Huwelijk met niet-moslims?

Gestart door BiL@L, 22/11/2004 om 01:29:18

athsaynou

Citaat van: lopende_lach op 24/11/2004 om 20:22:56
jawel schat..is algemeen bekend..ter verduidelijking lees het bovenste stukje..(waar ik het overgens NIET mee eens ben)...

ja..ik heb gelezen maar zo heb ik het niet meegekregen..

Dora

ja ieder zijn eigen interpratie natuurlijk..maar de meeste imam's en geleerden leggen het wel zo uit..ondanks dat keuren ze het wel af voor de mannen...

athsaynou

Citaat van: lopende_lach op 24/11/2004 om 20:25:52
ja ieder zijn eigen interpratie natuurlijk..maar de meeste imam's en geleerden leggen het wel zo uit..ondanks dat keuren ze het wel af voor de mannen...

Ik ben er dus zwaar tegen...dit gaat er echt niet bij mij in..

Dobry Den

Citaat van: BiL@L op 22/11/2004 om 01:29:18
Het is voor moslims toegestaan om niet-moslima's te huwen, terwijl moslima's het alleen toegestaan is met moslims te trouwen. Dit wordt regelmatig aangehaald als discriminatie en een van de pijlers van onderdrukking van moslima's.

1.) Het is moslims niet toegestaan om een niet-moslima te huwen. Alleen maar Christenen en Joden (Mensen van het Boek) en verder van geen enkel andere godsdienst. Dit vanwege het feit dat de heilige geschriften van de Christenen en Joden grote delen aan overlevering bevatten, ondanks dat deze teksten vervormd en veranderd zijn. Daarom is het ter ere van deze openbaringen, toegestaan hun vrouwen te huwen. Echter, de voorwaarde van kuisheid wordt toegevoegd aan deze toestemming, vanuit de Qor-aan. Aldus kan alleen een vrouw die of maagd is, of gescheiden is, of weduwe is, gehuwd worden. Dit betekent dat het algemeen veel voorkomend gebruik van moslims uit het Oosten tot aan Europa en Amerika, waarbij vrouwen met blauwe ogen en blond haar vanuit disco's als echtgenoten worden genomen, niet toegestaan is. Het vinden van kuise vrouwen in het Westen is moeilijker dan het vinden van een speld in een hooiberg. Rond de tienertijd wordt maagdelijkheid eerder gezien als een abnormaliteit dan als een deugdzaamheid.

2.) De reden om het toe te staan aan de man en niet aan de vrouw, is om haar godsdienst te beschermen. Wanneer een moslim zijn christelijke vrouw verzoekt om geen alcohol of varkensvlees in huis te halen en dat ze geen korte roken moet dragen of zijn vrienden mag kussen, kan zij daarmee instemmen zonder dat dit van invloed is op haar godsdienstige leerstellingen. Maar wanneer een christelijke man zijn islamitische vrouw verzoekt om alcohol in te slaan en varkensvlees te bereiden, om minirokjes te dragen en zijn vrienden vriendschappelijk te kussen, aangezien het zijn gewoonte is de vrouwen van zijn vrienden te kussen. Zal de vrouw natuurlijkerwijs pogen haar man aan te staan. In geval van een moslima zou dit kunnen leiden tot de vernietiging van haar geloof.

3.) Een huwelijk met niet-moslims wordt afgeraden in situaties waarbij moslims zwak zijn of een minderheid vormen, met de bedoeling de godsdienst van de kinderen te beschermen. Wanneer een islamitische man een niet-moslima in het Westen huwt en het huwelijk eindigt in een echtscheiding, of dat de man tot overlijden komt, dan zal het gerecht de voogdij van de kinderen overdragen aan de vrouw die de kinderen naar alle waarschijnlijkheid zal opvoeden als niet-moslims. In het geval van een huwelijk in een moslimland, dan zal de shari'a het niet toestaan dat kinderen naar een niet-moslima moeder uitgewezen worden. Zij zullen dan eerder naar de man en anders naar zijn verwanten uitgewezen worden, om er zeker van te zijn dat zij een Islamitische opvoeding mogen genieten.


