Hoe ga je om met schoonouders die maar al te graag met je leven willen bemoeien?

Gestart door sjokran, 06/07/2004 om 17:14:12

Timoush

Sjokran,

Ik las in een andere topic van jou dat je nu weg bent bij jouw man. Kun je vertellen hoe dat is gegaan en wat de uiteindelijke druppel is geweest?
En hoe gaat het nu met je?

Sram n Timoush

tadfattachamrad

Salaam ou alikoum Zuters en Broeders...

Ik vond het wel interresant wat ik allemaal hier heb gelezen. Maar het belangrijkste is GEDULD! Tuurlijk heb je schoonmoeders erbij zitten die hun schoondochters niet echt mogen.. Maar ghair inshallah als je geduld hebt en gewoon jou beste kant laat zien aan je schoonmoeder wat er ook gebeurt.. Dan komt er een dag dat je schoonmoeder zal inzien dat ze je onterecht zo heeft behandeld.. Mijn moeder zegt het nog altijd! jou schoonmoeder is je tweede moeder behandel haar zoals jij mij behandeld.. Ik neem aan dat jullie ook niet zomaar te keer gaan tegen jullie moeders???? Nou hoe kun je dan tekeer gaan tegen je schoonmoeder??
Ik heb nog geen schoonmoeder maar 1 ding weet ik zeker wat er ook gebeurt als het almakteb is dat mijn schoonmoeder een beetje bot en kattig is tegen mij... Van mij zal ze geen slecht woord horen..(inshallah)
Heb vertrouwen in Allah swt! Alles komt goed inshallah!!!
Wa salaam...

Houda...

Ariaz

Citaat van: restless op 04/01/2005 om 22:32:45
Citaat van: Ariaz op 03/10/2004 om 22:15:50

vroeger leefde de vrouw van de man in het ouderlijk huis, en in Marokko hebben d emarrokaanse vrouwen het goed evenals in Europa  want in Oost-Afrika worden vrouwen besneden en in Azie worden vrouwen die opstandig zijn aan hun man eigenhandig vermoord door de familie van de VROUW!!!!!!!!! 

?:  m.a.w ?:   dat als de vrouw het hier tegen zit ze zich er maar snel overheen moet zetten omdat het ergens anders wreder kan zijn? In dat geval: Hier is hier , daar is daar en wat daar gebeurt klopt niet. En een vrouw moet voor zichzelf opkomen.

Een vrouw hoeft geen mannenhater te zijn om voor zichzelf op te komen,

je begrijpt me verkeerd, indien de schoonmoeder overdrijft en haar schoondochter mishandelt ja dan heb ik alle begrip daarvoor,

maar soms worden die Forums die gestart worden geînspireerd door westerse, feministische, ongelovige ideeen

verder nog wil ik zeggen, dient de vrouw van de man juist dankbaar te zijn tegenover haar schoonmoeder, omdat zij die man die nu haar echtgenoot is ter wereld heeft gebracht,



jullei weten echt niet wat de verantwoordelijkheid is van de vrouw tegenover haar man, moesten jullie het maar weten,


Profeet mohammed vzmh zei "indien ik kon vragen dat iemand zich gaat bukken voor een ander mens, dan zou ik vragen dat de vrouw zich gaat bukken voor haar echtgenoot"

Een vrouw die het goed bedoelt met haar moslimman en die goede en oprechte en islamitische bedoelingen heeft die zal nooit klagen over haar schoonmoeder en die zal geduldig zijn en dit geldt ook voor de moslimman,  en zo'n vrouw krijgt meer dan respect van de man,

in m'n streek was er zelfs een jongen die heel zwaar op het slechte pad was maar hij had een heel gelovige vrouw en zij is er in geslaagd om hem op het rechte pad te krijgen zo'n vrouwen kom je niet veel tegen, deze vrouw had heel veel geduld en deed altijd smeekbedes,

want ze zeggen als de man slecht is dan gaat de vrouw automatisch ook slecht worden, omdat de man zijn vrouw beînvloedt,

maar ja tegenwoordig denkt men alleen maar op korte termijn (=westers denken), men vergeet totaal de islam, men vergeet alles, men vergeet dat het huwelijk heel belangrijk is in de islam, men wil zehma een gelukkig leven hebben maar men vergeet het eeuwige leven, die oneindig is, dat vergeet men namelijk, en dan haast men zich naar de scheiding,

het is bewezen dat de meeste aanvragen voor een scheiding van de vrouwen komen

Laysa

He "Ariaz" nogmaals -> kom met bronnen en niet "De Profeet heeft gezegd..." Laatste keer... kom je met een zogenaamde hadieth, waar staat die overeenkomstig met wat in de Koran staat huh?

