Hoofdmenu

speciaal voor soesoe!!!

Gestart door Dora, 15/09/2004 om 12:09:05

Dora

ik had je recepten beloofd en daarom speciaal voor jou;

selou snoepjes;

100g walnoten (fijn gemalen)
100g pinda's (fijn gemalen)
100g amandelen (fijn gemalen)
100g sezam (fijn gemalen)
200g poedersuiker
1 lepel kaneel

boter met olie samen smelten en koud laten worden.
meel licht licht laten branden, noten fijn malen.

alles goed mengen en daarna in snoepjes draaien (speciale papier te verkrijgen bij meeste maroc winkels, bv kanaalstraat).....

nou dit is 1 van de makkelijk..de rest volgt...

MBTiza

deze troep verkochten wij maar werd nauwelijks gekocht door irifiyen alleen een enkele arabier kocht het.

Ahraifi

Citaat van: MBTiziAzza op 15/09/2004 om 12:14:02
deze troep verkochten wij maar werd nauwelijks gekocht door irifiyen alleen een enkele arabier kocht het.
L-L is denk ik gek op arabieren want ze noemt ons awayagher,aith rehragh,de ziekelijken in nederlands.Nog bedankt trouwens L-L


Ps bedankt voor je kopie mbt,ik heb het vanmorgen opgehaald.Je hebt een gunst van mij tegoed.

Dora

griesmeel koekjes

half kopje basterdsuiker
1 thee lepel geraspte citroenschil
1 theelepel vaille essence
2 losgeklopte eieren
2kopjes griesmeel
1theelepel bakpoeder
halve theelepel zout
een vierde kopje yoghurt
geblancheerde amandelen
siroop;1.4 kopje basterdsuiker,1 kopje water,1 theelepel citroen
sap; 1 theelepel rozenwater (mazhar) >> indien gewenst

verwarm de oven 180 c.

vet een ondiep bakblik 20keer30 met olie of boter. bedek de bodem met bakpapier en laat 2 kanten uitsteken. klop de boter en suiker met mixer licht en romig. klop het citroensap en de vanille erdoorheen (geleidelijk)
schep met een lepel griesmeel, bakpoeder, zout door het mengsel, schep alles vlug en vluchtig om en voeg afwisselnd yoghurt toe. verdeel het mengsel over het blik en strijk het glad. leg de amandelen gelijkmatig op het deeg in rijen. in 30 a 35 min. gaar bakken.

maak stroop door de suiker en het water in een pannetje te doen en suiker al roerend op laag vuur in 5 min te lossen. sap toevoegen aan de kook brengen zonder roeren 10 min laten koken..rozenwater toevoegen...

laten afkoelen voor je de stroop over het warme koek schept > ook laten afkoelen voordat je de koek in kleine vierkantjes snijdt!!!!

MBTiza

Citaat van: Ahraifi op 15/09/2004 om 12:17:41
Citaat van: MBTiziAzza op 15/09/2004 om 12:14:02
deze troep verkochten wij maar werd nauwelijks gekocht door irifiyen alleen een enkele arabier kocht het.
L-L is denk ik gek op arabieren want ze noemt ons awayagher,aith rehragh,de ziekelijken in nederlands.Nog bedankt trouwens L-L


Ps bedankt voor je kopie mbt,ik heb het vanmorgen opgehaald.Je hebt een gunst van mij tegoed.


Graag gedaan a Ahraifi

En heb je er al een beetje uitgelezen?

ps Bedank thawmat Mounir alias Abrid, hij heeft het gekopieerd voor me.

Dora

smeerkaas koek

8 stukjes kaas
250g boter (moet zacht zijn)
2 lep suiker
1 ei
1 zakje bakpoeder
meel (zoveel nodig is)
poedersuiker

de boter en suiker goed mixen, daarna kaas, ei, vanillesuiker, bakpoeder en meel (beetje bij beetje) totdat het deeg een geheel vormt. als het deeg zacht en lenig is, dan kun je het uitrollen en met keekvorm snijden (dit verschilt natuurlijk van de vormen die je hebt) >> de oven in en tenslotte met poedersuiker bestrooien...

Ahraifi

Citaat van: MBTiziAzza op 15/09/2004 om 12:23:00
Citaat van: Ahraifi op 15/09/2004 om 12:17:41
Citaat van: MBTiziAzza op 15/09/2004 om 12:14:02
deze troep verkochten wij maar werd nauwelijks gekocht door irifiyen alleen een enkele arabier kocht het.
L-L is denk ik gek op arabieren want ze noemt ons awayagher,aith rehragh,de ziekelijken in nederlands.Nog bedankt trouwens L-L


Ps bedankt voor je kopie mbt,ik heb het vanmorgen opgehaald.Je hebt een gunst van mij tegoed.


Graag gedaan a Ahraifi

En heb je er al een beetje uitgelezen?

ps Bedank thawmat Mounir alias Abrid, hij heeft het gekopieerd voor me.
Dan dank ik jullie alletwee en ik ga nu lezen.
Thalla

Dora

heren..ff pm aub..ben bezig..deze topic is puur voor koekjes..jallah kssssssssst wegwezen..

