De positie van de Moslim vrouw

Gestart door Masja, 07/07/2004 om 09:48:17

Sabadilla

#120
CiteerGepost door Ariaz op: 03/03/2005 om 23:24:53

Azul


ik ben een heel oude bezoeker van Amazigh.nl en ik heb opgemerkt dat Amazigh.nl veranderd is,

Ik heb namelijk opgemerkt dat de onderwerpen die men begint soms totaal niks te maken hebben met de Amazighzaak,

zoals bijvoorbeeld "de 10 adviezen voor een vrouw"


of zoals "jongen luistert meer naaar zijn moeder"


Als ik zo'n topics bekijk vraag ik me dan af, in welke opzicht kan het de Amazighzaak verbeteren, verder nog begin ik me zelf kotsmisselijk te voelen, 

ik vraag me dan soms ook nog af is deze site bedoelt voor Die-Hard Imazighen? Of is deze bedoelt voor "watjes" , waar is die website waar het uitpuilde van echte Die-Hard Imazighenzoals Ait Touzini, Mauri, Massugrada,...

Ik begrijp jou niet helemaal beste Ariaz??? Je geeft het zelf aan Amazigh.nl is veranderd. Idd je hebt gelijk Amazigh.nl is veranderd, door mensen zoals jij!!!! Elke topic die geopend wordt moet jij zonodig verkrachten met je islamitische gepreek, terwijl je dan ook nog zelf aangeeft dat men zich meer moet bezig houden met de amazigh zaak!!!

Laysa

Citaat van: Tamza op 09/03/2005 om 21:24:16
Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 19:33:34
Vroeger hoorde je de vrouwen niet klagen, dat waren pas echte vrouwen, maar nu dat er feminisme is en emancipatie heb je ook de meeste scheidingen en heb je het fenomeen van Biseksualiteit en aids en homo's en noem maar op,


Hmmmm .... dus het 'fenomeen' aids, homofilie en biseksualiteit is te wijten aan de emancipatie van de vrouw.

Hahahahahaa. Deze staat met stip op nummer 1 bij mij wat betreft domste uitspraken op amazigh.nl.



Jah straks gaat hij zeggen dat een man de übermensch is ... Ow dat zegt hij al ...

admin

Onderwerp: De positie van de Moslim vrouw wordt gesloten.

Tamza

Citaat van: Laysa op 09/03/2005 om 21:54:49


Jah straks gaat hij zeggen dat een man de übermensch is ... Ow dat zegt hij al ...

Ja, tja. Ik word zo moe van enerzijds de zogenaamde Sex&theCity kijkende-Ben&Jerry's etende-laten we alle mannen haten- zeurfeministen en anderzijds de -alle vrouwen horen in de keuken- vrouwen van nu hebben grote bek- schreeuwende on-mannen.

Ik heb geen boodschap aan dat soort kreten. Zou me niets verbazen als Ariaz getrouwd is of later zal trouwen met een vrouw die een gruwelijke hekel aan hem heeft. Lekker huwelijk lijkt me dat.

Ariaz

#124
Citaat van: Laysa op 09/03/2005 om 20:56:27
Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 19:33:34
De vrouw hoort gewoon thuis, dat is namelijk haar Natuurlijke aanleg,


-vele Marrokaanse meisjes van Europa klagen dat ze onderdrukt worden enzo en bla bla

maar dan vraag ik me af wat jullie willen???

Vroeger hoorde je de vrouwen niet klagen, dat waren pas echte vrouwen, maar nu dat er feminisme is en emancipatie heb je ook de meeste scheidingen en heb je het fenomeen van Biseksualiteit en aids en homo's en noem maar op,

de marrokaanse meisjes hebben een grote mond gekregen, zelfs Nederlandse meisjes zijn niet zo

Thuis, haar natuurlijke aanleg ....

Kom eens even met bronnen inplaats van steeds dualistische loze kreten te slaken hier. Je komt echt niet logisch en betrouwbaar over als je steeds komt met: " Blaa bla ablaa KLAAR " ...

