De positie van de Moslim vrouw

Gestart door Masja, 07/07/2004 om 09:48:17

Ariaz

Citaat van: Laysa op 09/03/2005 om 23:42:15
Citaat van: Ariaz op 09/03/2005 om 23:18:53

Dit is de typische argument van de ongelovigen, "die hadith zijn gefabriceerd"


Ik wil al niet meer discussieren met jou, het is alsof ik tegen een muur spreek,

en waarom haal je die Extremistische Websites naar boven?

Je hoeft enkel naar de gematigde websites te gaan en je zult zien dta wat ik zeg de waarheid is,

kijkt eh meiske, ik zou niet zomaar iets zeggen wat haraam is, ik meen dat, als je wilt kan ik je alles bewijzen, al sje wilt kan ik met bronnen komen maar dan zal het me tijd vergen, ik heb een paar boeken hier bij me, maar aangezien ik met links moet afkomen dan zal het wat meer tijd in beslag nemen

Owww dus ik ben een ongelovige? Wie ben JIJ om dat te bepalen? Jij bent zo nep ja ik vind je nep eerst zielig komen doen met moslim ik ben een moslim blaa blaa en dan maak je je schuldig aan datgene wat volgens de islam dus al niet kan en mag: oordelen. Triest ...

Die websites haal ik erbij omdat jij zonodig mij attandeert op info die jij van websites haalt. Straks denkt iedereen dat alles wat op een website staat gewoon voor de volle 100% klopt.

Gematigde websites in jouw ogen maar anderen zeggen weer van niet. Leg me geen woorden in de mond ik heb nooit gezegd dat ALLE hadieth niet kloppen enkel dat er een onderscheid is in sterke en zwakke. Zie hoe selectief denken onderdeel maakt uit jouw dagelijkse bezigheden.

Ik heet geen "meiske"  ik spreek jou ook niet met vage termen aan dus gelieve dat ook niet bij mij te doen.

Nergens zie ik dat je met de Koran komt, het lijkt alsof je enkel de hadieth leest en daaruit precies haalt wat voor jou het beste is. Nadenken schijnt dezer dagen erg moeilijk te zijn voor sommigen. Zoals ik al zei erg nep gedrag ...

DAT vind ik ja ...

ik heb niet gezegd dat jij een ongelovige bent, maar uit mijn ervaringen warenhet altijd de Iromiyen die met die antwoorden kwamen, ik ben niet aan het oordelen, maar ik zeg enkel de rauwe waarheid,

Je bent gewoon erg eerlijk gezegd, als je in een website een  hadeeth vind van Boechari en van Moeslim? Ga je dan nog twijfelen aan die hadeeth? NIET toch omdat deze niet gefabriceerd zijn, ze zijn allen SAHEEH, en die websites geven niet zomaar een Hadeeth zonder bron en zonder de isnaad of de keten van overleveraars,

zuster je moet weten de Koran alleen is niet genoeg en daarom heeft Profeet Mohammed vzmh zijn ahadeeth achtergelaten,

en ik zeg je eerlijk, ik ben niet perfect, ik zie er zelfs niet Islamitisch uit, ik zie er zelfs heel modern uit maar ik heb veel gelezen over de Islam, en die kennis over de Islam kan ik gebruiken tegen de Arabieren, als je de Arabisering wilt bestrijden dan moet je de Islam goed kennen, en wat ik lees zeg ik, ik ga dat niet vermengen met allerlei speculaties en interpretaties, want wat valt er nog te interpreteren? Als het al geinterpreteerd is?

En die interpretatiezever is uitgevonden door de Iromiyen

ik stel je ook voor de bibliografieen of levensgeschiedenissen van de eerste Moslims te lezen, daaruit kun je ook veel leren,

plus ik vraag jullie om niet naar mij persoonlijk te kijken, ik mag arrogant overkomen, ik mag hard overkomen, ik ben maar een mens, ik ben niet honderd percent islamitisch maar ik wil jullie gewoon zeggen wat ik gelezen heb, dan is het toch logisch dat jullie het uitspitten, ik raad jullie aan om de Ahadeeth van Boechari oe Moeslim te lezen


dat boek dat ik bedoel heb ik uitgeleend aan een tiental jongeren en ze wouden het allemaal houden,

het boek heet "de tradities van de profeet Mohammed vzmh" te verkrijgen in de Fnac, het is een boek dat vertaald is in Nederland (en ik ben van Belgie)