Bron: http://islamitische.blogspot.com

Wat een hoop troep staat hierin geschreven. 

miss j

ik vin als een vrouw da ni mag dan mag da ook ni voor ne jonge maar NEE... daar denke ze ni aan vrouwe moete aleen in de keuke staan als ze trouwt en de man mag zelf kieze en een vrouw moet volgens de norme gewoon zwijge en niks zegge mer wij zite nu in 2005 bijna en de vrouw mag nu wel zelf kieze zolang dat de ouders het keure en het goe vinde is et goe en ook zolang je maar het bidden niet opgeeft en u op het rechte pad leid!!! en als u ouders het goe vinde da gij ni me een marokkaanse/marokkaan trouwt dan ligt de keuze verder aan u of is et ni waar want iedereen heeft ook andere meningen en ik denk wel dat de meeste mense het akkoord me zijn of ni ??

IIAwajie3erII

#20
Citaat van: miss j op 01/12/2004 om 20:33:00
ik vin als een vrouw da ni mag dan mag da ook ni voor ne jonge maar NEE... daar denke ze ni aan vrouwe moete aleen in de keuke staan als ze trouwt en de man mag zelf kieze en een vrouw moet volgens de norme gewoon zwijge en niks zegge mer wij zite nu in 2005 bijna en de vrouw mag nu wel zelf kieze zolang dat de ouders het keure en het goe vinde is et goe en ook zolang je maar het bidden niet opgeeft en u op het rechte pad leid!!! en als u ouders het goe vinde da gij ni me een marokkaanse/marokkaan trouwt dan ligt de keuze verder aan u of is et ni waar want iedereen heeft ook andere meningen en ik denk wel dat de meeste mense het akkoord me zijn of ni ??
Ik zie dat je steeds duidelijker begint te worden , nog een paar dagen en u schrijft nederlands zoals elk ander dat schrijft :
Maar op dat punt zou ik het volgende zeggen :
men heeft wel gelijk want een goede gelovige christen en jood word tot het rijk der lmoemienoen (gelovigen) gerekend, dus is de vraag waarom het een verboden is voor de vrouw maar gerechtvaardigd is voor de man .
De theoriën verschillen veel , maar men zegt vaak dat de man meer invloed zal hebben in de toekomst van de kinderen .
Nou weet iedereen dat anno 2004 dat het dikke onzin is , daar de vrouw nu op een gelijke voet leefd als de man , en hun inspraak is dan ook even sterk vertegenwoordigd.
Ik haal dan ook uit de beweringen dat men het baseerd op een achterhaald idee/beeld, namelijk a man's world princiepe .
Vandaar is het trouwen met een anders gelovige voor mijn part niet goed te keuren .
En dus geld dit voor beiden , geen bull stick to your Imazighen (moslims) !!
voor een of andere opgegeilde imaam die anders beweerd , gaarne een discussie .

miss j

ik ben het met u eens maar een vraagske is het nu ook niet dat de vrouwe hun eige keus kiezen want de meisjes van deze tijd zijn veranderd ze doen nu hun eige zin doen tov vroeger mochten de meisjes niks en nu ?? wollah de tijd is veranderd tegen over vroeger of zie ik dat verkeerd??want de vader kiest toch voor het meisje een man en de vader keurt ook of de vader het wel goed ziet dat die man met zijn dochter zou trouwen zonder er spijt van te hebben!! ik hoop dat ik nu wat beter schrijf en verstaanbaar is ik zal er op letten ok :)

BiL@L

Citaat van: miss j op 02/12/2004 om 18:55:19
ik ben het met u eens maar een vraagske is het nu ook niet dat de vrouwe hun eige keus kiezen want de meisjes van deze tijd zijn veranderd ze doen nu hun eige zin doen tov vroeger mochten de meisjes niks en nu ?? wollah de tijd is veranderd tegen over vroeger of zie ik dat verkeerd??want de vader kiest toch voor het meisje een man en de vader keurt ook of de vader het wel goed ziet dat die man met zijn dochter zou trouwen zonder er spijt van te hebben!! ik hoop dat ik nu wat beter schrijf en verstaanbaar is ik zal er op letten ok :)


Moslims worden er vaak van beschuldigt hun dochters onder dwang uit te huwen.

