De positie van de Moslim vrouw

Gestart door Masja, 07/07/2004 om 09:48:17

E3ber_Tastite

Citaat van: amazigh_roos op 13/07/2004 om 17:19:29
Maar effe serieus mensen is er een verschil tussen de Moslim vrouw en de Amazigh vrouw??
Zo ja wat zijn de verschillen? Wie kan het voor me beantwoorden?
Wie weet er hier meer over alvast bedankt :)

Een Amazighvrouw is wat je bent, je bent gewoon geboren als een amazighvrouw of je nou wilt of niet. En een moslimvrouw is gewoon een vrouw die de Islam als haar geloof hanteert, meer niet. De ene Amazighvrouw hecht er meer waarde aan dan de andere.

En zo kan je nog urenlang doorgaan, wat is het verschil tussen een Arabischevrouw en een Moslim vrouw, wat is het verschil tussen een Indonesische vrouw en een moslimvrouw.

een Amazigh ben je, en de Islam is jouw geloof meer niet, toch.

amazigh_roos

#46
Citaat van: e3ber op 13/07/2004 om 17:47:06
Citaat van: amazigh_roos op 13/07/2004 om 17:19:29
Maar effe serieus mensen is er een verschil tussen de Moslim vrouw en de Amazigh vrouw??
Zo ja wat zijn de verschillen? Wie kan het voor me beantwoorden?
Wie weet er hier meer over alvast bedankt :)

Een Amazighvrouw is wat je bent, je bent gewoon geboren als een amazighvrouw of je nou wilt of niet. En een moslimvrouw is gewoon een vrouw die de Islam als haar geloof hanteert, meer niet. De ene Amazighvrouw hecht er meer waarde aan dan de andere.

En zo kan je nog urenlang doorgaan, wat is het verschil tussen een Arabischevrouw en een Moslim vrouw, wat is het verschil tussen een Indonesische vrouw en een moslimvrouw.

een Amazigh ben je, en de Islam is jouw geloof meer niet, toch.

aha bedankt maar dat bedoelde ik eigenlijk niet ik doelde eigenlijk op De Positie tussen de Amazigh vrouw en Moslim vrouw?? En wat is de verschil tussen hun? Maar bedankt dat je de tijd nam voor me!

PS: sorry voor de onduidelijkheid! was een domme fout van mij om dat er niet bij te zetten :)

Dora


Citeer



een Amazigh ben je, en de Islam is jouw geloof meer niet, toch.
Citeer

ik begrijp wat je bedoelt > amazigh is identiteit      moslim is aanhanger van bepaalt geloof

moslim is dus een keuze en amazigh niet.

alleen de zinsafsluiting van je met > meer niet << daar heb ik een beetje moeite mee.

want een geloof/religie is wel degelijk een deel van wie je bent. het ontwikkelt jou als persoon in een bepaalt positie. zo kijk je anders tegen dingen op dan bv iemand anders.
ik denk niet dat je een geloof zo moet onderschatten....

Tama

de positie van de vrouw volgens de islam is samen te vatten als ondergeschikt aan de man.

Asafu

Citaat van: Thalwiest op 22/07/2004 om 03:36:40
de positie van de vrouw volgens de islam is samen te vatten als ondergeschikt aan de man.

Nu pas begrijp ik waarom sommigen een bezoek aan Moskee en Mekka leuk vinden/ ervaren , ondanks dat blijft mijn boycot van kracht


amazigh_roos

Citaat van: Thalwiest op 22/07/2004 om 03:36:40
de positie van de vrouw volgens de islam is samen te vatten als ondergeschikt aan de man.

Ik dacht dat ze (man en vrouw) gelijk waren!!!

MBTiza

op een man wachten 33 maagden als ze de hemel in gaan en een vrouw?

amazigh_roos

Citaat van: MBTiziAzza op 22/07/2004 om 16:21:58
op een man wachten 33 maagden als ze de hemel in gaan en een vrouw?

????

Ahraifi

#53
x

MBTiza

33 hitsige mannen wachten de vrouw op!!

Idir



Misschien wachten op een vrouw ook 33 maagde jonge mannen ???

amazigh_roos


MBTiza

iwa zied rah at zejjdd dan krijg je ook 33 hitsige mannen


Ahraifi

#59
x