De islam spoort mensen aan om ook kritisch te zijn tegenover alles, zomaar iets volgen met een schaapjesmentaliteit is niet een bepaalde gedraging die je zo een twee drie een moslim moet aanrekenen. Er staat vaak genoeg in de Koran " ...voor mensen die WILLEN begrijpen." en " ... voor mensen die NADENKEN"(Soera Baqara) en veel meer ....



Jouw mening en dat van vele anderen over het geloof is een bepaalde interpretatie, er zijn anderen met andere interpretaties die beweren dat zij het bij het juiste end hebben.


Geloof is heel persoonlijk het is dan ook aan elke persoon zelf hoe hij of zij dit beleidt. Dat jij je vrouw wil opsluiten in een huis dat moet je zelf weten, maar dat idee hoor je niet aan anderen op te dringen.





Echte mannen weten dat ze het zijn die hoeven zich niet te "bewijzen" in hun mannelijkheid. Diegenen die dat doen zijn meestal "mannetjes" die zichzelf in onzekerheid wentelen en zichzelf en de omgeving proberen over te halen dat ze een "echte" man zijn ...


Ken uw plaats ...




okee je lijkt me intelligent, waarom wil ej dan geen mening geven?

Wat denk jij ? Hoort de vrouw het grootste deel van haar leven thuis of op buitenshuis te leiden ? Wat IS je mening?

ik weet honderd percent zeker dat jij goede bronnen tegengekomen bent die bevestigen wat ik zeg, verder nog vraag ik je niet om me te vertrouwen, en je weet niet wat een echte man is,


en je denkt ook dat ik me wil bewijzen, maar da's een verkeerde gedachte, ik vertel je enkel wat ik lees, we horen allemaal kritsch te zijn, maar in hoeverre horen we kritisch te zijn?


Zuster ik zal uw plaats geven, uw plaats is thuis


Wij horen juist de Soennah van Mohammed vzmh als echte schapen na te volgen of ben je ook kritisch tegenover de Soennah dan ben je een , dus we moeten juist zo'n schapenmentalieit volgen, het wordt zelfs aangemoedigd dat we zo'n schapenmentaliteit moeten volgen, want een verdwaalde schaap is een prooi voor de wolf, inderdaad er staat genoeg in de Koran en ik wil het begrijpen


Het geloof is niet persoonlijk, dat is het verschil met de deen al Islami, het is niet de Islam die zich aanpast aan de  persoon maar de persoon die zich moet plooien voor de wetten van de Islam


Luisterd meiske ik wil m'n vrouw niet opsluiten, jij klinkt als Ayaan Hirsi Ali, ik wil trouwen insjallah met ene vrouw die haar plaats ingenomen heeft thuis en niet een meisje dat koortsachtig naar buiten gaat dagelijks,


Als jij denkt dat mijn reacties bedoelt zijn om me te bewijzen dan wil ik je bedanken


Ariaz

Citaat van: Tamza op 09/03/2005 om 21:24:16
Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 19:33:34
Vroeger hoorde je de vrouwen niet klagen, dat waren pas echte vrouwen, maar nu dat er feminisme is en emancipatie heb je ook de meeste scheidingen en heb je het fenomeen van Biseksualiteit en aids en homo's en noem maar op,


Hmmmm .... dus het 'fenomeen' aids, homofilie en biseksualiteit is te wijten aan de emancipatie van de vrouw.

Hahahahahaa. Deze staat met stip op nummer 1 bij mij wat betreft domste uitspraken op amazigh.nl.

Jouw naam zegt al genoeg eh Tamza soezier (Tamza overdag)

Tamza

Ariaz, het is een keuze van de moslim-vrouw zelf of ze huisvrouw wil worden of carriere wil maken. Wat haar keuze ook is, als ze het met haar hart doet, dan verdient ze er respect en steun voor. Een carrierevrouw is niet minder dan een huisvrouw, net zo min een huisvrouw minder is dan een carrierevrouw.

Een bekende carrierevrouw was Khadija, de eerste vrouw van profeet Mohammed (vzmh).