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 19:44:35

verder nog wil ik zeggen, dient de vrouw van de man juist dankbaar te zijn tegenover haar schoonmoeder, omdat zij die man die nu haar echtgenoot is ter wereld heeft gebracht,

Dit slaat werkelijk alles!!! Zij moet dankbaar zijn??? Is zij als mens te min dat ze dankbaar moet zijn voor zo een "Godsgeschenk"?? Hoort hij ook niet dankbaar te zijn dat zijn schoonmoeder zijn vrouw heeft gebaard? Of worden vrouwen niet op eenzelfde wijze gebaard als mannen? Don't even answer-> sarcasme.

Eentonig rechtlijnig denken, dat je niet moe wordt van jezelf ...


Die scheidingen worden aangevraagd door veel vrouwen omdat het meestal "mannen" betreft die bijna eenzelfde beperkte mentaliteit als jij bezitten ...

Ken uw plaats ...


Sabadilla

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 19:44:35
Citaat van: restless op 04/01/2005 om 22:32:45
Citaat van: Ariaz op 03/10/2004 om 22:15:50

vroeger leefde de vrouw van de man in het ouderlijk huis, en in Marokko hebben d emarrokaanse vrouwen het goed evenals in Europa  want in Oost-Afrika worden vrouwen besneden en in Azie worden vrouwen die opstandig zijn aan hun man eigenhandig vermoord door de familie van de VROUW!!!!!!!!! 

?:  m.a.w ?:   dat als de vrouw het hier tegen zit ze zich er maar snel overheen moet zetten omdat het ergens anders wreder kan zijn? In dat geval: Hier is hier , daar is daar en wat daar gebeurt klopt niet. En een vrouw moet voor zichzelf opkomen.

Een vrouw hoeft geen mannenhater te zijn om voor zichzelf op te komen,

je begrijpt me verkeerd, indien de schoonmoeder overdrijft en haar schoondochter mishandelt ja dan heb ik alle begrip daarvoor,

maar soms worden die Forums die gestart worden geînspireerd door westerse, feministische, ongelovige ideeen

verder nog wil ik zeggen, dient de vrouw van de man juist dankbaar te zijn tegenover haar schoonmoeder, omdat zij die man die nu haar echtgenoot is ter wereld heeft gebracht,



jullei weten echt niet wat de verantwoordelijkheid is van de vrouw tegenover haar man, moesten jullie het maar weten,


Profeet mohammed vzmh zei "indien ik kon vragen dat iemand zich gaat bukken voor een ander mens, dan zou ik vragen dat de vrouw zich gaat bukken voor haar echtgenoot"

Een vrouw die het goed bedoelt met haar moslimman en die goede en oprechte en islamitische bedoelingen heeft die zal nooit klagen over haar schoonmoeder en die zal geduldig zijn en dit geldt ook voor de moslimman,  en zo'n vrouw krijgt meer dan respect van de man,

in m'n streek was er zelfs een jongen die heel zwaar op het slechte pad was maar hij had een heel gelovige vrouw en zij is er in geslaagd om hem op het rechte pad te krijgen zo'n vrouwen kom je niet veel tegen, deze vrouw had heel veel geduld en deed altijd smeekbedes,

want ze zeggen als de man slecht is dan gaat de vrouw automatisch ook slecht worden, omdat de man zijn vrouw beînvloedt,

maar ja tegenwoordig denkt men alleen maar op korte termijn (=westers denken), men vergeet totaal de islam, men vergeet alles, men vergeet dat het huwelijk heel belangrijk is in de islam, men wil zehma een gelukkig leven hebben maar men vergeet het eeuwige leven, die oneindig is, dat vergeet men namelijk, en dan haast men zich naar de scheiding,

het is bewezen dat de meeste aanvragen voor een scheiding van de vrouwen komen

Zucht.......

Tamza

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 19:44:35

het is bewezen dat de meeste aanvragen voor een scheiding van de vrouwen komen

Het is ook bewezen dat vooral vrouwen het slachtoffer zijn van huiselijk geweld, geestelijke mishandeling en ontrouw die door hun man gepleegd wordt binnen een huwelijk.

Dan lijken mij die aanvragen niet meer dan logisch, he.

Tama

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 19:44:35

het is bewezen dat de meeste aanvragen voor een scheiding van de vrouwen komen

bron?

Ariaz

Citaat van: Laysa op 09/03/2005 om 22:02:08
He "Ariaz" nogmaals -> kom met bronnen en niet "De Profeet heeft gezegd..." Laatste keer... kom je met een zogenaamde hadieth, waar staat die overeenkomstig met wat in de Koran staat huh?