MBTiza

Citaat van: Ahraifi op 15/09/2004 om 12:24:16
Citaat van: MBTiziAzza op 15/09/2004 om 12:23:00
Citaat van: Ahraifi op 15/09/2004 om 12:17:41
Citaat van: MBTiziAzza op 15/09/2004 om 12:14:02
deze troep verkochten wij maar werd nauwelijks gekocht door irifiyen alleen een enkele arabier kocht het.
L-L is denk ik gek op arabieren want ze noemt ons awayagher,aith rehragh,de ziekelijken in nederlands.Nog bedankt trouwens L-L


Ps bedankt voor je kopie mbt,ik heb het vanmorgen opgehaald.Je hebt een gunst van mij tegoed.


Graag gedaan a Ahraifi

En heb je er al een beetje uitgelezen?

ps Bedank thawmat Mounir alias Abrid, hij heeft het gekopieerd voor me.
Dan dank ik jullie alletwee en ik ga nu lezen.
Thalla

Se tisir en lees ze! Check een bloedvete  tussen aith arrabda en aith mnud misschien familie van jou, die aith arrabda schijnen verre familie van m'n ma te zijn.

MBTiza

Citaat van: lopende_lach op 15/09/2004 om 12:24:59
heren..ff pm aub..ben bezig..deze topic is puur voor koekjes..jallah kssssssssst wegwezen..

wil je nog een baantje als koekjesmaakster ma?

Dora

gevlochten broodjes

1 kilo meel
2 a 3 eieren
0,5 zakje bakpoeder
beetje zout
1 lep suiker
gist
warme melk (zoveel om mee te kneden)
boter en zonnebloem (om ermee te besmeren)
griesmeel

als het deeg goed gekneed is laten rijzen. wanneer het deeg gerezen is kleine balltejes van maken en verdelen. de balletjes met een deegroller uitrollen (heel dun). met gesmolten boter besmeren en griesmeel (smied) besrooien, daarna lang uitrollen en sigaar vorm > daarna invlechten en de uiteinden aan elkaar vast maken zodat je een rondje met gevlochten deeg krijgt. daarna verder laten rijzen > het moet zich verdubbelen in volume..

daarna met ei besmeren en sesam besprenkelen..

in de oven..en klaar is soesoe..

Dora

kokosmakronen

250 basterdsuiker
1mespunt zout
2 pakjes vanillesuiker
250g kokos
4 eiwitten
bakpapier in kleine rondjes knippen

garnering; chocolade

sla de eiwitten zeer stijf en voeg steeds wat van de suiker en vanille toe. doe er tot slot de gersapte kokos en zout bij.
leg de vellen bakpapier op een bakplaat en doe het beleg in een spuitzak..met een grote gekartelde opening. spuit de circkels op de klein geknipte bakppapier (kan zelf de groote bepalen)...doe de bakplaat in de oven en bak de makronen tot de lichtgeel zijn

laat ze afkoelen op een rooster en bestrijk de onderkant met chocola...

Dora

dadel koekjes

250 g boter (of margarine, moet wel zacht zijn)
1 ei
halve bakpoeder
2 zakjes vanille suiker
1 kilo dadels gestoomd!!
6 theelepels mazhar
poedersuiker
meel (zoveel als je denkt nodig te hebebn)

deeg; de boter en suiker goed mixen. daarna het ei eraan toevoegen en mazhar. daarna het meel, beetje bij beetje toevoegen. het deeg goed blijven kneden totdat het deeg zacht en makkelijk vormbaar is...

vulling; de dadels stomen > daarna de mazhar toevoegen en sesamzaad (dat droog gebakken is) en goed mengen..

rol kleine beetjes van het deeg uit..en doe er een lepel van de dadelvulling tussen..rol het deeg dicht en leg het op een ovenplaat...

laat ze licht bakken (de koekjes moeten nog wil zijn als je ze eruit haald..maar het deeg moet wel goed gebakken zijn..laat ze niet een bruine kleurtje krijgen)...

bestrooien met poedersuiker...en klaar is kees!

Dora

ik heb je de meest makkelijkste koekjes gegeven..heb je zoiets van..het mag van mij wel wat ngewikkelder geef me dan een sein...die stuur ik je dan via mail...

(ps > bij vele koekjes heb je ook het materiaal nodig..zo kan je in maroc tegenwoordig van die walnoten vormpjes halen..dan heb je een koek die lijkt op een walnoot)..heb je dier vormpjes niet..dan kan ik je ze wel lenen...

almoehim..kijk wat je kan gebruiken..begrijp je iets niet..bel me dan!!

Dora

Citaat van: Ahraifi op 15/09/2004 om 12:17:41
Citaat van: MBTiziAzza op 15/09/2004 om 12:14:02
deze troep verkochten wij maar werd nauwelijks gekocht door irifiyen alleen een enkele arabier kocht het.
L-L is denk ik gek op arabieren want ze noemt ons awayagher,aith rehragh,de ziekelijken in nederlands.Nog bedankt trouwens L-L


Ps bedankt voor je kopie mbt,ik heb het vanmorgen opgehaald.Je hebt een gunst van mij tegoed.

trouwens voor alle duidelijkheid >> ik ben juist een grote fan van de aith wayecher..mijn beste vrienden komen daar vandaan..kan juist heel goed met ze overweg..mijn berichten waren vaak om MBT te plagen...


maar goed...