Hoofdmenu

speciaal voor soesoe!!!

Gestart door Dora, 15/09/2004 om 12:09:05

MBTiza

zomaar plaag je mij altijd.

Dora




Dora

haha...ga koekjes bakken dat helpt...;)

Wasilla tarifest

Bedankt meid

Soesoe is erg bly ;)

Wasilla tarifest

Citaat van: lopende_lach op 15/09/2004 om 12:44:58
ik heb je de meest makkelijkste koekjes gegeven..heb je zoiets van..het mag van mij wel wat ngewikkelder geef me dan een sein...die stuur ik je dan via mail...

(ps > bij vele koekjes heb je ook het materiaal nodig..zo kan je in maroc tegenwoordig van die walnoten vormpjes halen..dan heb je een koek die lijkt op een walnoot)..heb je dier vormpjes niet..dan kan ik je ze wel lenen...

almoehim..kijk wat je kan gebruiken..begrijp je iets niet..bel me dan!!

Ja deze koekjes zyn simpel, als je wat uitgebreide koekrecepten hebt dan ben ik erg bly

Dora


Citeer

Ja deze koekjes zyn simpel, als je wat uitgebreide koekrecepten hebt dan ben ik erg bly
Citeer

meiske die heb ik wel voor je > maar dan moet je wel de juiste materiaal ervoor hebben...wat ik je nu heb gegeven is zonder al die bak blikken en vormen omdat ik natuurlijk niet weet wat je wel of niet hebt...ik weet trouwens niet voor wanneer je het nodig hebt..maar als het na de ramadan is dan wil ik je best uitnodigen een keer bij mijn zus (onze koekjes koningin)..ook zullen we dan vb voor je hebben omdat schoonzus dan gaat bevallen...doesssss ik hoor het wel van je..

ps je hebt mijn nummer, aarzel niet ;)

Wasilla tarifest

Citaat van: lopende_lach op 16/10/2004 om 13:25:46

Citeer

Ja deze koekjes zyn simpel, als je wat uitgebreide koekrecepten hebt dan ben ik erg bly
Citeer

meiske die heb ik wel voor je > maar dan moet je wel de juiste materiaal ervoor hebben...wat ik je nu heb gegeven is zonder al die bak blikken en vormen omdat ik natuurlijk niet weet wat je wel of niet hebt...ik weet trouwens niet voor wanneer je het nodig hebt..maar als het na de ramadan is dan wil ik je best uitnodigen een keer bij mijn zus (onze koekjes koningin)..ook zullen we dan vb voor je hebben omdat schoonzus dan gaat bevallen...doesssss ik hoor het wel van je..

ps je hebt mijn nummer, aarzel niet ;)

Ja het is na de ramadan en in iedergeval ik bel je wel gewoon, leuk dan zie je ik je weer een keer en is je schoonzus zwanger?? by wie we de ene keer myn verjaardag hadden?

Dora

yip zij ja ..binnenkort inchallah een kleintje..:)...

ik hoor het wel...

Wasilla tarifest

Citaat van: lopende_lach op 16/10/2004 om 21:31:40
yip zij ja ..binnenkort inchallah een kleintje..:)...

ik hoor het wel...

Insha-allah zal haar bevalling prima verlopen en ik bel je maandag hier over

Angel..

 
Vis bestilla



Ingrediënten
* 1 eetlepel boter
* klein beetje olie
* 1 ui
* madnoes
* kruiden en zout
* pakje knorr vis
* taugé
* soja (zwarte saus die je in de supermarkt bij de Chinese afdeling kan krijgen)
* gestoomde inktvis
* garnalen
* kabeljauw of ander wit visfilet
* 1 glas citroensap
* 1 ei
* bladerdeeg


Bereidingswijze
Zet alles klaar. Eventueel de inktvis nog stomen.
Hak de ui in kleine stukjes en snijd de magnoes fijn.
Neem een grote wok en doe hier 1 lepel boter in, klein beetje olie. De kleine stukjes ui, fijngesneden magnoes en look, gember, saffraan, peper , soja en het pakje knorr.
Doe dit op een middelmatig vuurtje, deksel erop en laat het een paar minuten bakken.
Dan voeg je de inktvis, garnalen en de kabeljauw toe en dit laat je dan weer 10 minuten bakken.
Ondertussen giet je wat warm water over de taugé zodat deze wat slapjes wordt.
Haal de bladerdeeg uit de diepvries en leg deze op tafel. Let op dat je de kant met het plastic papiertje beneden houdt!
Het ei in een kleine kom loskloppen.
Doe dan de taugé en het glas citroensap ook in de wok. Goed het geheel roeren.
Nu mag je de bladerdeeg vullen. Netjes omvouwen en met een vork aanduwen.
De bovenkant besmeren met een dun laagje ei en dan kan het de oven in!
Goed in de gaten houden, als de bovenkant lichtbruin wordt kan de bestilla eruit.
Dit aparte gerecht is een echte uitdaging!


en kip bestilla maak je precies hetzelfde maar dan kip in plaats van de vis 


Angel..

B'stilla kip

2 kippen in stukken gesneden/ je kan ook ook gesneden kip kopen
6 uien gesnipperd
8 takjes peterselie, fijngehakt
3 eetlepels olie
1/2 envelope saffraan
5 takjes koriander,fijngehakt
zout en peper
1 theelepel gemberpoeder
1/2 theelepel kaneel
1 theelepel nootmuskaat
1 a 2 theelepel suiker
150 g grofgemalen geroosterde amandelen
1 pak filodeeg/ bladerdeeg
200g boter, gesmolten
4 eieren, geklopt

Bereidingswijze:
Bak de kippen aan in de olie met de saffraan, zout, peper, uien, peterselie,koriander,gemberpoeder, nootmuskaat, en kaneel in een pan. Giet er water bij tot de kip onderstaat en kook haar in circa 1 uur gaar. Schep de kip uit de pan in een schaal en laat het afkoelen. Voeg suiker aan de bouillon toe. De eieren onder voortdurend roeren geleidelijk aan door de bouillon mengen en 5 min zachtjes door laten koken totdat de saus ingedikt is. Laat de mengsel geheel afkoelen. Haal het kippevlees van de botten en de vel en snijd dit in hele kleine blokjes. Oven op 190c voorverwarmen. VOor het bakken een ronde bakblik met een doorsnede van ongeveer 30cm doorsnede. Bakblik met boter heel licht invetten. Vel deeg/bladerdeeg in de bakblik leggen en opnieuw met gesmolten boter bestrijken. De deegvellen zodaning rangschikken dat er een deel over de rand van de bakblik hangt. Herhalen met nog eens 6 vellen. Hierover heen de amandelen bestrooien en eimengsel en kip erover spreiden. De overhangende vellen naar binnen klappen. Hier overheen opnieuw 4 vellen deeg inleggen die over de rand hangen. HEt geheel optillen en de overhangende randen naar beneden toe omvouwen. Bestrijk de b'stilla met boter en bak de B'stilla goudbruin en knapperig in ongeveer 30 min.
Serveren: bestrooi de b'stilla met poedersuiker, kaneel en stukjes gemalen notenof amandelen die je overhebt. en warm serveren

Dora


Wasilla tarifest