De positie van de Moslim vrouw

Gestart door Masja, 07/07/2004 om 09:48:17

Masja

Citaat van: Sa3ieD op 07/07/2004 om 13:40:47
Je hebt t hier over evolutie....staat evolutie dan niet gelijk aan verandering? Lekker vreemd dat de positie van de vrouw ten opzichte van de man nog gelijk is als duizenden jaren geleden. Klopt toch niet? Mensen veranderen steeds, het leven wordt niet bepaald door de jacht of door brute kracht. Waarom is de vrouw dan nog afhankelijk van de man? Oorlogen worden tenslotte ook gevochten dmv geavanceerde wapens en niet dmv brute kracht.  De man begint zijn greep over de vrouw steeds meer te verliezen, de zaken waarbij de vrouw afhankelijk was van haar man beginnen steeds te verdwijnen. Waarom staat de vrouw dan volgens jou nog steeds onder de man? Je moet wel rekening houden met de maatschappelijke ontwikkelingen.

ps: En de man heeft VERZORGING nodig van zijn vrouw, dat is misschien waarom mannen vaak zoeken in een vrouw wat zij in hun moeder zien. Voor bescherming zijn er steeds meer zaken, wapens, beveiligingssystemen, politie, etc. Maar voor verzorging is een man toch meer afhankelijk van een vrouw dan wanneer t gaat om bescherming en de afhankelijkheid van vrouwen van de mannen.


chapeau,toi!!!!

Tarifit

Citaat van: Urmaksen op 07/07/2004 om 11:28:59
Citaat van: Masja op 07/07/2004 om 09:48:17
oke, genoeg geruzie

lees dit, ik vond het goed geformuleerd, en moest het hier wel plaatsen aangezien een nieuwe topic openen niet lukt op een of andere manier (verzendt niet)


www.abin.nu , wil tot verandering van Said El Haji


vooral het stuk over de superioriteit v.d. vrouw vond ik goed ;D

ik vind ook dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, al ben ik geen moslim.

de vrouw is eenmaal zwakker dan de man.


ik citeer James Brown:  This is a man`s world, but it would be nothing whitout a woman

Vrouw zwakker dan de man  ! ?

Urmaksen, zal ik jou eens een dag uit mijn dahelijkse leven beschrijven ?

ik sta op 06:30 op.
Ik begin om 08:00 met mijn werk tot 18:00.
Ik doe na mijn werk nog even boodschappen.
Ik kom thuis, ik kook  en was af.
ik ruim het huis nog even op.
ik stop de was in de wasmachine en haal deze later er nog uit.
en dat elke dag.....
ik heb dus twee bannen   ..... en Urmaksen probeer jij dat eens na te doen.

MBTiza

Citaat van: Tarifit op 09/07/2004 om 11:04:35
Citaat van: Urmaksen op 07/07/2004 om 11:28:59
Citaat van: Masja op 07/07/2004 om 09:48:17
oke, genoeg geruzie

lees dit, ik vond het goed geformuleerd, en moest het hier wel plaatsen aangezien een nieuwe topic openen niet lukt op een of andere manier (verzendt niet)


www.abin.nu , wil tot verandering van Said El Haji


vooral het stuk over de superioriteit v.d. vrouw vond ik goed ;D

ik vind ook dat de vrouw ondergeschikt is aan de man, al ben ik geen moslim.

de vrouw is eenmaal zwakker dan de man.


ik citeer James Brown:  This is a man`s world, but it would be nothing whitout a woman

Vrouw zwakker dan de man  ! ?

Urmaksen, zal ik jou eens een dag uit mijn dahelijkse leven beschrijven ?

ik sta op 06:30 op.
Ik begin om 08:00 met mijn werk tot 18:00.
Ik doe na mijn werk nog even boodschappen.
Ik kom thuis, ik kook  en was af.
ik ruim het huis nog even op.
ik stop de was in de wasmachine en haal deze later er nog uit.
en dat elke dag.....
ik heb dus twee bannen   ..... en Urmaksen probeer jij dat eens na te doen.

tja en geen leven....werken en het huishouden doen

Dora

als we nou ons massaal druk zouden gaan maken om de amazigh vrouw in plaats van de moslim vrouw dan zouden we een heel eind verder zijn...

masja beste meid..als je niets te melden hebt op het gebied van de moslim vrouw > in jou ogen ter verbetering of misschien zelfs ter "verlossing" wil je dan aub anderen in hun waarde laten...

alvast hartelijk dank.
sraam L_L

Idir

Citaat van: lopende_lach op 09/07/2004 om 15:59:02
als we nou ons massaal druk zouden gaan maken om de amazigh vrouw in plaats van de moslim vrouw dan zouden we een heel eind verder zijn...




