De positie van de Moslim vrouw

Gestart door Masja, 07/07/2004 om 09:48:17

Azazel

Citaat van: Laysa op 20/03/2005 om 05:10:15
Citaat van: Ariaz op 15/03/2005 om 19:05:01
Azazel als je iets tegen m'n naam hebt, dan moet je eerst naar jouw naam kijken,


wat voor een naam is dat nu "Azazel"?


En Azazel ik bedank je voor jouw meningen en jouw reactie smaar heb gezien dat ze jouw ook een verstikkend gevoel geven, dus stik maar verder

Wanneer iemand niet jouw achterlijke achtergestelde beperkte ideeen accepteert als de algehele waarheid, dan ga je maar meteen roepen dat diegene zich verstikt voelt. Als er iemand is die een verstikkend gevoel heeft dan ben jij dat wel "ariaz". Dit is te concluderen uit het feit dat je als het ware niet vrij kan ademen bij de gedachte dat zaken anders zijn dan jij denkt. Uitgaande van je reacties druipt dit er vanaf.

Blijf maar dom en stupide is niet erg hoor, je kan ook niet anders, als je geen capaciteiten bezit om jezelf te ontplooien zul je je ook nooit kunnen ontplooien.

Ga je nu ook je "hand" gebruiken bij Azazel? Wat ben jij een hopeloos geval zeg.




Het gevalletje kon niet eens met een origineel verweer komen; maar ach ja, zonder ruggengraat kun je weinig, nietwaar?


Ik vraag me af wat het gevalletje zou verzinnen wanneer ik z'n naam niet zou vermelden in mijn responsie...


Azazel.

The_Rep0rter

#166
Wie de hadieth ontkent, ontkent de Qor-aan. Simpel.

Het is overgeleverd door Jarir al-Tabari (rahimahoellaah) op gezag van Ibn Abbas (RadhiAIlahu'anhu) dat de Boodschapper (sallallahu 'alaihi wa sallam) heeft gezegd:

Wie er over de Qor-aan spreekt volgens zijn eigen mening, diegene mag zijn plaats in het Vuur verwachten.

En Abu Bakr al-Siddique (RadhiAllahu'anhu) heeft gezegd:

Welke aarde zal mij dragen, welke hemel zal mij beschutten, als ik over het Boek van Allaah dingen zeg waar ik geen kennis over heb.

[Tafsir al-Tabari: Vol. 1 Pages 77-78]

Ibn Jarir al-Tabari zegt:

Zie verder: http://dutch.ilmsahih.com/vb/index.php?showtopic=317

*****

Nou dan mag iedereen vast flink wat Teflon gaan inslaan. Iedereen interpreteert.

Trabandou

Een moslimvrouw heeft de hoogste en de nobelste positie binnen de familie, en dat is wat men vaak vergeet.

zienak

Ik hou er toch een volledige andere visie over. Ik ben een moslim vrouw en bekijk de positie van de vrouw dan ook vanuit de Islam en wanneer ik vandaar uit vertrek kan ik niets anders zeggen dat de vrouw de gelijke is van de man. Er zijn verschillen in fysische vormen en de natuur die wij niet mogen vergeten is daar ook nog. Iedere vrouw man heeft zo zijn rol  binnen de samenleving en binnen het gezin. De vader draagt even veel verantwoordelijkheid binnen zijn gezin als de moeder. Je bent niet voor niet een koppel een team dat elkaar aanvult. Beweren dat het natuurlijk is dat de man vreemd gaat is nonsen er is nog iets zoals hersenen en geweten dat ons van dieren scheid. Wanneer je er toch vanuit gaat dat het natuurlijk is moet  je ook aandvaarden dat homofilie natuurlijk is. Gelijkheid tussen vrouw en man kan niet bestaan maar je vertrekt van gelijkwaardigheid waarin iedereen de zelfde kansen krijgt.

vel lees plezier nog

First_Islam

Citaat van: zienak op 03/06/2005 om 15:25:34
Beweren dat het natuurlijk is dat de man vreemd gaat is nonsen er is nog iets zoals hersenen en geweten dat ons van dieren scheid. Wanneer je er toch vanuit gaat dat het natuurlijk is moet  je ook aandvaarden dat homofilie natuurlijk is.

Ik ben het met zienak eens.

Wie beweert dat vreemdgaan natuurlijk is, die mag één van zijn lichaamsdelen van zichzelf wel opgehangen voelen. En dat is waarlijk zijn straf. Zeg dan op dat moment eens aan Allah swt, het was toch natuurlijk?!

Ophangen die handel ;)

Timarzgha

assalaam
Kort maar krachtig de man staat in dienst van de vrouw
Dat zeggen zowel de koran en ook de hadith, we kunnen niet veranderen wat vast staat!
Ariaz leg je neer bij het feit dat een butler nooit de baas kan wezen over zijn kasteelheer of opdrachtgever a tawmat ;)

Niais

Een gat. Niet zomaar een gat, nee! een gat dat ook kan koken en schoonmaken. Een gat dat je mag dichstoppen wanneer je aan 't zeuren is.

leuk

lieve mensen de vrouw zie ik als de hoeksteen van het gezin de man kan hertrouwen als de vrouw overlijd maar de vrouw zou dat nooit doen als het andersom is vrouwen hebben uithoudingsvermogen ik zal mijn vrouw net als mijn moeder behandelen....ik raad iederen aan hetzelfde tedoen

gegroet toekomstige moeders en vaders

p.s. als een man vreemd gaat dan heeft liefde er niks mee te maken het is pure lust.....maar bij een vrouw is het anders.

leuk

als je de vrouw als een GAT ziet dan heb je kans dat iemand dat gat voor je gaat dichtstoppen....en dan moet je niet boos worden.

taksis

Citaat van: ElGalloNegro op 07/07/2004 om 12:36:51
ken nog een andere said ook uit isufiyen...en uuhm misschien denkt hij er ook wel zo over, jullie zitten op een lijn!

hans sahar (Farid Boukakar), hoezo bloedmooi? komt trouwens ook uit dat dorp, een dorp met twee schrijvers!
hoe weet je dat hij daar vandaan komt hahaha