmoeder en daarbij komt nog dat mijn schoonmoeder in het verleden en nog niet zo lang geleden een ruzie heeft uitgelokt en hele kwetsende dingen heeft gezegd die gewoon niet kunnen en dat terwijl ik onschuldig ben en was. kortom....die ruzies van ons zijn regelmatig en altijd om zijn k**familie. sorry voor mijn woordgebruik...maar ik ben het gewoon spuugzat. we praten nu al een paar dagen niet met elkaar en we slapen ook niet met elkaar...wat moet ik hier toch mee...ik ben het echt spuugzat. ik weet gewoon 100% zeker dat zijn moeder indirect dingen tegen hem zegt....dat weet ik gewoon zeker!!!

groetjes,

ta7amoscht

jah...

ik vind dit een gevoelige onderwerp maar begrijp het wel... ik ben sowiso tegn scheiden dus ik denk dat dat geen oplossing is

ik denk dat je met je schoonmoeder moet gaan praten en zeggen wat je voelt...


dus jah... ik denk dat het dan wel goed komt

insallah



 

Sabadilla

Citaat van: Getrouwd op 06/12/2004 om 11:45:18
hallo allemaal,

ik moet hier even mijn ei kwijt aangezien ik bij niemand hierover wil en kan praten. ik ben getrouwd zoals je ziet en heb een kind met mijn man. alleen hebben we nu weer ruzie. en deze ruzie gaat nu weer om zijn familie. soms haat ik die familie van hem gewoon. hij is echt onredelijk. ik kan helaas niet in detail treden omdat het anders herkenbaar kan zijn voor hem aangezien hij ook wel eens hier op dit forum te vinden is...niet dit onderwerp maar goed. toen zijn ouders van de vakantie een lange periode weg waren hadden we het zo goed samen...echt het was heerlijk. en zodra ze terug zijnh begint het gezeik en gezeur weer. echt niet normaal.. hij wil dat ik zijn moeder net zo vaak bezoek als de mijne en vind dat zijn moeder op nr 1 moet staan. maar ziet zijn moeder mij net als haar dochter. nee dat doet ze niet.. Mijn moeder is mijn moeder en die heb ik liever dan mijn schoonmoeder en daarbij komt nog dat mijn schoonmoeder in het verleden en nog niet zo lang geleden een ruzie heeft uitgelokt en hele kwetsende dingen heeft gezegd die gewoon niet kunnen en dat terwijl ik onschuldig ben en was. kortom....die ruzies van ons zijn regelmatig en altijd om zijn k**familie. sorry voor mijn woordgebruik...maar ik ben het gewoon spuugzat. we praten nu al een paar dagen niet met elkaar en we slapen ook niet met elkaar...wat moet ik hier toch mee...ik ben het echt spuugzat. ik weet gewoon 100% zeker dat zijn moeder indirect dingen tegen hem zegt....dat weet ik gewoon zeker!!!

groetjes,

Ik zou zeggen verhuis naar een stad, of nog beter een ander continent waar geen familie woont, bij marokkanen zorgt de bemoeienis van andere familieleden juist voor problemen, ze weten niet wat privacy inhoudt!!

himito

Citaat van: Getrouwd op 06/12/2004 om 11:45:18
hallo allemaal,

ik moet hier even mijn ei kwijt aangezien ik bij niemand hierover wil en kan praten. ik ben getrouwd zoals je ziet en heb een kind met mijn man. alleen hebben we nu weer ruzie. en deze ruzie gaat nu weer om zijn familie. soms haat ik die familie van hem gewoon. hij is echt onredelijk. ik kan helaas niet in detail treden omdat het anders herkenbaar kan zijn voor hem aangezien hij ook wel eens hier op dit forum te vinden is...niet dit onderwerp maar goed. toen zijn ouders van de vakantie een lange periode weg waren hadden we het zo goed samen...echt het was heerlijk. en zodra ze terug zijnh begint het gezeik en gezeur weer. echt niet normaal.. hij wil dat ik zijn moeder net zo vaak bezoek als de mijne en vind dat zijn moeder op nr 1 moet staan. maar ziet zijn moeder mij net als haar dochter. nee dat doet ze niet.. Mijn moeder is mijn moeder en die heb ik liever dan mijn schoonmoeder en daarbij komt nog dat mijn schoonmoeder in het verleden en nog niet zo lang geleden een ruzie heeft uitgelokt en hele kwetsende dingen heeft gezegd die gewoon niet kunnen en dat terwijl ik onschuldig ben en was. kortom....die ruzies van ons zijn regelmatig en altijd om zijn k**familie. sorry voor mijn woordgebruik...maar ik ben het gewoon spuugzat. we praten nu al een paar dagen niet met elkaar en we slapen ook niet met elkaar...wat moet ik hier toch mee...ik ben het echt spuugzat. ik weet gewoon 100% zeker dat zijn moeder indirect dingen tegen hem zegt....dat weet ik gewoon zeker!!!

groetjes,
Een tip,ondanks dat je schoonmoeder nare dingen tegen/over je heeft gezegd ,probeer haar te behandelen zoals je jou moeder ook behandeld.Je man zal meer om je gaan geven en van je houden als je zijn moeder met respect behandeld.Ruzies vinden overal plaats,maar om dat tussen jou en je man te laten komen zou heel erg zijn.Ik weet schoonmoeders zijn bemoeizuchtig,maar daar moet je door heen prikken.Alleen zo kun je een gelukkig gezin vormen met je man en kind.