Ben ik helemaal eens..... :)

Masja

Citaat van: lopende_lach op 09/07/2004 om 15:59:02
als we nou ons massaal druk zouden gaan maken om de amazigh vrouw in plaats van de moslim vrouw dan zouden we een heel eind verder zijn...

masja beste meid..als je niets te melden hebt op het gebied van de moslim vrouw > in jou ogen ter verbe***** of misschien zelfs ter "verlossing" wil je dan aub anderen in hun waarde laten...

alvast hartelijk dank.
sraam L_L


lieve L-L, jouw reaktie slaat nergens op, dit is geen kwstie van "iets te vermelden hebben ter ...van" ,nee,  ik vond dit artikel gewoon goed , vooral omdat daaruit het heldere en zelfstandige denken blijkt van iemand die niet klakkeloos zomaar alles aanneemt...
het ging mij niet zozeer om de vrouw enkel en alleen in de islam (de titel heeft de adm. ingevuld, niet ik) maar eigenlijk de vrouw in het algemeen ,want zoals jij wel weet, is de vrouw altijd al onderdrukt geweest ,waar ook
als iemand anderen in hun waarde laat ben ik dat wel, aangezien ik zelf graag in MIJN waarde word gelaten..
dus leg me niets op , en vul niet zomaar iets in wat niet waar is,L-L!  :)

groetjes masja

Dora


Citeer


lieve L-L, jouw reaktie slaat nergens op, dit is geen kwstie van "iets te vermelden hebben ter ...van" ,nee,  ik vond dit artikel gewoon goed , vooral omdat daaruit het heldere en zelfstandige denken blijkt van iemand die niet klakkeloos zomaar alles aanneemt...
het ging mij niet zozeer om de vrouw enkel en alleen in de islam (de titel heeft de adm. ingevuld, niet ik) maar eigenlijk de vrouw in het algemeen ,want zoals jij wel weet, is de vrouw altijd al onderdrukt geweest ,waar ook
als iemand anderen in hun waarde laat ben ik dat wel, aangezien ik zelf graag in MIJN waarde word gelaten..
dus leg me niets op , en vul niet zomaar iets in wat niet waar is,L-L!  :)

groetjes masja
Citeer
ale, ik heb gemerkt dat ik een gevoelige snaar geraakt heb..mijn excuses daarvoor!!

wat ik wilde zeggen is dat het beeld van de vrijgevochte moslima steeds ter sprake komt. wanneer een non zichzelf bdekt dan is het gewoon een persoon die haar geloof belijdt > wanneer een moslima dat doet dan is ze onderdrukt. wanneer een westerse vrouw thuis wil blijven om voor haar kinderen te zorgen..dan ziet men haar als een liefhebbende moeder die haar gezin boven carriere zet > als een moslim vrouw dat doet dan is ze onderdrukt...

ik ben alhamdoellah zelf een moslima, en ben zo bewust en vrijgevochten als het maar kan...en ja dit valt heeeeeel goed te combineren...ik neem dan ook niets klakkeloos aan...ik ben begonnen met bidden en hoofddoek dragen nadat ik cursusen islam heb gevolgt (zelfs lang na de cursusen)...nou geef ik mezelf als vb omdat ik niet over anderen kan spreken...maar ben ervan overtuigd dat er meerderen zijn...

maar goed, je had het over de vrouw in het algemeen...de vrouw verschilt. de een is sterk en onafhankelijk de ander volgt liever...ondanks de vele pogingen om de vrouw te stimuleren > blijft het een kwestie dat wij alleen kunnen oplossen > de vrouw < .....

en geloof me..ze zullen enthousiast zijn..ze zullen roepen hoe blij ze zijn en hoeveel hoop ze wel niet hebben..maar wanneer puntje bij paaltje komt trekken ze zich terug. tja..de vrouw...zullen we ooit verder komen??


Sa3ieD

Hoezo opeens Masja aanvallen? Heb je UBERHAUPT moeite gedaan om dat artikel van Said el Haji te lezen? Vond het een erg goed artikel, de titel De positie van de Moslim vrouw heeft Masja niet zelf bedacht. Haar bericht stond bij een ander onderwerp en is dus gesplitst. Het enige wat Masja deed was verwijzen naar het artikel omdat het een interessant artikel is, wat het ook is. Ik snap ook niet waarom je zo aanvallend reageerd op Masja.

En voor Tarifit, respect voor je. Wat jij doet doet een man je niet na (weinig in elk geval). Maar ach een man kan zich ook maar met 1 ding tegelijk bezig houden terwijl vrouwen duizendpoten zijn. Mannen moeten eens beginnen met vrouwen waarderen en niet alle taken die vrouwen wel niet hebben in het leven zien als "het is de taak voor alleen de vrouw".