1.) In het Islamitisch recht is het een vereiste dat vrouwen hun goedkeuring geven alvorens zij trouwen. De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd: "De toestemming van de maagden moet verkregen worden, en hun zwijgen is hun instemming." Er was eens een gebeurtenis waarbij een vrouw naar de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, ging en hem vertelde dat haar vader haar gehuwd heeft, zonder haar instemming. Hij stelde haar voor om het huwelijk ongeldig te verklaren, maar zij wilde dit niet, zij wilde slechts haar recht bevestigt zien. Een vrouw die al eerder gehuwd is geweest, staat in haar recht om zonder instemming van de voogd een echtgenoot te kiezen.

2.) Moslims worden aangemoedigd om hun kinderen te helpen bij het vinden van een geschikte huwelijkspartner, daar mannen en vrouwen gescheiden worden grootgebracht in de maatschappij. Vrouwen worden ontzien in het op eigen houtje te zoeken naar hun partners.

3.) Vanuit Westers opzicht, waarbij het voor tieners vaak een vereiste is om het huis te verlaten om te gaan werken en voor zichzelf te zorgen, zou het belachelijk zijn, wanneer de ouders een huwelijkspartner zouden voorstellen.

4.) Het is bij de moslims helaas een veel voorkomend gebruik geworden, om de kinderen dwangmatig aan de neven en nichten uit te huwen. Voor moslims in het Westen is het een manier geworden om de familieleden te ondersteunen in het bereiken van het Westen. Bijgevolg zijn er verschillende voorbeelden bekend welke tevens in de Engelse kranten hebben gestaan, waarbij deze moslima's worden bevrijd van het aangaan van een huwelijk onder dwang. Er zijn ook genoeg voorbeelden van moslima's die van huis weggelopen zijn, om zo te ontkomen aan een dwangmatige huwelijk met familieleden uit Pakistan of India. Dit soort meisjes krijgen met de hulp van de politie, nieuwe identiteiten van de overheid, en zo vaak gaandeweg hun Islaam verliezen.

Bron: http://islamitische.blogspot.com

Lâle

Citaat van: BiL@L op 22/11/2004 om 01:29:18

2.) De reden om het toe te staan aan de man en niet aan de vrouw, is om haar godsdienst te beschermen. Wanneer een moslim zijn christelijke vrouw verzoekt om geen alcohol of varkensvlees in huis te halen en dat ze geen korte roken moet dragen of zijn vrienden mag kussen, kan zij daarmee instemmen zonder dat dit van invloed is op haar godsdienstige leerstellingen. Maar wanneer een christelijke man zijn islamitische vrouw verzoekt om alcohol in te slaan en varkensvlees te bereiden, om minirokjes te dragen en zijn vrienden vriendschappelijk te kussen, aangezien het zijn gewoonte is de vrouwen van zijn vrienden te kussen. Zal de vrouw natuurlijkerwijs pogen haar man aan te staan. In geval van een moslima zou dit kunnen leiden tot de vernietiging van haar geloof.


Alstjeblieft zeg, wat is dit nou weer voor verschrikkelijke onzin? We leven nu in 2005, en een vrouw kan tegenwoordig behoorlijk voor haar eigen rechten opkomen en zal niet meer ''natuurlijkerwijs" doen wat een man haar vraagt. Want dat is namelijk niet natuurlijk, dat is haar altijd opgedragen en dat pikken wij tegenwoordig niet meer!