Huwelijk met niet-moslims?

Gestart door BiL@L, 22/11/2004 om 01:29:18

BiL@L

Het is voor moslims toegestaan om niet-moslima's te huwen, terwijl moslima's het alleen toegestaan is met moslims te trouwen. Dit wordt regelmatig aangehaald als discriminatie en een van de pijlers van onderdrukking van moslima's.

1.) Het is moslims niet toegestaan om een niet-moslima te huwen. Alleen maar Christenen en Joden (Mensen van het Boek) en verder van geen enkel andere godsdienst. Dit vanwege het feit dat de heilige geschriften van de Christenen en Joden grote delen aan overlevering bevatten, ondanks dat deze teksten vervormd en veranderd zijn. Daarom is het ter ere van deze openbaringen, toegestaan hun vrouwen te huwen. Echter, de voorwaarde van kuisheid wordt toegevoegd aan deze toestemming, vanuit de Qor-aan. Aldus kan alleen een vrouw die of maagd is, of gescheiden is, of weduwe is, gehuwd worden. Dit betekent dat het algemeen veel voorkomend gebruik van moslims uit het Oosten tot aan Europa en Amerika, waarbij vrouwen met blauwe ogen en blond haar vanuit disco's als echtgenoten worden genomen, niet toegestaan is. Het vinden van kuise vrouwen in het Westen is moeilijker dan het vinden van een speld in een hooiberg. Rond de tienertijd wordt maagdelijkheid eerder gezien als een abnormaliteit dan als een deugdzaamheid.

2.) De reden om het toe te staan aan de man en niet aan de vrouw, is om haar godsdienst te beschermen. Wanneer een moslim zijn christelijke vrouw verzoekt om geen alcohol of varkensvlees in huis te halen en dat ze geen korte roken moet dragen of zijn vrienden mag kussen, kan zij daarmee instemmen zonder dat dit van invloed is op haar godsdienstige leerstellingen. Maar wanneer een christelijke man zijn islamitische vrouw verzoekt om alcohol in te slaan en varkensvlees te bereiden, om minirokjes te dragen en zijn vrienden vriendschappelijk te kussen, aangezien het zijn gewoonte is de vrouwen van zijn vrienden te kussen. Zal de vrouw natuurlijkerwijs pogen haar man aan te staan. In geval van een moslima zou dit kunnen leiden tot de vernietiging van haar geloof.

3.) Een huwelijk met niet-moslims wordt afgeraden in situaties waarbij moslims zwak zijn of een minderheid vormen, met de bedoeling de godsdienst van de kinderen te beschermen. Wanneer een islamitische man een niet-moslima in het Westen huwt en het huwelijk eindigt in een echtscheiding, of dat de man tot overlijden komt, dan zal het gerecht de voogdij van de kinderen overdragen aan de vrouw die de kinderen naar alle waarschijnlijkheid zal opvoeden als niet-moslims. In het geval van een huwelijk in een moslimland, dan zal de shari'a het niet toestaan dat kinderen naar een niet-moslima moeder uitgewezen worden. Zij zullen dan eerder naar de man en anders naar zijn verwanten uitgewezen worden, om er zeker van te zijn dat zij een Islamitische opvoeding mogen genieten.


Bron: http://islamitische.blogspot.com

IIAwajie3erII

#1
AZUL,
Ik vraag me altijd af wat mensen nou willen bereiken, met lappen text  en tientallen topics over een en het zelfde onderwerp .
Denk je dat wij niet op de hoogte zijn van ons geloof en denk je ons even de les voor te lezen ?
Denk je dat wij niet beschikken over GOOGLE net als jij ?
Is dit een charme offensief om ons imazighen die in de ogen van de Arabische bezetter geen moslims zijn ?
Dat de islaam dit en dat zegt is alemaal leuk en aardig , maar wat brengen zij in praktijk !?!
De ditjes en datjes en stukjes uit een Arabische geschiedennisboek kan wel leuk zijn en soms best boeiend, maar ik zie bij velen dat ze alleen met dingen komen die goed kunnen aanslaan bij mensen , maar om je zelf te mengen in dingen die de zogenaamde moslims verkeerd doen houd men zich van de domme .
tsja nogmaals lekker belangrijk, ga de les voorlezen aan hun die het boek in de ene hand vasthouden en een bom om hun broeders/zusters af te maken in de andere .

IIAwajie3erII

Hmm een vraag aan je wat vind jij van de Amazigh zaak , en wat vind je van de stelling we moeten ons distancieren van mannetjes als Bin Laden , zarkawi,vele arabieren en de rest van die gezwellen ?
En wat vind je van de oproep tot autonomie/zelfbeschikking over ons land ?
Wat vind jij van bezetting en onderdrukking ?
Ben benieuwd of je daar een correcte islamitische mening over hebt ?
kijk dit zijn dingen die echt van belang zijn want wat betreft het geen je hier plaatst kan iedereen opzoeken .
In het belang van onze voortbestaan als imazighen is het een vereiste  om te huwen in de kring van de Imazighen zelf , dat een boek of imaam er anders over denk kan me gestolen worden .
Dit is mijn mening !

allasian

This NIGGA komt hier altijd z'n religieus gek a n k e r droppen.
Hij is een missionaris zie je dat niet.

IIAwajie3erII

hehehe waar hebben we dat eerder gezien, ik kom, ik beschijt de boel, en ik peer hem :)

IIAwajie3erII

Bilal verklaar je nader !
Als in de koran in Soerah 5 aya 51 , Letterlijk vriendschappen met de christenen en joden verworpen worden .
Maar deze nu wel mag huwen , wetende wat de profeet zei mtb tot respect voor ouders schoon-ouders en je vrouw ?

Dora

dat klopt..ik vind het een beetje tegenstrijdig weer dat een man dat wel mag maar de vrouw niet..

Samariaan

#7
£

athsaynou

Volgens mij mag je trouwen met wie je wilt als zij/hij zich maar bekeerd tot de Islam.... en dan pas in het huwelijk te treden. Heb gehoord dat het zowel voor de man als de vrouw geld als je niet zwak bent dan...Als iemand zich bekeerd door jouw toedoen dan krijg je ontzettend veel Hassaneth..

Dora

ja maar schat het ging om huwlijken met niet moslims...

athsaynou

Citaat van: lopende_lach op 24/11/2004 om 20:13:24
ja maar schat het ging om huwlijken met niet moslims...

OWh jah..DAT IS ZWAAR VERBODEN volgens mij

Dora


athsaynou

Citaat van: lopende_lach op 24/11/2004 om 20:19:36
alleen voor vrouwen ..:(

Magha...wie zegt dat dan??

In mijn ogen ZWAAR VERBODEN VOOR ALLEN althans zo heb ik het geleerd...

Chatt zie arif

Waarom zou je trouwen als dat verboden is,je kan dan toch legaal ongetrouwd blijven en van alle geneugten genieten.

Of zie ik dat verkeerd?

Dora

jawel schat..is algemeen bekend..ter verduidelijking lees het bovenste stukje..(waar ik het overgens NIET mee eens ben)...