Hoe moet ik dat zeggen??????????

Gestart door tamezjant, 30/09/2004 om 23:39:54

tamezjant


Citeer

En meid, ben je al wat verder gekomen in deze relatie of zit je nog steeds in het zelfde schuitje?
Citeer


nou inscha allah nu denk ik alleen aan me vasten en me gebeden na de ramdan zie ik het wel inscha allah

Sbe3

Gewoon voor gaan. Als je gevoel en verstand 1 is, dan weet je al voldoende.


Beslama,

Sbe3

athsaynou

Citaat van: tamezjant op 18/10/2004 om 12:15:25

Citeer

En meid, ben je al wat verder gekomen in deze relatie of zit je nog steeds in het zelfde schuitje?
Citeer


nou inscha allah nu denk ik alleen aan me vasten en me gebeden na de ramdan zie ik het wel inscha allah

Ramadan is nu voorbij..wat heb je besloten ben benieuwd..

najat_84

ik snap iets niet...
Waarom wil je je moeder het vertellen??

Verzin een geloofwaardig scenario, en dat allebei goed leren, zodat jullie  niet van elkaar gaan afwijken.

Ewa en dan laat je zijn moeder bellen om te vragen wanneer ze langs kunnen komen. ;D

Hoe klinkt dit?

Kahina


Citeer

Nooit gehoord dat als je je ouders teleurstelt dat je geen gelukkig leven tegemoet gaat
Citeer

Dat ligt er maar aan waarin je ze teleursteld. Wanneer je als moslima met een moslim wilt trouwen en jullie zijn verliefd op elkaar dan hebben de ouders geen recht om het huwelijk te weigeren. Het doel van dit leven is voortplanting en, voor de moslims onder ons, proberen een goede moslim te zijn. Trouwen met een moslim is halal en als je ouders je zonder duidelijke reden gaan tegenwerken dan is dat dolm (lbatt'r). Ik ken genoeg stelletjes die zonder goedkeuring van hun ouders zijn getrouwd. Uiteindelijk komt de relatie met hun ouders altijd wel weer goed. Het is zelfs zo dat in de meeste gevallen de ouders heel erg blij zijn met hun, in eerste instantie afgekeurde, schoonzoon of -dochter.

En Tamzjant ik wens je veel succes.

bentayeb

Is meneer al langs gekomen met een a7oeri ni ika seni waha,.

Roukaya

Ik herken me helemaal in je verhaal sbhanallah het lijkt wel of ik het zelf heb getypt. Je moet een moment zoeken waar jullie alleen met zn tweetjes zijn en serieus en volwassen met haar praten en vraag ook naar hoe zij jou vader heeft ontmoet en hoe zij het tegen haar moeder heeft gezegt (tenzij het op de ouderwetse manier is gebeurd je weet wel) en vertel dat je in een ander tijdperk leeft dan zij en zeg dat je andere gedachten heb dan zij. Zo heb ik het gedaan. Mijn moeder heeft er nog steeds moeite mee dat ik met mijn verloofde ben verloofd. Mijn verloofde dacht ook altijd dat ik niet serieus was en dat ik het niet wilde omdat ik het gewoon niet meer durfde te vragen en probeerde het altijd uit te stellen maar op een gegeven moment heb ik het aan mijn vader verteld en die was gewoon serieus en wat bij de tijd dan mijn moeder. Maar he probeer het nog een keertje Allah (swt) is er om je te helpen. En Insh'Allah (ver)loopt alles goed. Ik wens je veel sterkte en vertel me hoe het was gegaan.