Hoe moet ik dat zeggen??????????

Gestart door tamezjant, 30/09/2004 om 23:39:54

tamezjant

salam oilaikom

eignelijk ik weet niet waar ik mee moet beginnen, maar ik ga het kort en duidelijk maken.
ik heb een relatie met jongen en het is nu bijna 4 maanden, maar soubhana allah binnen die periode hebben elkaar heel goed leren kennen, we zijn helemaal gek op elkaar. hij is de man die ik zoek en hij  zegt dat ik ook de geschikte vrouw voor hem ben. ik was nog nooit zo verliefd geweest op iemand en hij ook. we kunnen heel goed met elkaar opschieten, vertrouwen, eerlijk en serieus tegen elkaar elhamdoelilah.
we zijn echt serieus met elkaar we hebben over alles gepraat zelfs over trouwen plannen,
we willen inscha allah samen gaan trouwen....

ik heb het aan iedereen verteld me vriendinnen, tantes, zus, schoonzussen en zelfs me oom.
hij wil echt naar huis komen om hand te vragen, maar de probleem is ME MOEDER.
hoe ga ik dat vertellen?
wat ga ik zeggen?
wat moet ik juist tegen haar zeggen??
want ik heb het een keertje geprobeerd toen was F*** boos en ik heb van alles en nog wat van haar gehoord
waarom ???? weet ik ook niet
wallah vanaf die tijd weet ik niet meer wat ik moet doen.
en soms krijg ik problemen met me vriend over dat hij denkt dat ik het niet wil en dat ik alleen maar een relatie wil.

plz helpen misschien weet iemand wat ik moet doen en hoe ga ik het vertellen.....

ik denk dat me moeder met iemand uit familie moet trouwen maar dat wil ik niet en heb ook gezegt


salam oialaikom


Maroccaan

Citaat van: tamezjant op 30/09/2004 om 23:39:54
salam oilaikom

eignelijk ik weet niet waar ik mee moet beginnen, maar ik ga het kort en duidelijk maken.
ik heb een relatie met jongen en het is nu bijna 4 maanden, maar soubhana allah binnen die periode hebben elkaar heel goed leren kennen, we zijn helemaal gek op elkaar. hij is de man die ik zoek en hij  zegt dat ik ook de geschikte vrouw voor hem ben. ik was nog nooit zo verliefd geweest op iemand en hij ook. we kunnen heel goed met elkaar opschieten, vertrouwen, eerlijk en serieus tegen elkaar elhamdoelilah.
we zijn echt serieus met elkaar we hebben over alles gepraat zelfs over trouwen plannen,
we willen inscha allah samen gaan trouwen....

ik heb het aan iedereen verteld me vriendinnen, tantes, zus, schoonzussen en zelfs me oom.
hij wil echt naar huis komen om hand te vragen, maar de probleem is ME MOEDER.
hoe ga ik dat vertellen?
wat ga ik zeggen?
wat moet ik juist tegen haar zeggen??
want ik heb het een keertje geprobeerd toen was F*** boos en ik heb van alles en nog wat van haar gehoord
waarom ???? weet ik ook niet
wallah vanaf die tijd weet ik niet meer wat ik moet doen.
en soms krijg ik problemen met me vriend over dat hij denkt dat ik het niet wil en dat ik alleen maar een relatie wil.

plz helpen misschien weet iemand wat ik moet doen en hoe ga ik het vertellen.....

ik denk dat me moeder met iemand uit familie moet trouwen maar dat wil ik niet en heb ook gezegt


salam oialaikom


Sorry, ben niet zo goed in het geven van adviezen.

Het beste is dat jij dat aan je moeder vertelt. Eigenlijk was zij de eerste aan wie je dat had moeten vertellen.


tamezjant

ja ben ik met je eens
maar wallah heb ik ook al gedaan maar wajow die dag vergeet ik nooit

Dora

laat je oom het doen of je zussen (iemand die een goeie en respectvolle band heeft met je moeder)..daarom adviseer ik een oudere iemand zoals je oom...

geir inchallah

sraam L_L

tamezjant

dank je wel zuster (lopende lach) voor je reactie en  je advies maar wallah ik weet het echt niet.... me oom is ook bang van haar reactie als zij erachter komt dat hij dat wist en niet aan haar heeft verteld je weet haar broer.. dus ik wil ze niet in de problemen brengen.....
me schoonzus heeft dat al geprobeerd en haar antwoord was dat zij zehma die familie niet kent,,
ik kom uit al hoceima en hij komt uit zaio of zajo
en je weet mensen uit al hoceim doen beetje moeilijk

ewa alhamdoelilah waha

tezaghien

jah, je oom is het best die je kan helpen.