Dora

aanval??.....wat jij hier post heeft masja al eerder verteld zoals je ziet...dus je had je reactie bij je kunnen houden. daarnaast mogen masja en ik op een aantal dingen wel van meningverschillen maar dat wil niet zeggen dat ik haar niet respecteer of waardeer. het is juist 1 van de weinige leden waar ik veel waardering voor heb.

Sa3ieD

Even iets op volgorde leggen voor jou lopende_lach:
Masja plaatst 1 bericht:
Citeeroke, genoeg geruzie

lees dit, ik vond het goed geformuleerd, en moest het hier wel plaatsen aangezien een nieuwe topic openen niet lukt op een of andere manier (verzendt niet)


www.abin.nu , wil tot verandering van Said El Haji


vooral het stuk over de superioriteit v.d. vrouw vond ik goed

Daarna plaatst ze dit:
Citeerit's a man'world, yeah right, en kijk wat ze er van gebakken
hebben..!!

de vrouw kan dan wel fysiek "inferieur" zijn aan de man, wat ook niet altijd klopt,  vergeet niet dat ZIJ op ander gebied uiteindelijk superieur is
en de man wéét dat, vandaar de onderdrukiing v.d. vrouw eeuwenlang, tot nu toe....

En dan kom jij met deze reactie:
Citeerals we nou ons massaal druk zouden gaan maken om de amazigh vrouw in plaats van de moslim vrouw dan zouden we een heel eind verder zijn...

masja beste meid..als je niets te melden hebt op het gebied van de moslim vrouw > in jou ogen ter verbe***** of misschien zelfs ter "verlossing" wil je dan aub anderen in hun waarde laten...

alvast hartelijk dank.
sraam L_L

Nu ben ik het spoor bijster, het enige wat Masja heeft gedaan is verwijzen naar een interessant artikel. Verder heeft ze helemaal NIETS gezegd over moslim vrouw of wat dan ook. Dus over welke verbetering of wat dan ook heb jij het? Zoals ik het zie haal jij er dingen bij die Masja helemaal niet in dit topic heeft gezegd. Dus een aanval eigenlijk omdat er helemaal geen reden toe was om zo'n reactie te geven.

Dus je moet hier niet interessant komen doen en teksten overnemen uit Flashfilmpjes met je maar als een non t doet bla bla bla. Wat jij allemaal zegt heeft geen ene DROL met dit onderwerp te maken. Misschien dat je wrok hebt jegens de niet-moslim gemeenschap of wat dan ook, wat jou dwarszit is voor mij een raadsel. Maar kom er aub niet een onderwerp mee verzieken. Dit onderwerp ging niet over jou, niemand heeft gevraagd jouw leven hier neer te zetten of hoe vrijgevochten of wat dan ook je wel niet bent. Masja heeft het over iets en jij weer over iets anders. Voordat je reageert moet je eerst doorhebben waar een onderwerp al dan niet over gaat anders raak je alleen maar verwijderd van de rode draad die je moet volgen bij de discussie. Dus als je commentaar had op het artikel van Said el Hajji (vraag me af of je hem wel hebt gelezen) dan moest je daar commentaar op geven en niet Masja als onderwerp erbij betrekken.

Dora

ja je hebt gelijk...trek me terug...

amazigh_roos

Citaat van: lopende_lach op 09/07/2004 om 15:59:02
als we nou ons massaal druk zouden gaan maken om de amazigh vrouw in plaats van de moslim vrouw dan zouden we een heel eind verder zijn...

masja beste meid..als je niets te melden hebt op het gebied van de moslim vrouw > in jou ogen ter verbe***** of misschien zelfs ter "verlossing" wil je dan aub anderen in hun waarde laten...

alvast hartelijk dank.
sraam L_L


hmmm Lopende_lach kun je me vertellen wat de positie van de amazigh vrouw is dan?? Want ik hoor er zelf niets over! Weet jij er misschien meer over en is de positie van de vrouw bijv. "alleen maar onderdanig aan de man"?

Samariaan

Citaat van: Masja op 07/07/2004 om 09:48:17



vooral het stuk over de superioriteit v.d. vrouw vond ik goed ;D

vrouwen zijn niet supereur aan mannen , en mannen zijn niet superieur aan vrouwen. Ze staan op gelijke voet, met ieder hun aparte taak.

MBTiza

#28
Amazigh_tulpje,

Vroeger toen de arabieren hun dochters nog begroeven hadden wij al koningen die regeerden denk hierbij aan Dihya en Buya!

Dora

precies mo >> dat onderdanige gedoe komt voor in de hedendaagse cultuur..terwijl vroeger de vrouw een strijdlustige sekse was. onderdanig door verkeerde interpretaties van de "moslim"....zo gebruiken ze de islam om de onderdrukking te rechtvaardigen...