Dora

he dit boek ken ik niet >> ariaz zijn daar alleen hadieths in besproken??..of gaat het echt om de levensloop van rasoul sws

Ariaz

Citaat van: L_L op 10/03/2005 om 19:57:50
he dit boek ken ik niet >> ariaz zijn daar alleen hadieths in besproken??..of gaat het echt om de levensloop van rasoul sws

dat zijn vertalingen van de Saheeh Ahadeeth van Boechari oe Moeslim

als je de Koran en deze boek gelezen hebt dan kan niemand jouw nog iets wijsmaken over de Islam, want alles staat er zwart op wit

de handelingen van de profeet, tijden szijn leven, de plichten tegenover je ouders, zelfs over Huwelijk en verschillende zaken


het is een echte aanrader


Azazel

Citaat van: LaysaEchte mannen weten dat ze het zijn die hoeven zich niet te "bewijzen" in hun mannelijkheid. Diegenen die dat doen zijn meestal "mannetjes" die zichzelf in onzekerheid wentelen en zichzelf en de omgeving proberen over te halen dat ze een "echte" man zijn ...

Deze gozer Ariaz vond het zelfs nodig zijn naam zo te kiezen dat hij "mannelijkheid" uitstraalt... Bij zulk een geval denk ik dan, heeft 'hij' geen zelfvertrouwen?!

Azazel.

Azazel

Citaat van: TamzaHmmmm .... dus het 'fenomeen' aids, homofilie en biseksualiteit is te wijten aan de emancipatie van de vrouw.

Hahahahahaa. Deze staat met stip op nummer 1 bij mij wat betreft domste uitspraken op amazigh.nl.

Hahaha, dat is ongeveer wat bij mij opkwam wijl ik zijn tekst las...

Straks gaat hij nog zeggen dat het niet aan haar emancipatie ligt maar aan de vrouw zelf!

Azazel.

Azazel

Citaat van: AriazLuisterd meiske ik wil m'n vrouw niet opsluiten, jij klinkt als Ayaan Hirsi Ali, ik wil trouwen insjallah met ene vrouw die haar plaats ingenomen heeft thuis en niet een meisje dat koortsachtig naar buiten gaat dagelijks,

Ik begrijp 't al; ‘Ariaz’ wil het liefst trouwen met Anaal Hirsi Anus...

Want iets anders dan bot vangen zal hij niet.

Azazel.

Azazel

Citaat van: Ariaz op 09/03/2005 om 22:40:33
Citaat van: Tamza op 09/03/2005 om 22:33:33
Ariaz, het is een keuze van de moslim-vrouw zelf of ze huisvrouw wil worden of carriere wil maken. Wat haar keuze ook is, als ze het met haar hart doet, dan verdient ze er respect en steun voor. Een carrierevrouw is niet minder dan een huisvrouw, net zo min een huisvrouw minder is dan een carrierevrouw.

Een bekende carrierevrouw was Khadija, de eerste vrouw van profeet Mohammed (vzmh).

daar geef ik je gelijk in, maar echte moslimmannen die de Islam nastreven hebben zo'n afkeer van carrierevrouwen met hun flair tijdschriften

Moest jij vroeger met de bus naar school?

Is dat het kenmerkende aan carrièrevrouwen, een tijdschrift?

Azazel.

Azazel

Citaat van: Ariaz
ja maar ik ben ook maar een mens, en ik mag toch ook m'n mening geven,

inderdaad Amazigh.nl is veranderd, het si gewoon een kletskousensite geworden, maar laten w ehet ook over jou hebben wat is je mening daarover?

En anders  ga je huilen?

Amazigh.nl zou 1000 maal het gewicht van een kletskous verliezen wanneer jouw persoon zich doet verdwijnen...

Azazel.

Azazel

Citaat van: LaysaJe bent overtuigd van je gelijk of niet, ik zal je ook niet tegenspreken kies lekker zelf wat je wil doen met vrouwen maar val mij daar niet mee lastig door je mening op te dringen ....


@ Tamza meid helemaal mee eens, dat dierlijk gedrag is beneden het niveau van een mens.

Je maakt hier een sterk punt, Laysa.

Even kort samengevat het karakter van Slinger-Ariaz...

Azazel.