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 19:44:35

verder nog wil ik zeggen, dient de vrouw van de man juist dankbaar te zijn tegenover haar schoonmoeder, omdat zij die man die nu haar echtgenoot is ter wereld heeft gebracht,

Dit slaat werkelijk alles!!! Zij moet dankbaar zijn??? Is zij als mens te min dat ze dankbaar moet zijn voor zo een "Godsgeschenk"?? Hoort hij ook niet dankbaar te zijn dat zijn schoonmoeder zijn vrouw heeft gebaard? Of worden vrouwen niet op eenzelfde wijze gebaard als mannen? Don't even answer-> sarcasme.

Eentonig rechtlijnig denken, dat je niet moe wordt van jezelf ...


Die scheidingen worden aangevraagd door veel vrouwen omdat het meestal "mannen" betreft die bijna eenzelfde beperkte mentaliteit als jij bezitten ...

Ken uw plaats ...



ja de man hoort ook dankbaar te zijn, ik heb een beperkte mentaliteit, ja en dan

Is opkomen voor de zuivere Islam dan een beperkte mentaliteit?

Het is algemeen bewezen dat vrouwen altijd hun uiterste gaan proberen om de man van het rechte pad te halen,

de meeste bewoners van de hel zijn vrouwen en de meeste volgelingen van de Dadjaal dat zijn vrouwen dat is wat ik gelezen heb, ik zeg enkel wat ik lees,

Laysa

Citaat van: Ariaz op 09/03/2005 om 22:37:55
Citaat van: Laysa op 09/03/2005 om 22:02:08
He "Ariaz" nogmaals -> kom met bronnen en niet "De Profeet heeft gezegd..." Laatste keer... kom je met een zogenaamde hadieth, waar staat die overeenkomstig met wat in de Koran staat huh?

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 19:44:35

verder nog wil ik zeggen, dient de vrouw van de man juist dankbaar te zijn tegenover haar schoonmoeder, omdat zij die man die nu haar echtgenoot is ter wereld heeft gebracht,

Dit slaat werkelijk alles!!! Zij moet dankbaar zijn??? Is zij als mens te min dat ze dankbaar moet zijn voor zo een "Godsgeschenk"?? Hoort hij ook niet dankbaar te zijn dat zijn schoonmoeder zijn vrouw heeft gebaard? Of worden vrouwen niet op eenzelfde wijze gebaard als mannen? Don't even answer-> sarcasme.

Eentonig rechtlijnig denken, dat je niet moe wordt van jezelf ...


Die scheidingen worden aangevraagd door veel vrouwen omdat het meestal "mannen" betreft die bijna eenzelfde beperkte mentaliteit als jij bezitten ...

Ken uw plaats ...



ja de man hoort ook dankbaar te zijn, ik heb een beperkte mentaliteit, ja en dan

Is opkomen voor de zuivere Islam dan een beperkte mentaliteit?

Het is algemeen bewezen dat vrouwen altijd hun uiterste gaan proberen om de man van het rechte pad te halen,

de meeste bewoners van de hel zijn vrouwen en de meeste volgelingen van de Dadjaal dat zijn vrouwen dat is wat ik gelezen heb, ik zeg enkel wat ik lees,

Haaaa en daar hebben we de omnipotentie zelve met uitspraken die de uitspraken van God letterlijk meteen zouden doen verbleken, in een plek waar luchtkastelen bij duizenden worden gebouwd.

Ja ik VIND je zeer beperkt en geloof me dat is nog zacht uitgedrukt, je mag me verachtelijk vinden dat is je goed recht.

Nog steeds zie ik geen bronnen maar onlossamenhangende interpretaties die jij kenmerkt als de waarheid, NOT good enough. Mannen zoals jij, o.a. de panarabisten hebben het geloof verkracht en gereduceerd tot een intrument van onderdrukking.

Wees er maar trots op zou ik zeggen jij gaat het nog heel ver schoppen!

Sabadilla

Citeerik zeg enkel wat ik lees,

Dat is jou probleem ja!! Je leest en je gelooft alles wat je leest. Als je een sprookje zou lezen dan zou je er ook in geloven. Heb je wel eens gehoord van kritisch lezen???

MBTiza

Citaat van: Tamza op 09/03/2005 om 22:18:31
Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 19:44:35

het is bewezen dat de meeste aanvragen voor een scheiding van de vrouwen komen

Het is ook bewezen dat vooral vrouwen het slachtoffer zijn van huiselijk geweld, geestelijke mishandeling en ontrouw die door hun man gepleegd wordt binnen een huwelijk.

