Hoe moet ik dat zeggen??????????

Gestart door tamezjant, 30/09/2004 om 23:39:54

adia

#15
xx

tamezjant

Citaat van: adia op 01/10/2004 om 21:46:09
heb je ook een vader ? want in mijn kring bemoeien meer mannen in het huwelijk dan vrouwen, de vader gaat een onderzoek doen over die jongen en aan mensen vragen natuurlijk of zij hem kennen en  ook zijn famellie,  als het een goeien jongen zou zijn zal het zeker ook blijken ,dan komt hij het vertellen aan je moeder. Bij mij heeft niemand mee bemoeid we hebben een dag gepland om ons famellies kennis te laten maken met elkaar en na twee weken kwam een verlovingsfeest en na een jaar de bruidloftfeest . Ik ben iemand die altijd tegen was om in de famellie kring tetrouwen er waren heel mooie jongens tussen maar hield me tocht altijd op een afstand. onze profeet (asws) heeft onz geadviseerd om liever niet in de famellie kringen te trouwen vooral neven en nichten, dus zeg dit tegen je moeder mischien acsepteert  ze dat uiteindelijk in schallah. Laat die jongen nu maar eerst komen met zijn ouders dan verandert ze mischien van meining en komt het toch goed uiteindelijk. Veel sucses..



salam
ten eerste wil ik jullie bedanken voor al die reacties en adviezen,
now wie ,van RIFIYEN bemoeien mannen niet in het huwelijk, maar omdat ik moeilijk (alleen over  relaties) vader heb en weet dat hij dat erg zou vinden. want me nicht heeft het ook mee gemaakt maar allah ehfed ze heeft meskina van alles gezien en gehad (klappen,) jullie weten hoe RIFIYEN zijn,haar leven was echt een hel. praten met haar ouders (oom=broer van me vader)absoluut niet. .wallah die vergeet ik niet want toen we thuis terug kwamen zei me vader als zij me dochter was had ik naar marokko gestuurd, en iemand laten inhuren die haar in de gaten gaat houden. wallah vanaf die tijd ben ik bang om met hem over zulke onderwerp te praten........
dus ik dacht en wat me vriend ook zei eerst me moeder praten tot ze akkoord  mee gaat dan is de volgende stap met me vader makkelijker met behulp van me moeder natuurlijk.
wallah ik weet echt niet wat ik moet. ik ben echt  ziek van geworden

groetjes


adia

#17
xx

Wasilla tarifest

Ik snap niet waarom sommige mensen zo moeilyk doen. Laat die jongen gewoon komen en dan pas kan je moeder over hem oordelen!
Ik bedoel hy is toch een arrifi?
en moslim neem ik aan wat is het probleem dan?

xsaidx

tezz irrifian moeilijk ?
op een paar ieheboezen na wel .
Mijn zus kwam met haar aanstaande rechtsreeks naar mij toen , en samen naar padre gegaan en madre !

Wasilla tarifest

Citaat van: xXxsaidxXx op 03/10/2004 om 18:53:44
tezz irrifian moeilijk ?
op een paar ieheboezen na wel .
Mijn zus kwam met haar aanstaande rechtsreeks naar mij toen , en samen naar padre gegaan en madre !


Ewa misschien ben jy anders in de omgang met jou zus(sen)

xsaidx

Citaat van: Wasilla tarifst op 03/10/2004 om 18:56:34
Citaat van: xXxsaidxXx op 03/10/2004 om 18:53:44
tezz irrifian moeilijk ?
op een paar ieheboezen na wel .
Mijn zus kwam met haar aanstaande rechtsreeks naar mij toen , en samen naar padre gegaan en madre !


Ewa misschien ben jy anders in de omgang met jou zus(sen)

is toch niet vreemd dat zus en broer alles bespreken ?
en een huwelijkspartner is mischien wel het meest van belang , ik bedoel ik zal daar moeten staan als ie wat in zn hoofd uithaalt vroeg of laat !
Als je zo veel om elkaar kan geven , waarom niet je moeder en pa onderdruk zetten het  goed te keuren ?
ik vind het dikke onzin ! wij irrifian ? tezzz!

