Een ode voor de Hijaab in het Westen

Gestart door BiL@L, 25/10/2004 om 01:10:39

Lâle

Maar Lopende Lach,

De vrouwen van de profeet droegen toch ook niqaabs? En dat deden ze toch om zich te onderscheiden van de andere vrouwen? Dus als je zo gaat kijken zouden vrouwen in principe geen hiyaab hoeven dragen (of wel een hiyaab en geen niqaab?).

Dora

wat ik heb begrepen is dat de vrouwen in die tijd juist geen niqaab droegen maar een djalbaab..en dat is een doek dat over het hoofd werd gedragen..de niqaab/burqa is iets wat niet uit die tijd is. er staat namelijk duidelijk dat de handen en gezicht zichtbaar mogen zijn. wel is het zo dat in die tijd de vrouwen achter een gordijn onbekende mannen aanspraken...

Inuit

Citaat van: Ayuda op 29/10/2004 om 13:03:35
De profeet was slechts een mens. We volgen toch niet alles van hem na (zoals trouwen en het bed delen met zwaar minderjarigen)?  Alles buiten de Koran is denk ik toch menselijk vertelsel en zeer kwetsbaar voor manipulatie.
Als Soenniet ben je ervan overtuigd dat het leven van profeet Mohamed (vzmh) het perfecte voorbeeld is van hoe men zijn/haar leven zou moeten leiden.
Profeet Mohamed (vzmh) was de belichaming van de Qur'aan.


ps. voor de geinteresseerden: ik heb een documantaire genaamd "Muhammad Legacy of a Prophet", gemaakt door PBS. Ik ben bereid om deze documantaire beschikbaar te stellen voor de geinteresseerden om te downloaden (we kijken te zijner tijd wel op welke manier)
zie de link hieronder voor meer info over deze documantaire
http://www.pbs.org/muhammad/index.shtml

athsaynou

#18
Citaat van: gebruiker01 op 31/10/2004 om 00:29:12

ps. voor de geinteresseerden: ik heb een documantaire genaamd "Muhammad Legacy of a Prophet", gemaakt door PBS. Ik ben bereid om deze documantaire beschikbaar te stellen voor de geinteresseerden om te downloaden (we kijken te zijner tijd wel op welke manier)
zie de link hieronder voor meer info over deze documantaire
http://www.pbs.org/muhammad/index.shtml

Yep ikkuhhh....hoe of waar kan ik het downloaden??

Inuit

zijn er nog meer mensen die interesse hebben in de docu van PBS over profeet Mohammed (vzmh), omdat ik eerlijk gezegd geen zin heb om hem maar voor 1 persoon te uploaden, is namelijk best veel werk.

hij is engels gesproken en er zitten GEEN ondertitels bij.

Dora



Dora

mara wa theqzeth :) zou ik het heel erg waarderen...but it's all up 2 you..

Dora

by the way..is iets fout gegaan bij de albums..snap er niets van..

Inuit

Citaat van: lopende_lach op 14/12/2004 om 19:49:02
mara wa theqzeth :)
je bedoelt denk ik "mara tegseth" (als je wil), toch?

Inuit

Citaat van: lopende_lach op 14/12/2004 om 19:51:40
by the way..is iets fout gegaan bij de albums..snap er niets van..
bedoel je dat er iets mis is gegaan met downloaden of met afspelen, dus dat ze het niet doen in mediaplayer?

Dora

Citaat van: gebruiker01 op 14/12/2004 om 21:38:31
Citaat van: lopende_lach op 14/12/2004 om 19:49:02
mara wa theqzeth :)
je bedoelt denk ik "mara tegseth" (als je wil), toch?

nee nee..misschien had ik het zo moeten schrijven >> mara wa t3ekzeth ;)...

Dora

Citaat van: gebruiker01 op 14/12/2004 om 21:40:28
Citaat van: lopende_lach op 14/12/2004 om 19:51:40
by the way..is iets fout gegaan bij de albums..snap er niets van..
bedoel je dat er iets mis is gegaan met downloaden of met afspelen, dus dat ze het niet doen in mediaplayer?

nou het downloaden was voltooid, maar het venster verdween opeens...kon dus ook niets openen meer...


Kahina

ik kan alleen maar korte clips downloaded. De stukjes die ik heb gezien komen me trouwens heel bekend voor. Is het niet een keer in Nederland uitgezonden?