Tamza

Citaat van: Ariaz op 09/03/2005 om 22:32:40
Jouw naam zegt al genoeg eh Tamza soezier (Tamza overdag)

Daarmee beledig je me niet hoor. Het was een domme conclusie van je, dat weet je zelf ook wel. En nog wel de domste uitspraak van amazigh.nl.

Petje af.

Ariaz

ja okee als het je complex kan verbeteren, en verder nog wil ik voor een record gaan

Dobry Den

Citaat van: Ariaz op 09/03/2005 om 22:28:09
Luisterd meiske ik wil m'n vrouw niet opsluiten, jij klinkt als Ayaan Hirsi Ali

Jij, grote knul, die klaagt dat we de bijzaken niet van de hoofdzaken scheiden, komt hier wel met Hirshi Ali op te proppen.  Hirshi Ali is bijzaak, nee, nog sterker, ze is geenzaak. Fixeer je op de hoofdzaken en laat de bij-, en de geenzaken buiten beschouwing.

Ariaz

Citaat van: Tamza op 09/03/2005 om 22:33:33
Ariaz, het is een keuze van de moslim-vrouw zelf of ze huisvrouw wil worden of carriere wil maken. Wat haar keuze ook is, als ze het met haar hart doet, dan verdient ze er respect en steun voor. Een carrierevrouw is niet minder dan een huisvrouw, net zo min een huisvrouw minder is dan een carrierevrouw.

Een bekende carrierevrouw was Khadija, de eerste vrouw van profeet Mohammed (vzmh).



daar geef ik je gelijk in, maar echte moslimmannen die de Islam nastreven hebben zo'n afkeer van carrierevrouwen met hun flair tijdschriften

MBTiza

oh ariaz toch ga terug naar aith timazga en huw daar een vrouw..met je geouwehoer over vrouw dit vrouw dat....man je bent zelf een zeikstraal , je zegt dat amaigh.nl is veranderd en valt constant de vrouwen aan en eerder heb je al gezegd dat geblondeerde vrouwen slecht zijn en nog meer van die bullshit

MBTiza

Citaat van: Ariaz op 09/03/2005 om 22:40:33
Citaat van: Tamza op 09/03/2005 om 22:33:33
Ariaz, het is een keuze van de moslim-vrouw zelf of ze huisvrouw wil worden of carriere wil maken. Wat haar keuze ook is, als ze het met haar hart doet, dan verdient ze er respect en steun voor. Een carrierevrouw is niet minder dan een huisvrouw, net zo min een huisvrouw minder is dan een carrierevrouw.

Een bekende carrierevrouw was Khadija, de eerste vrouw van profeet Mohammed (vzmh).





daar geef ik je gelijk in, maar echte moslimmannen die de Islam nastreven hebben zo'n afkeer van carrierevrouwen met hun flair tijdschriften

ja omdat zij meestal werkeloos  zijn en in een suzuki alto rijden..en jij bent er zeker zo een..die de islam echt nastreeft?

Ariaz

Citaat van: Eazy_MbTiza op 09/03/2005 om 22:40:47
oh ariaz toch ga terug naar aith timazga en huw daar een vrouw..met je geouwehoer over vrouw dit vrouw dat....man je bent zelf een zeikstraal , je zegt dat amaigh.nl is veranderd en valt constant de vrouwen aan en eerder heb je al gezegd dat geblondeerde vrouwen slecht zijn en nog meer van die bullshit

ja maar ik ben ook maar een mens, en ik mag toch ook m'n mening geven,

inderdaad Amazigh.nl is veranderd, het si gewoon een kletskousensite geworden, maar laten w ehet ook over jou hebben wat is je mening daarover?


Volgens jouw mening mag de vrouw doen wat zij wilt?

MBTiza

ja natuurlijk mag zij dat...een huwelijk is gebaseerd op vertrouwen kameraad en als zij iets wil doen en jij bent het daar niet mee eens dan moet je dat aangeven...een en wqat bedoel je mag ze doen wat ze wil?