Wasilla tarifest

wat wy irrifien, scheer ze niet over 1kam
en tuurlyk maar niet alle broers en zussen gaan zo met elkaar om.
En ik vind niet dat je je ouders onderdruk moet zetten, ik vind gewoon als het een arrifie is van goede huizen dat je ouders van zelfsprekend achter je horen te staan zonder gezeik en gezeur er om heen

xsaidx

Citaat van: Wasilla tarifst op 03/10/2004 om 19:04:56
wat wy irrifien, scheer ze niet over 1kam
en tuurlyk maar niet alle broers en zussen gaan zo met elkaar om.
En ik vind niet dat je je ouders onderdruk moet zetten, ik vind gewoon als het een arrifie is van goede huizen dat je ouders van zelfsprekend achter je horen te staan zonder gezeik en gezeur er om heen
was niet mijn idee om wij irrifian te zeggen maar degene die deze topic opende .
bovendien houden sommige ouders vast aan een huwelijk binnen de famillie , en moet je ze soms wel harder aanpakken !
Hey je ouders trouwen niet nee een dochter snap je ?
ga gewoon naar de broer van je ma of zo die een beetje gerespecteerd word .
maar om nou te zeggen wij irrifian ? nee iedereen is anders !

tamezjant

inderdaard iedereen is anders. gewoon jij en je zus was het gewoon normaal, en had ik maar zo een broer als jij. die me kan begrijpen

en hem gewoon naar huis laten komen dat wil hij niet, hij zegt wat moet ik zeggen als ik straks voor de deur sta en dan gaat je vader vragen wie ik ben en wat ik wil??? het zou wil beetje lullig voor hem zijn.

Wasilla tarifest

Citaat van: tamezjant op 03/10/2004 om 19:57:30
inderdaard iedereen is anders. gewoon jij en je zus was het gewoon normaal, en had ik maar zo een broer als jij. die me kan begrijpen

en hem gewoon naar huis laten komen dat wil hij niet, hij zegt wat moet ik zeggen als ik straks voor de deur sta en dan gaat je vader vragen wie ik ben en wat ik wil??? het zou wil beetje lullig voor hem zijn.


Nou als je echte familie je niet kan helpen, hoe wil je dan dat wy jou kunnen helpen????

xsaidx

sorry hoor maar er is niets mis met het vragen om de hand van je dochter .
ik zou het gewoon recht voor zn raap doen , of een vader voor laten gaan .
wejoo hij komt hun maar om goedkeuring vragen en niet om je te ontvoeren ?
je hebt ouders die denken wat een slappeling komt ie met een imaam .
bovendien mischien is het wel zo goed een refkih mee te nemen , met een beetje voodoo praktijken om je moeder van gedachten te doen veranderen .
maar je hebt gelijk lieve zuster iedereen is anders , ik praat dan ook over hoe ik het zie .

Wasilla tarifest

Citaat van: xXxsaidxXx op 03/10/2004 om 20:35:29
sorry hoor maar er is niets mis met het vragen om de hand van je dochter .
ik zou het gewoon recht voor zn raap doen , of een vader voor laten gaan .
wejoo hij komt hun maar om goedkeuring vragen en niet om je te ontvoeren ?
je hebt ouders die denken wat een slappeling komt ie met een imaam .
bovendien mischien is het wel zo goed een refkih mee te nemen , met een beetje voodoo praktijken om je moeder van gedachten te doen veranderen .
maar je hebt gelijk lieve zuster iedereen is anders , ik praat dan ook over hoe ik het zie .

Nou dat voodoo gedoe is het domste wat ik ooit heb gelezen!!!!!
ondanks dat het jou mening is

Ariaz

Citaat van: adia op 01/10/2004 om 21:46:09
heb je ook een vader ? want in mijn kring bemoeien meer mannen in het huwelijk dan vrouwen, de vader gaat een onderzoek doen over die jongen en aan mensen vragen natuurlijk of zij hem kennen en  ook zijn famellie,  als het een goeien jongen zou zijn zal het zeker ook blijken ,dan komt hij het vertellen aan je moeder. Bij mij heeft niemand mee bemoeid we hebben een dag gepland om ons famellies kennis te laten maken met elkaar en na twee weken kwam een verlovingsfeest en na een jaar de bruidloftfeest . Ik ben iemand die altijd tegen was om in de famellie kring tetrouwen er waren heel mooie jongens tussen maar hield me tocht altijd op een afstand. onze profeet (asws) heeft onz geadviseerd om liever niet in de famellie kringen te trouwen vooral neven en nichten, dus zeg dit tegen je moeder mischien acsepteert  ze dat uiteindelijk in schallah. Laat die jongen nu maar eerst komen met zijn ouders dan verandert ze mischien van meining en komt het toch goed uiteindelijk. Veel sucses..

zou de vader van die jongen niet eerst op onderzoek gaan om te zien of het een goede meiske is

tamezjant

inscha allah na de ramadan ga ik het aan me ouders vertellen en ik ben helemaal klaar voor hun reactie, en ze moeten het gewoon accepteren of niet?????
allah 3alimon bikoli shaie,

ik heb het ook met hem afgesproken na de ramdan inscha allah zie ik het wel, ff tijd voor ons allebei.