Ik wens je veel succes.

Getrouwd

bedankt voor het reageren.

ik behandel haar ook goed. maar ze verwachten gewoon steeds meer en meer..ik begrijp die mensen niet. zoals ze verwacht denk ik ook dat ik haar hele huis schoon moet maken ofzo...terwijl ze nog dochters thuis heeft wonen...dat is toch niet normaal. als ik daar ben sta ik altijd in de keuken. dan ben ik aan het afwassen en afdrogen en opruimen terwlijk haar dochters dan lekker boven zitten te internetten of voor de buis zitten. dit is toch ook niet normaal. maar goed dat maakt me niet eens zoveel uit. maar dat mijn man bepaalde dingen tegen me zegt die gewoon heel kinderachtig zijn vind ik echt te erg. hij moet echt zijn excuses aanbieden en anders stikt hij er maar in. het is net alsof hij denkt dat hij nu meer kan maken omdat we een kind samen hebben. voordat we een kind hadden hield hij het niet zolang vol en kwam hij snel bij me terug. nou meneer heeft het helemala verkeerd hoor...als het niet dan gaat het niet en een kind houdt mij niet tegen!!!

pffff...wat haat ik het huwelijk soms zo erg!!

kobeh

Citaat van: Getrouwd op 06/12/2004 om 11:45:18
hallo allemaal,

ik moet hier even mijn ei kwijt aangezien ik bij niemand hierover wil en kan praten. ik ben getrouwd zoals je ziet en heb een kind met mijn man. alleen hebben we nu weer ruzie. en deze ruzie gaat nu weer om zijn familie. soms haat ik die familie van hem gewoon. hij is echt onredelijk. ik kan helaas niet in detail treden omdat het anders herkenbaar kan zijn voor hem aangezien hij ook wel eens hier op dit forum te vinden is...niet dit onderwerp maar goed. toen zijn ouders van de vakantie een lange periode weg waren hadden we het zo goed samen...echt het was heerlijk. en zodra ze terug zijnh begint het gezeik en gezeur weer. echt niet normaal.. hij wil dat ik zijn moeder net zo vaak bezoek als de mijne en vind dat zijn moeder op nr 1 moet staan. maar ziet zijn moeder mij net als haar dochter. nee dat doet ze niet.. Mijn moeder is mijn moeder en die heb ik liever dan mijn schoonmoeder en daarbij komt nog dat mijn schoonmoeder in het verleden en nog niet zo lang geleden een ruzie heeft uitgelokt en hele kwetsende dingen heeft gezegd die gewoon niet kunnen en dat terwijl ik onschuldig ben en was. kortom....die ruzies van ons zijn regelmatig en altijd om zijn k**familie. sorry voor mijn woordgebruik...maar ik ben het gewoon spuugzat. we praten nu al een paar dagen niet met elkaar en we slapen ook niet met elkaar...wat moet ik hier toch mee...ik ben het echt spuugzat. ik weet gewoon 100% zeker dat zijn moeder indirect dingen tegen hem zegt....dat weet ik gewoon zeker!!!

groetjes,

Natuurlijk kan jouw schoonmoeder de plaats niet innemen van jouw moeder, maar je moet ze wel als gelijke behandelen.
Zoals jij van jouw moeder houdt, houdt hij ook van zijn moeder..
Dus zul je jouw tijd wel eerlijk moeten verdelen.
Je moet niet vergeten  dat een vrouw niet ver van de Jenna verwijdert is, als ze Allah maar aanbidt, en als ze doet wat haar man haar vraagt..(indien helal natuurlijk)


Getrouwd

ja kobeh dat is zeker zo. dat ga ik ook niet ontkennen. maar hij kan mij ook niet mijn ouders of zus ontnemen. als ik daar elke dag wil zijn overdag dan doe ik dat, ik vind dat hij me dat niet mag ontnemen. ik ontneem hem dat toch ook niet als hij dat wil doen!!!! maar hij geeft mij elke keer de schuld als hij iets niet doet voor zijn ouders, dan zegt hij dat ik hem tegen houd. maar dat is bullshit!!!!! hij is echt een hypocriet. en als ik geld geef aan mijn moeder en ik vind gewoon dat als zijn moeder geld krijgt dat het bedrag gelijk moet zijn aan wat ik mijn moeder geef en dan zegt hij dat hij het geld verdient. dat is toch belachelijk en dat terwijl ik de eerste vier jaar van ons huwelijk altijd fulltime heb gewerkt en mijn geld ook altijd opging aan sparen en het huis en de rekeningen. nou toen brak mijn klomp. hij is echt verstart...oooh ik haat hem op dit moment gewoon zo erg. en dan zegt hij dat hij een MAN is..nou sorry hoor.hij is gewoon een hersenloos mietje..als je zo praat!!