Of je oom kan doen alsof hij hem kent, zogenaamd heeft je vriend hem naar je moeder gestuurt( ik weet niet of het een goeie advies is).

Angel..

Citaat van: tamezjant op 30/09/2004 om 23:39:54
salam oilaikom

eignelijk ik weet niet waar ik mee moet beginnen, maar ik ga het kort en duidelijk maken.
ik heb een relatie met jongen en het is nu bijna 4 maanden, maar soubhana allah binnen die periode hebben elkaar heel goed leren kennen, we zijn helemaal gek op elkaar. hij is de man die ik zoek en hij  zegt dat ik ook de geschikte vrouw voor hem ben. ik was nog nooit zo verliefd geweest op iemand en hij ook. we kunnen heel goed met elkaar opschieten, vertrouwen, eerlijk en serieus tegen elkaar elhamdoelilah.
we zijn echt serieus met elkaar we hebben over alles gepraat zelfs over trouwen plannen,
we willen inscha allah samen gaan trouwen....

ik heb het aan iedereen verteld me vriendinnen, tantes, zus, schoonzussen en zelfs me oom.
hij wil echt naar huis komen om hand te vragen, maar de probleem is ME MOEDER.
hoe ga ik dat vertellen?
wat ga ik zeggen?
wat moet ik juist tegen haar zeggen??
want ik heb het een keertje geprobeerd toen was F*** boos en ik heb van alles en nog wat van haar gehoord
waarom ???? weet ik ook niet
wallah vanaf die tijd weet ik niet meer wat ik moet doen.
en soms krijg ik problemen met me vriend over dat hij denkt dat ik het niet wil en dat ik alleen maar een relatie wil.

plz helpen misschien weet iemand wat ik moet doen en hoe ga ik het vertellen.....

ik denk dat me moeder met iemand uit familie moet trouwen maar dat wil ik niet en heb ook gezegt


salam oialaikommet je
door te gaan winkelen enz.

Probeer gewoon vriendinnen met je ma te door te gaan winkelen enz.Vertel haar gewoon dat alles elmekteb is en dat je iemand hebt gevonden die bij je past,niet zeggen dat je een relatie hebt natuurlijk!Maar gewoon dat hij je heeft gezien en je hand wil komen vragen.blablabla verzin gewoon een heel verhaal en maak het interesant!Helpt echt

himito

Citaat van: tamezjant op 01/10/2004 om 16:20:04
dank je wel zuster (lopende lach) voor je reactie en  je advies maar wallah ik weet het echt niet.... me oom is ook bang van haar reactie als zij erachter komt dat hij dat wist en niet aan haar heeft verteld je weet haar broer.. dus ik wil ze niet in de problemen brengen.....
me schoonzus heeft dat al geprobeerd en haar antwoord was dat zij zehma die familie niet kent,,
ik kom uit al hoceima en hij komt uit zaio of zajo
en je weet mensen uit al hoceim doen beetje moeilijk

ewa alhamdoelilah waha
Waarom moeilijk doen.Als hij je hand wil vragen is er toch niets mis mee(is toch niet harram).Hij kan beter je hand vragen dan dat jullie stiekem met elkaar omgaan.En als hij uit Zaiio komt zou ik er voor gaan,mijn vrouwtje is welliswaar hier geboren maar komt ook uit zaiio en het was zeker geen verkeerde keuze!

himito

Citaat van: Angel.. op 01/10/2004 om 16:32:43
Citaat van: tamezjant op 30/09/2004 om 23:39:54
salam oilaikom

eignelijk ik weet niet waar ik mee moet beginnen, maar ik ga het kort en duidelijk maken.
ik heb een relatie met jongen en het is nu bijna 4 maanden, maar soubhana allah binnen die periode hebben elkaar heel goed leren kennen, we zijn helemaal gek op elkaar. hij is de man die ik zoek en hij  zegt dat ik ook de geschikte vrouw voor hem ben. ik was nog nooit zo verliefd geweest op iemand en hij ook. we kunnen heel goed met elkaar opschieten, vertrouwen, eerlijk en serieus tegen elkaar elhamdoelilah.
we zijn echt serieus met elkaar we hebben over alles gepraat zelfs over trouwen plannen,
we willen inscha allah samen gaan trouwen....

