Hoofdmenu

Oude bruiloft

Gestart door MBTiza, 11/10/2004 om 21:37:16

MBTiza

Citaat van: Tamza op 11/10/2004 om 21:56:29
Die Riffijnse mannenkleren waren echt vet.

vind je, ik had nog zo'n ajedjab toen ik naar hollanda kwam, zo'n kleine bruine wollen die m'n ma me af en toe aantrok

Wasilla tarifest


Sabadilla

Dat noem ik dus nou een traditionele berber bruiloft!!!! Zonder die westerse pakken maar gewoon volgens onze berberse tradities. En ja die ajedjab van vroeger zijn inderdaad geweldig, zijn ze tegenwoordig nog te koop in nl mischien of in alhoceima?

Niais

Precies zoals ik het in gedachten heb.

tamezjant

inderdaard in alhoceima wel
bij zo een oud mannetje bij rue sapatiro (in centrum die weg die naar souk van stad gaat meestal is ie altijd druk) alles je die kent precies daar om de hoek tegen over die bakker 5 CHAIBAN ... hij verkoopt nog van die jedjabs en Belghath

ejen esram e3izin

Wasilla tarifest

Citaat van: Sabadilla op 12/10/2004 om 01:00:00
Dat noem ik dus nou een traditionele berber bruiloft!!!! Zonder die westerse pakken maar gewoon volgens onze berberse tradities. En ja die ajedjab van vroeger zijn inderdaad geweldig, zijn ze tegenwoordig nog te koop in nl mischien of in alhoceima?

Hier in Nederland vind je alleen de moderene versie

Sabadilla

Citaat van: tamezjant op 12/10/2004 om 12:30:21
inderdaard in alhoceima wel
bij zo een oud mannetje bij rue sapatiro (in centrum die weg die naar souk van stad gaat meestal is ie altijd druk) alles je die kent precies daar om de hoek tegen over die bakker 5 CHAIBAN ... hij verkoopt nog van die jedjabs en Belghath

ejen esram e3izin


Ja die oude mannetje bij de rue sapatiro is onze buurman, hahahaha mijn oma woont een straatje erboven. Ik heb wel eens een djalaba bij hem gekocht echt een mooie. Maar een echte berberse zoals op de fotos heb ik er helaas niet kunnen vinden. Die oude man heeft nogal een harde mentaliteit ik probeerde de prijs wat af te pingelen maar WALOE, hij schreeuwde me echt de oren van mn kop toen ik 50 dh probeerde af te pingelen, toen deed ik zehma die trukje om gewoon weg te gaan zodat ie je dan zehma zou terugroeppen en zehma zegt van oke hier heb je m voor die prijs, maar nee hij bleef bij zijn standpunt. De djalaba was mooi en ben dus de volgende dag gewoon terug gegaan en heb m voor die prijs gekocht.

tamezjant



Citeer

Ja die oude mannetje bij de rue sapatiro is onze buurman, hahahaha mijn oma woont een straatje erboven. Ik heb wel eens een djalaba bij hem gekocht echt een mooie. Maar een echte berberse zoals op de fotos heb ik er helaas niet kunnen vinden. Die oude man heeft nogal een harde mentaliteit ik probeerde de prijs wat af te pingelen maar WALOE, hij schreeuwde me echt de oren van mn kop toen ik 50 dh probeerde af te pingelen, toen deed ik zehma die trukje om gewoon weg te gaan zodat ie je dan zehma zou terugroeppen en zehma zegt van oke hier heb je m voor die prijs, maar nee hij bleef bij zijn standpunt. De djalaba was mooi en ben dus de volgende dag gewoon terug gegaan en heb m voor die prijs gekocht.
Citeer


hahahaha meskin ik zei dat jij een JOU3 bent of niet???? allah ehfed 50dh af te pingelen asousi wat is 50 dh voor jou toch niks. maar toch gekocht he??? hahahhahahha

rkampomeid

Citaat van: MBTiziAzza op 11/10/2004 om 21:43:31
Vertrek



Wat leuk deze foto's. Mijn yemmatje en mijn ewatje zijn ook op deze manier getrouwd

Krimoesh

mijn moeder is ook op deze manier getrouwd echt heel leuk om te zien

tamezjant

haha nou me ma niet ze waren zehma beetje moderne die tijd(1973). zij is meskina met vrachtwagen van TAMASINT naar AL HOCEIMA gegaan

athsaynou

#26
Geweldig dit is echt prachtig zo hoort het.......maar helaas bijna alles is verloren gegaan!

Tameziant

Citaat van: tamezjant op 15/10/2004 om 06:31:41
haha nou me ma niet ze waren zehma beetje moderne die tijd(1973). zij is meskina met vrachtwagen van TAMASINT naar AL HOCEIMA gegaan

hahah wees blij dan...Mijn moeder meskina is uitgehuwelijkt en moest op een manke ezel vervoerd worden naar het huis van me pa..Die dag vergeet ze nooit vooral de manke ezel actie...
Die foto's zijn echt leuk!

ajaw-ali

Citaat van: Tameziant op 20/10/2004 om 10:53:42
Citaat van: tamezjant op 15/10/2004 om 06:31:41
haha nou me ma niet ze waren zehma beetje moderne die tijd(1973). zij is meskina met vrachtwagen van TAMASINT naar AL HOCEIMA gegaan

hahah wees blij dan...Mijn moeder meskina is uitgehuwelijkt en moest op een manke ezel vervoerd worden naar het huis van me pa..Die dag vergeet ze nooit vooral de manke ezel actie...
Die foto's zijn echt leuk!



Nou, mijn moeder is 1950 op kameel gekomen naar het huis van mijn vader, maar ze zijn nog steeds gelukkug met met elkaar, dan heb liever dat dan in een limo vervoerd worden en dan de week daarop scheiden.
allah i3awen.

tijdelijk

Ik zou graag trouwen met een kameel als vervoer.
Lijkt me prachtig!