kobeh

Probeer jouw haatgevoelens aan de kant te zetten.
want je weet dat je hem niet haat..anders was je nu niet bij hem.
Ga ook eens een keer overdag (uit jezelf) naar zijn moeder, je zult merken dat hij daardoor ontzettend blij wordt.
geef het niet op! dat gebeurt tegenwoordig te snel en te vaak!

Getrouwd

kobeh dat heb ik ook weleens gedaan, maar niet vaak. dat komt omdat ik me daar gewoon verveel en me niet lekker voel en mijn moeder en zus is het gewoon gezellig...daar wordt er gewoon lekker gelachen en gek gedaan en geouwehoerd en zo....snap je...dusss....hij zei ook nog da thij niet wilde dat mijn familie ons kind vaker ziet dan zijn moeder...nou is dat kinderachtig of kinderachtig..belachelijk toch!!!!

Kahina

Weet je getrouwd. Je praat nu zo omdat je heel erg boos op hem bent. Straks als alles weer koek en couscous is tussen jullie en je leest dit (niet perse dit bericht maar jouw berichten) terug dan begrijp je niet meer dat je dit allemaal op het internet hebt geuit.

Maar goed verder wil ik me eigenlijk helemaal bij Kobeh aansluiten. Het is denk ik heel erg belangrijk dat jij en je man blijven communiceren (geez ik klink nu net als Dr. Phil yukkkk). Maak er geen wedstrijdje van. En als het echt niet beter wordt dan zou ik gaan verhuizen. Als jullie alletwee samen verder willen dan moet er toch een oplossing zijn. Of ben ik nu te optimistisch?

Veel succes

Getrouwd

ja kahina ik weet het dat ik het eigenlijk niet hier moet vermelden,maar ik moet het er op een of andere manier er uit gooien

mouslati

Ik denk dat je eerst even moet afkoelen voor dat je nog verder met je man praat. Ik proef nog een heleboel woede in je tekst. Jij kent je man het best, dus ik kan daar geen oordeel over vellen, dat zou ik ook niet willen. Ik werk ook en draag mijn hele inkomen af aan mijn man, dat is in de loop van de jaren gewoon zo gegroeit. Mijn ouders hebben een eigen inkomen, dus van mij krijgen ze geen geld, af en toe een kado maar geen financieeele bijdragen. Mijn schoonouders daarentegen hebben geen eigen inkomen dus het spreekt voor zich dat mijn man, hun wel onderhoud. Ik heb daar nooit een punt van gemaakt, want we komen alhamdoelilah niets tekort.

Soms komt het financieel niet uit dan  baal je wel eens, maar dat zou ik nooit aan hem laten merken. Ik denk dat als je aan je schoonouders gaat zitten, je ook aan je man zit. Als het puntje bij het paaltje komt zal hij denk ik altijd voor zijn moeder kiezen. Dus hoe het ook zij zul je het onderspit delfen. Probeer je dan zoveel mogelijk aan de situatie aan te passen, en er het beste van te maken. Geef je schoonmoeder geen voer om je man tegen je op te zetten. Probeer het leuk met hem te hebben, ondanks haar bemoeizucht. En verwijt je man ook niet dat zij zo bemoeizuchtig is. Hij kan het ook niet helpen, het is voor hem ook moeilijk.

Ik wens je het allerbeste en veel wijsheid toe.

Isefrawen

Dit is te erg voor woorden, jullie moeten scheiden[/color]... zodat hij lekker bij zijn moeder[/color] kan gaan zitten!

himito

Citaat van: baCkdrAfTs_lcf op 06/12/2004 om 13:17:42
Dit is te erg voor woorden, jullie moeten scheiden[/color]... zodat hij lekker bij zijn moeder[/color] kan gaan zitten!
Ik weet dat je het niet meent,maar scheiden is de makkelijkste weg.Je moet eerst naar andere oplossingen zoeken voor dat je die weg kiest.

Isefrawen

Ja maar wat voor oplossingen zijn er nog meer dan? Je weet hoe het is met mediteraanse mannen, hun moeder staat altijd op nummer 1!

In Italie bijv. speelt de moeder van de man de grootste rol bij echtscheidingen...

ze moeten allebei water bij de wijn doen; zij moet haar schoonmoeder negeren dan houden ze vanzelf op... op zijn beurt moet hij haar ook overdag opeisen wanneer zij weer bij haar zus en moeder wil gaan zitten... peace of cake

Mona[/color]