[Foto's] Foto's van je dorp of stad

Gestart door admin, 08/07/2004 om 16:35:52


*-RiFFijn0s-*

Citaat van: MB_Jackal op 10/06/2005 om 15:32:42
Citaat van: A_T op 09/06/2005 om 21:11:51
Mooie foto's a MbTiza. Goed dat je de streeknamen erbij hebt staan. Post er nog een paar als je die hebt.
Prachtige landschap. Vanaf jouwn tsha zie je 2 stammen, echt mooi man.

Zien zelfs 3 stammen...Ighzinnayen, Aith Temsamane, Aith Touzine


Maar Tazourakht is echt supergroot, telde in de jaren 50/60 al 1600 nubeth (getrouwde koppels), de aith boukrif in die tijd 400 en wij maar 25...
Maar ja Aith tazourakht zijn betaan wel uit meerdere dorpen zoals Aith Aissa, Aith Ruqman, Aith Bousatta.
De Aith Boukrif bestaan uit Aith Bouzghar (grootste), Aith Tumritc, Aith Yunes (Ighzinnayen van oorsprong), Aith Handoun.
Kunnen jullie echt de Ait Temsamane zien? Kunnen jullie de bergen achter de lbarrage zien?
Ik denk dat het gewoonweg de bergen van de Ait Touzine zijn, gebied rond Tamzida n shakaan.
Heb je foto's met uitzicht over Temsamane. Mischien kunnen jullie de Ait Ammart ook zien.

adwenni nta

MBTiza

#272
Citaat van: A_T op 10/06/2005 om 16:37:40
Citaat van: MB_Jackal op 10/06/2005 om 15:32:42
Citaat van: A_T op 09/06/2005 om 21:11:51
Mooie foto's a MbTiza. Goed dat je de streeknamen erbij hebt staan. Post er nog een paar als je die hebt.
Prachtige landschap. Vanaf jouwn tsha zie je 2 stammen, echt mooi man.

Zien zelfs 3 stammen...Ighzinnayen, Aith Temsamane, Aith Touzine


Maar Tazourakht is echt supergroot, telde in de jaren 50/60 al 1600 nubeth (getrouwde koppels), de aith boukrif in die tijd 400 en wij maar 25...
Maar ja Aith tazourakht zijn betaan wel uit meerdere dorpen zoals Aith Aissa, Aith Ruqman, Aith Bousatta.
De Aith Boukrif bestaan uit Aith Bouzghar (grootste), Aith Tumritc, Aith Yunes (Ighzinnayen van oorsprong), Aith Handoun.
Kunnen jullie echt de Ait Temsamane zien? Kunnen jullie de bergen achter de lbarrage zien?
Ik denk dat het gewoonweg de bergen van de Ait Touzine zijn, gebied rond Tamzida n shakaan.
Heb je foto's met uitzicht over Temsamane. Mischien kunnen jullie de Ait Ammart ook zien.

adwenni nta

Aith Temsamane kunnen we ook zien, maar niet van osn huis...maar iets hoger in het dorp, de zee zelfs als het helder weer is..., we zien zelfs Taghzuyth n tesa van de aith Touzine helemaal beneden...

Aith Ammarth zien we ook...we zien echt veel bergen hiero...





die bergen rechts in de verte zijn de Aith Amarth en Sinhaja srir stammen van Targuist

*-RiFFijn0s-*

Oh zo, ik dacht van jouwn huis. Maar de bergen van Temsamane zitten achter de bergen van Ait Touzine verscholen. Temsamane heeft bergen tot de 1100 meter. De Ait Touzine tot de 1650 meter. Ik denk toch dat dat de bergen zijn van de Ait Touzine.
Ik heb vorig jaar een hoge beklommen. (het hoogste punt tegenover Ait Buayach)
Ik kon Raba3 n Taouarirt niet zien, wel de bergen erachter. Prachtige uitzicht.

Ik denk dat jij boven jouwn huis ook Spanje kunt zien. Altans ik kon Spanje wel zien. Je moet dan wel minimaal 1200 meter hoog klimmen. Hoe verder je van de zee verwijderd bent, hoe hoger je moet klimmen.
Zelfs op de azrou Akachar ( 2009 m ) in Ighzennayan, kun je Spanje zien.

Maar ik moet zeggen, jullie hebben een mooie landschap en uitzicht.

adwenni nta


bouchraTAMAZIGHT

wajouw echt super leuk dat ik die foto’s zo vanuit mij kamer kan zin wollah leuk ik ga mij dorpje ook binnen kort hierop plaatsen kunnen jullie die ook bewonderen hihih

Eek!

Citaat van: MB_Tiza op 10/06/2005 om 16:40:51
Citaat van: A_T op 10/06/2005 om 16:37:40
Citaat van: MB_Jackal op 10/06/2005 om 15:32:42
Citaat van: A_T op 09/06/2005 om 21:11:51
Mooie foto's a MbTiza. Goed dat je de streeknamen erbij hebt staan. Post er nog een paar als je die hebt.
Prachtige landschap. Vanaf jouwn tsha zie je 2 stammen, echt mooi man.

Zien zelfs 3 stammen...Ighzinnayen, Aith Temsamane, Aith Touzine


Maar Tazourakht is echt supergroot, telde in de jaren 50/60 al 1600 nubeth (getrouwde koppels), de aith boukrif in die tijd 400 en wij maar 25...
Maar ja Aith tazourakht zijn betaan wel uit meerdere dorpen zoals Aith Aissa, Aith Ruqman, Aith Bousatta.
De Aith Boukrif bestaan uit Aith Bouzghar (grootste), Aith Tumritc, Aith Yunes (Ighzinnayen van oorsprong), Aith Handoun.
Kunnen jullie echt de Ait Temsamane zien? Kunnen jullie de bergen achter de lbarrage zien?
Ik denk dat het gewoonweg de bergen van de Ait Touzine zijn, gebied rond Tamzida n shakaan.
Heb je foto's met uitzicht over Temsamane. Mischien kunnen jullie de Ait Ammart ook zien.

adwenni nta

Aith Temsamane kunnen we ook zien, maar niet van osn huis...maar iets hoger in het dorp, de zee zelfs als het helder weer is..., we zien zelfs Taghzuyth n tesa van de aith Touzine helemaal beneden...

Aith Ammarth zien we ook...we zien echt veel bergen hiero...





die bergen rechts in de verte zijn de Aith Amarth en Sinhaja srir stammen van Targuist


ey wat gaaf!! daar kom ik vandaan....

omar26

als jullie foto s hebben van Tazourakht
plaats ze dan aUB

thirli


omar26

waar is dit???????????????????

thirli

Citaat van: omar26 op 16/07/2005 om 11:47:29
waar is dit???????????????????


Sorry, dat is Aith Cicar, voorbij Crush.



En dit zijn Beni Anser en Melilla van uit Gourgou/sidi hmed rhadj

Eek!

#280

Eek!


*-RiFFijn0s-*


thirli


Eek!