Azazel

Citaat van: Ariaz
ik weet zuster dat mijn reacties jouw een verstikkend gevoel geven,

maar mijn bronnen heb ik van Boechari oe Moeslim, en je hoeft maar naar Islamitische Websites te gaan en je zult genoeg zien,

je zegt ik val je lastig? Maar wie heeft er voor het eerst gereageerd op mijn reacties? JIJ toch niemand anders?

Kun je nu ook al in andervrouws hoofd/hart/etc. kijken? Heb je zulks ook van de a7adieth?

Je hoeft maar naar Siberië te gaan & je zult genoeg zien...

Men noemt zulke mensen ook wel: Kinder-Patat. Ariaz, je moet begrijpen dat jouw teksten allerminst vredelievend zijn; je moet ook toegeven dat jouw mening niets voorstelt. Vooral omdat je het hebt gepresteerd de domste uitspraak te bezigen!

Azazel.

Azazel

Citaat van: Ariaz
Je bent gewoon erg eerlijk gezegd, als je in een website een  hadeeth vind van Boechari en van Moeslim? Ga je dan nog twijfelen aan die hadeeth? NIET toch omdat deze niet gefabriceerd zijn, ze zijn allen SAHEEH, en die websites geven niet zomaar een Hadeeth zonder bron en zonder de isnaad of de keten van overleveraars,

Jij weet duidelijk heel weinig van a7adieth! Heb je een paar keren gehoord sa7ie7 elboukharie en toen dacht je zijn allemaal sa7ie7? Weet je hoeveel a7adieth onbetrouwbaar zijn verklaard alvorens de betrouwbare te bundelen? Allen SAHEEH, zegt ie...

Citaat van: Ariazik ben niet honderd percent islamitisch

Hoor jij dus bij de ongelovigen over wie jij spreekt? Het zou in ieder geval heel wat verklaren, ‘Ariaz’.

Azazel.


Azazel

Citaat van: Ariazals je de Koran en deze boek gelezen hebt dan kan niemand jouw nog iets wijsmaken over de Islam, want alles staat er zwart op wit

Zonder verder in te gaan op je armtierige argument... Zal men van jou afkomen wanneer ze dat boeken lezen?

Azazel.

Ariaz

Azazel als je iets tegen m'n naam hebt, dan moet je eerst naar jouw naam kijken,


wat voor een naam is dat nu "Azazel"?


En Azazel ik bedank je voor jouw meningen en jouw reactie smaar heb gezien dat ze jouw ook een verstikkend gevoel geven, dus stik maar verder

Azazel

Citaat van: Ariaz
Azazel als je iets tegen m'n naam hebt, dan moet je eerst naar jouw naam kijken,


wat voor een naam is dat nu "Azazel"?


En Azazel ik bedank je voor jouw meningen en jouw reactie smaar heb gezien dat ze jouw ook een verstikkend gevoel geven, dus stik maar verder

Wat een huilebalk zeg! Noem jij jezelf nou 'man'?

Wat voor logica zit er in om eerst naar mijn naam te kijken in het geval ik iets tegen jouw naam heb? Míjn naam.

Qabba7aka Allah verder...

Azazel.

Laysa

#164
Citaat van: Ariaz op 15/03/2005 om 19:05:01
Azazel als je iets tegen m'n naam hebt, dan moet je eerst naar jouw naam kijken,


wat voor een naam is dat nu "Azazel"?


En Azazel ik bedank je voor jouw meningen en jouw reactie smaar heb gezien dat ze jouw ook een verstikkend gevoel geven, dus stik maar verder

Wanneer iemand niet jouw achterlijke achtergestelde beperkte ideeen accepteert als de algehele waarheid, dan ga je maar meteen roepen dat diegene zich verstikt voelt. Als er iemand is die een verstikkend gevoel heeft dan ben jij dat wel "ariaz". Dit is te concluderen uit het feit dat je als het ware niet vrij kan ademen bij de gedachte dat zaken anders zijn dan jij denkt. Uitgaande van je reacties druipt dit er vanaf.

Blijf maar dom en stupide is niet erg hoor, je kan ook niet anders, als je geen capaciteiten bezit om jezelf te ontplooien zul je je ook nooit kunnen ontplooien.

Ga je nu ook je "hand" gebruiken bij Azazel? Wat ben jij een hopeloos geval zeg.