ik heb het aan iedereen verteld me vriendinnen, tantes, zus, schoonzussen en zelfs me oom.
hij wil echt naar huis komen om hand te vragen, maar de probleem is ME MOEDER.
hoe ga ik dat vertellen?
wat ga ik zeggen?
wat moet ik juist tegen haar zeggen??
want ik heb het een keertje geprobeerd toen was F*** boos en ik heb van alles en nog wat van haar gehoord
waarom ???? weet ik ook niet
wallah vanaf die tijd weet ik niet meer wat ik moet doen.
en soms krijg ik problemen met me vriend over dat hij denkt dat ik het niet wil en dat ik alleen maar een relatie wil.

plz helpen misschien weet iemand wat ik moet doen en hoe ga ik het vertellen.....

ik denk dat me moeder met iemand uit familie moet trouwen maar dat wil ik niet en heb ook gezegt


salam oialaikommet je
door te gaan winkelen enz.

Probeer gewoon vriendinnen met je ma te door te gaan winkelen enz.Vertel haar gewoon dat alles elmekteb is en dat je iemand hebt gevonden die bij je past,niet zeggen dat je een relatie hebt natuurlijk!Maar gewoon dat hij je heeft gezien en je hand wil komen vragen.blablabla verzin gewoon een heel verhaal en maak het interesant!Helpt echt
Moeders zijn ook niet dom.Die jongen komt niet zo maar aanvliegen!Je moet gewoon vertellen dat hij de ware is safi!

Dora

ja hallo..makkelijk praten allemaal maar het gaat hier om een 1e genaratie vrouwke die standvastig is..(en by the way ook nog eens aiyh waycher zijn :P )...

he meid...wallah ik denk echt dat je oom je veel kan helpen...anders wat ook heel goed werkt is een imam laten koppelen...laat hem komen om je hand vragen samen met een imam...

sraam L_L

himito

Citaat van: lopende_lach op 01/10/2004 om 16:45:55
ja hallo..makkelijk praten allemaal maar het gaat hier om een 1e genaratie vrouwke die standvastig is..(en by the way ook nog eens aiyh waycher zijn :P )...

he meid...wallah ik denk echt dat je oom je veel kan helpen...anders wat ook heel goed werkt is een imam laten koppelen...laat hem komen om je hand vragen samen met een imam...

sraam L_L
Wat imam doe toch niet zo moeilijk kom op!Hier heeft een imam toch niets mee te doen!

Dora

nou dan loop je toch heel wat achter vriend...er zijn talloze huwlijken zo gegaan..mijn collega gaat een imam inschakelen..de beste manier..met name omdat ouders vaak islamitisch zijn en dus veel respect hebben voor een imam...

Dora

by the way..bij turken en egyptenaren bv gaat het altijd via een imam

himito

#13
Citaat van: lopende_lach op 01/10/2004 om 16:48:32
nou dan loop je toch heel wat achter vriend...er zijn talloze huwlijken zo gegaan..mijn collega gaat een imam inschakelen..de beste manier..met name omdat ouders vaak islamitisch zijn en dus veel respect hebben voor een imam...
Waarom loop ik achter,LL(beterweter)?Je moet het eerst zelf proberen!Als ze zeker met hem wilt trouwen,dan houd haar moeder haar echt niet tegen.Je kunt beter trouwen met iemand waarvan je weet dat hij goed voor je zal zijn,dan verplicht trouwen met een kennis/familielid.
Die Imam schakel je pas in een later stadium in als andere dingen niet blijken te werken.(niet overhaasten)

Dora

als je goed leest zie je dat ze het al eens tegen haar ma heeft gezegd..haar
schoonzus ook al....dus tja..wat blijft erover..kijk persoonlijk vind ik ook dat de imam te ver is gegrepen..kan het beter onderling regelen maar als malief koppig blijft volhouden dan moet er toch een ander "middel"moeten worden gezocht...

by the way..ik zie dat je het niet over je vader hebt..is ie niet in beeld???...