Dan lijken mij die aanvragen niet meer dan logisch, he.

ik ken genoeg van die eikels die vreemdgaan en hun vrouw bedriegen...voor een of andere huppelkutje...of van die eikels die een vrouw huwen en als hij z'n verblijfsvergunning heeft dan is zij ineens een tahabujjth

Ariaz

Citaat van: Sabadilla op 09/03/2005 om 22:42:15
Citeerik zeg enkel wat ik lees,

Dat is jou probleem ja!! Je leest en je gelooft alles wat je leest. Als je een sprookje zou lezen dan zou je er ook in geloven. Heb je wel eens gehoord van kritisch lezen???



Aangezien wij Marrokanen, Imazighen ons gedrag, onze cultuur, onze beschaving, onze manier van leven aangepast hebben aan de Koran en de Soennah (Boechari en Moeslim)baseer ik me enkel op deze twee zaken, d.w.z als ik als moslimzijnde, mezelf wil verbeteren lees ik dat en accepteer ik het als de WAARHEID, er komt zelfs geen greintje kritisme aan te pas,

Ik wil jullei ook laten weten dat Boechari en Moeslim-boeken heel interessant zijn en voorafgegaan zijn aan heel kritische screening, dus waarom moet ik nog kritischer zijn?


Verder wil ik jullie ook nog laten weten, indien jullie zelf moslim noemen en perfectie nastreven in jullie geloof dan zouden we deze voorschriften moeten navolgen "a la lettre"

MBTiza

take a hike ariaz...je had het eerder een keer over blonde meisjes die je hebt gehad en nog meer van die bla bla en nu ben je iemand die perfectie nastreeft....

Ariaz

Citaat van: Laysa op 09/03/2005 om 22:42:04
Citaat van: Ariaz op 09/03/2005 om 22:37:55
Citaat van: Laysa op 09/03/2005 om 22:02:08
He "Ariaz" nogmaals -> kom met bronnen en niet "De Profeet heeft gezegd..." Laatste keer... kom je met een zogenaamde hadieth, waar staat die overeenkomstig met wat in de Koran staat huh?

Citaat van: Ariaz op 08/03/2005 om 19:44:35

verder nog wil ik zeggen, dient de vrouw van de man juist dankbaar te zijn tegenover haar schoonmoeder, omdat zij die man die nu haar echtgenoot is ter wereld heeft gebracht,

Dit slaat werkelijk alles!!! Zij moet dankbaar zijn??? Is zij als mens te min dat ze dankbaar moet zijn voor zo een "Godsgeschenk"?? Hoort hij ook niet dankbaar te zijn dat zijn schoonmoeder zijn vrouw heeft gebaard? Of worden vrouwen niet op eenzelfde wijze gebaard als mannen? Don't even answer-> sarcasme.

Eentonig rechtlijnig denken, dat je niet moe wordt van jezelf ...


Die scheidingen worden aangevraagd door veel vrouwen omdat het meestal "mannen" betreft die bijna eenzelfde beperkte mentaliteit als jij bezitten ...

Ken uw plaats ...



ja de man hoort ook dankbaar te zijn, ik heb een beperkte mentaliteit, ja en dan

Is opkomen voor de zuivere Islam dan een beperkte mentaliteit?

Het is algemeen bewezen dat vrouwen altijd hun uiterste gaan proberen om de man van het rechte pad te halen,

de meeste bewoners van de hel zijn vrouwen en de meeste volgelingen van de Dadjaal dat zijn vrouwen dat is wat ik gelezen heb, ik zeg enkel wat ik lees,

Haaaa en daar hebben we de omnipotentie zelve met uitspraken die de uitspraken van God letterlijk meteen zouden doen verbleken, in een plek waar luchtkastelen bij duizenden worden gebouwd.

Ja ik VIND je zeer beperkt en geloof me dat is nog zacht uitgedrukt, je mag me verachtelijk vinden dat is je goed recht.

Nog steeds zie ik geen bronnen maar onlossamenhangende interpretaties die jij kenmerkt als de waarheid, NOT good enough. Mannen zoals jij, o.a. de panarabisten hebben het geloof verkracht en gereduceerd tot een intrument van onderdrukking.

Wees er maar trots op zou ik zeggen jij gaat het nog heel ver schoppen!

Waarom haal jij nu het Pan-Arabisme erbij??? Voel je je gekrenkt? Of gekwetst?


Ik ben een Mazigh en ik kom op voor m'n Amazighrechten en ik zweer het je bij Allah dat al die zaken dat ik neerschrijf uit Bronnen van Boechari oe Moeslim komen, het is een boek dat uit de uitgeverij Bulaaq komt


Het feit dat de Pan-Arabisten de Islam verkracht hebben daar geef ik jegelijk in, en niemand dwingt je om die zaken te volgen, maar ik zeg enkel wat ik  lees, wat ik lees in boeken dat zeg ik, ik ben een type van "no-nonsense", niet rond de pot draaien,

weet jij hoe dat jij praat ? Als een echte kaaskop


Tamza